سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:00 - دوشنبه 15 دی 1393

امام جمعه اصفهان:

تسهیلات لازم برای حمل و نقل معلولان در اصفهان ایجاد شود

امام جمعه اصفهان گفت: تسهیلات لازم برای حمل و نفل معلولان در اصفهان باید ایجاد شود و همه مدیران با مدیریت جهادی و با نیت خالص به مردم خدمتگزاری کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛ ‌آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار مدیران شورای حمل و نقل و مسکن استان اصفهان با ایشان به خدمت‌گزاری هرچه بیشتر مردم تأکید و اظهار داشت: مدیریت جهادی به همان صورتی که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، باید انجام شود.

وی با بیان اینکه مشکلات کمبود بودجه عمرانی در همه دستگاه‌ها مشاهده می‌شود، افزود: از مدیران شورای حمل و نقل و مسکن می‌خواهیم تا با مدیریت جهادی و نیت خالص در تکمیل پروژه‌ها و خدمتگزاری به مردم تلاش کنند.

امام جمعه اصفهان مستضعفان را آبروی اسلام و انقلاب خواند و بیان کرد: به فرمایش امام صادق (ع) محبوب‌ترین انسان‌ها نزد خداوند آنانی هستند که به خلق مردم کمک کنند.

وی تصریح کرد: همچنین تسهیلات ویژه برای معلولان و جانبازان برای سهولت در سوار شدن قطار و اتوبوس‌های بین‌شهری ایجاد شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز با ارائه گزارشی از وضعیت راه و مسکن استان اصفهان اظهار داشت: 14 دستگاه وابسته به راه و شهرسازی در استان فعالیت کرده، که شامل 12 شرکت و اداره دولتی و 2 نهاد وابسته است.

محمود محمودزاده به پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران و آزادراه شرق اصفهان به عنوان مهم‌ترین پروژه‌های در‌دست اجرای راه و شهرسازی اشاره کرد و افزود: قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران، نخستین قطار پرسرعت کشور بوده و از اولویت‌های دولت یازدهم که با 85 درصد پیشرفت فیزیکی عملیات زیرسازی در استان اصفهان و قم در حال انجام است.

وی عمده مشکل این پروژه را واگذاری فاینانس به یک شرکت چینی ذکر و بیان کرد: این پروژه در مرحله تحویل به یک شرکت چینی به صورت فاینانس است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در زمینه پروژه آزادراه شرق اصفهان گفت: این پروژه به عنوان یک پروژه مهم ملی و استانی پس از 4 سال تعطیلی با تفویض به استان اصفهان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در 2 سال گذشته 383 کیلومتر راه در استان اصفهان افتتاح و به بهره‌برداری رسیده، تصریح کرد: در حال حاضر 520 کیلومتر راه در دست ساخت است.

محمود زاده از روکش آسفالت 800 کیلومتر از راه‌های استان اصفهان خبر و ادامه داد: 800 کیلومتر روکش آسفالت در حال قرارداد داریم که به عنوان بزرگترین موفقیت‌های این اداره‌کل در حال انجام بوده و تا ابتدای سفرهای تابستانی 94 تمامی راه‌های مورد نیاز روکش آسفالت می‌شود.

وی با ارائه گزارشی از وضعیت مسکن مهر استان اصفهان خاطرنشان کرد: کل واحدهای مسکن مهر استان اصفهان 211 هزار واحد شهری و روستایی بوده که از این تعداد 165 هزار واحد آن شهری است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه تاکنون 75 درصد پروژه مسکن مهر استان محقق شده، اظهار داشت: استان اصفهان رتبه نخست ساخت و تکمیل مسکن مهر کشور را دارد.

در این دیدار هر یک از مدیران کل شورای حمل و نقل و مسکن استان گزارشی از اقدامات و پروژه‌های در دست اجرای خود ارائه کردند.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.