سرویس: غیر تولیدی 11:11 - سه شنبه 16 اردیبهشت 1399

کامران: به نام اقتصاد مقاومتی و جهش تولید به دنبال افزایش مناطق آزاد هستند

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه مناطق آزاد هم اکنون وبال گردن کشور شده‌اند، گفت: عده‌ای سال گذشته به نام اقتصاد مقاومتی و امسال به نام جهش تولید به دنبال افزایش مناطق آزاد هستند.

به گزارش اصفهان شرق؛ حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه 16 اردیبهشت ماه)‌در جلسه علنی و در مخالفت با لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی انزلی اظهار داشت: از سال 71 تاکنون مناطق آزاد وبال گردن کشور شده‌اند. این در حالی است که منطقه آزاد سنگاپور 327 کیلومتر و منطقه آزاد تیان‌جین چین یک کیلومتر است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید در کشورمان آمایشی فکر کرده و آمایشی اقدام کنیم. ضمن این که نباید میزان مساحت مناطق آزاد مهم باشد، بلکه بهره‌وری آن مهم است.

وی با بیان این که مکان یابی برخی مناطق آزاد غلط است و نباید عده‌ای به دنبال توسعه مساحت مناطق آزاد باشند و طرح و لایحه به مجلس بیاورند، افزود: عده‌ای به دنبال افزایش وسعت مناطق آزاد هستند و می‌خواهند زمین‌های مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تصاحب کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال، ایجاد ارز، رعایت شرایط میزبان، افزایش تولید، صادرات محصولات از شرایط مناطق آزاد است و این موضوعات باید برای همگان مهم باشد.

وی گفت: متأسفانه عده‌ای سال گذشته به نام اقتصاد مقاومتی و امسال هم به نام جهش تولید به دنبال افزایش مناطق آزاد در کشورمان هستند.

کامران افزود: استراتژی فعلی مناطق آزاد واردات است، در حالی که باید رونق تولید و صادرات محور اصلی باشد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.