سرویس: اخبار شهرستان » شهدای شرق اصفهان 08:44 - دوشنبه 11 دی 1402

بانوی شهیدی که در آتش کینه فتنه‌گران ۸۸ مظلومانه سوخت و به شهادت رسید

صبح دهم خردادماه هشتاد و هشت، فاطمه مثل همیشه قبل از سایر همکاران در محل کار حاضر شد. ساعت دوازده و نیم ظهر، ناگهان متوجه شدند که در مقابل شعبه سروصداست. تعدادی از فتنه‌گران تجمع کردند و با سنگ و اشیاء سخت شروع به شکستن شیشه‌ها کردند.

شهیده فاطمه ترکان در دوران تحصیل، دانش‌آموزی کوشا، باهوش و بااستعداد بود و از لحاظ ایمان و احترام به والدین در بین هم سن و سال‌هایش، الگو و نمونه بود. در نوزدهمین بهار زندگی پر برکتش، پیوند مقدس ازدواج را پذیرا شد. در سال بعد، با دیپلم ریاضی در رشته آمار دانشگاه شهید بهشتی تهران پذیرفته شد؛ اما به دلیل داشتن فرزند کوچک انصراف داد.

مدتی به همراه همسر و دو فرزندش زهره و علی، در شهر یزد زندگی کرد و در کنار کارهای خانه، به فراگیری هنرهای متعدد نیز مشغول شد.

چند سال بعد، به شهر زاهدان بازگشت و به تحصیل حوزوی در مکتب نرجس زاهدان پرداخت. همچنین در رشته نرم‌افزاری کامپیوتر در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی مشغول تحصیل شد و مربیگری کامپیوتر واحد خواهران مکتب نرجس را هم به عهده گرفت؛ و به مدت سه سال هم در هنرستان خدیجه کبری تدریس کرد.

فاطمه برای ایجاد فضای امن و راحت جهت انجام کارهای بانکی بانوان، تصمیم گرفت شعبه خواهران مؤسسه مالی و اعتباری مهر را راه‌اندازی کند. گرچه موانع و سختی‌های زیادی پیشِ رو داشت و تنها تکیه‌گاهش خدای متعال بود، با توکل به خدا و تلاش مستمر و نامه‌نگاری‌های متعدد، بالاخره در سال هشتاد و یک موفق به تأسیس شعبه خواهران گردید و باعث ایجاد فضای امن و راحتی برای امور بانکی بانوان گشت.

وی با پشتکار خارق‌العاده و همت والایی که داشت در سال هشتاد و دو در رشتهٔ کارشناسی حسابداری پذیرفته و در کنار کار و خانواده، مشغول به تحصیل شد.

بیش از هشت سال رئیس شعبه حضرت رقیه (س) و شعبه مرکزی بانک مهر بود و با وجود فعالیت‌های زیاد و مشغله کاری، لحظه‌ای از حجاب برتر خویش غافل نشد و به همین جهت، مدیر نمونه استان معرفی و مورد تشویق و تمجید قرار گرفت.

همیشه اول وقت و زودتر از همکاران در محل کار حاضر می‌شد و آخرین نفری بود که شعبه را ترک می‌کرد. سعی و تلاش بسیاری جهت پیشبرد اهداف مؤسسه و هرچه بهتر انجام‌دادن کارها داشت تا آنجا که حتی خارج از وقت اداری، پیگیر امور شعبه و جذب منابع بود.

هنگام شرکت در جلسات مؤسسه، جسورانه به بیان مشکلات محیط کار می‌پرداخت و به‌عنوان نماینده همکاران همیشه و همه‌جا پیگیر خواسته‌های آنان بود. حتی در روز شهادتش در اوج اضطراب و آن شرایط خاص که همسرش از ایشان می‌خواهد به منزل بیاید، جواب می‌دهد: من اینجا مسئولیت دارم و نمی‌توانم شعبه و همکاران را تنها بگذارم.

وی در طول زندگی ارادت خاصی به ائمه معصومین داشت؛ مخصوصاً خواندن نماز امام‌زمان (عج) و توسل به امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) عادت او بود.

صبح دهم خردادماه هشتاد و هشت، فاطمه مثل همیشه قبل از سایر همکاران در محل کار حاضر شد. ساعت دوازده و نیم ظهر، ناگهان متوجه شدند که در مقابل شعبه سروصداست. تعدادی از فتنه‌گران تجمع کردند و با سنگ و اشیاء سخت شروع به شکستن شیشه‌ها کردند.

همچنین گاز اشک‌آور و دودزا به داخل شعبه پرتاب و تمام شعبه را به آتش کشیدند. شعله‌های آتش در مدت‌زمان بسیار کوتاهی فضای داخلی ساختمان را فراگرفت و هیچ راه نجاتی برای شش نفر پرسنل بی‌گناه و بی‌دفاع وجود نداشت.

شهیده فاطمه ترکان، در آتش کینه فتنه‌گران، مظلومانه سوخت و به شهادت رسید.

انتهای خبر/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.