سرویس: اخبار شهرستان » اژیه 21:57 - دوشنبه 12 خرداد 1393

حجت الاسلام سالک جمع مردم شاتور:

توجه به حقابه دارن از اولویت های وزیر نیرو می باشد

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: حقآبداران در اولویت اول قرار دارند و سهم آب داران و اشتراکی ها در اولویت های بعدی می باشد.

به گزارش قدرتی خبرنگار اصفهان شرق از اژیه: مراسم جشن شب میلاد باسعادت علمدار کربلا حضرت اباالفضل العباس(ع) با میزبانی هیئت منتظران مهدی(عج) در امامزاده عبدالعزیز شاهتور برگزار گردید.

حجت الاسلام حاج احمد سالک با حضور در کنار مردم ولایتی شاهتور با اشاره به موضوع خشکسالی در منطقه شرق اصفهان اظهار داشت: حدود 7سالی است که در استان اصفهان و چند استان دیگر خشکسالی بوجود آمده است و می بایست به این اوضاع توجه نمود.

وی با اشاره به احداث سدها در کشور برای جلوگیری هدر رفت آب در طبیعت افزود: با پیشرفت تکنولوژی به احداث سدها دست زده شد و از آن جمله سد عباسی با ظرفیت حدود1400میلیون متر مکعب آب بود که اکنون به دلیل خشکسالی اخیر آب پشت سد به 180میلیون متر مکعب رسید و فقط برای شرب می باشد.

نماینده مردم اصفهان به دو اشکال عمده اشاره و خاطرنشان کرد: اعمال مدیریت واحد آب از ناحیه وزارت نیرو و تامین آب مورد نیاز کشور از جمله اصفهان در مجلس
هفتم مطرح و آب منطقه ای تبدیل به آب استانی شد. آب زمانی که منطقه ای بود مدیریت داشت ولی زمانی که استانی شد صاحب پیداکرد. این دواشکال درشورای عالی آب با پیگیری نمایندگان بزرگوار با بیش از ده جلسه باحضور وزیرانجام شد و مقرر شد که اعمال مدیریت آب زیر نظر شخص وزیر نیرو انجام بپذیرد.

Vater-Mark54475454
وی با بیان این مطلب که وزیر نیرو می بایست نظارت ویژه بر موضوعات مطرح شده در خصوص آب داشته باشد گفت: وزیر نیرو مسئول آب از سرچشمه های زاینده رود، زرد کوه تا پشت کارون و تاباتلاق گاوخونی است و می بایست توجه ویژه به موضوعات ذیل داشته باشد:

– وزیر میبایست از هدر رفت آبهای بی رویه جلوگیری کند
– جلو گیری از برداشت آب بی رویه بالادستی (شهر کرد چهار محال وبختیاری)
– احیا حقآبه
– احیا سهم آب دارها و استفاده اشتراکی از آن

سالک اولیت اول را حقابه داران خواند و افزود: حق آبداران در اولویت اول قرار دارند و سهم آب داران واشتراکی ها در اولویت های بعدی می باشد.

وی در این جلسه اشاره ای به قول وزیر در باز شدن آب به منظور کشت پاییزه داشت.

گفتنی است حاج سید علی موسوی و کبیری در این مراسم به مولودی خوانی پرداختند.

Vater-Mark5454 Vater-Mark45454 Vater-1حقآبداران

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.