تبلیغاتی که زنان را قربانی موفقیت خود میکنند
چندی است که بانوان بد حجاب به عنوان عنصر اصلی در تیزرهای تبلیغاتی دیده میشوند.
به گزارش اصفهان شرق؛ ساخت تیزر تبلیغاتی مراحل مهم و قواعد بسیاری دارد که اهالی فن و متخصصان این رشته، بهتر از همه با این علوم و فنون آشنا هستند.
در کشورهای خارجی آژانسهای تبلیغاتی جایگاه بسیار ویژهای نزد صاحبان برند و تولیدکنندگان دارند و معمولاً این افراد برای تبلیغ محصولاتشان به سراغ بهترین هنرمندان و موشن گرافیستها میروند تا دستاوردهای آنان را در قالب یک اثر فاخر، هنری و حرفهای به جامعه معرفی کنند.
عکاسی، طراحی گرافیک، تایپوگرافی عنوان محصول، سناریویی که برای یک تیزر نگارش میشود و در نهایت آنونسی که از زیر دست کارگردان و تدوینگر بیرون میآید، نشان از نگاه متخصصانه و ریزبین یک تیم هنری و همچنین تولیدکنندگان دارد؛ بنابراین وسواس در انتخاب یک موشن گرافیست حاذق، امری مهم در فروش و ارائه یک محصول است که تولیدکنندگان خارجی توجه ویژهای به آن دارند.
این موضوع چندسالی است که در ایران هم رواج یافته و بازار کار گرافیستان، انیمیشن سازان، خوشنویسان، کاریکاتوریستها و … را تکان اساسی داده است.
اما یک نکته وجود دارد که تا حدودی جامعه را نگران میکند و آن هم استفاده از خانمها در این تیزرهاست. چندی است که تیزرهای تبلیغاتی از خانمها با سیمایی نامناسب و بدحجاب در فضای مجازی منتشر میشود.
با ظهور فضای مجازی و تسهیل انعکاس ویدئو، تصاویر و… تعداد این آنونسها به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است. از طرفی برخی از بانوان هم در این چرخه معیوب وارد شده و بعضاً راه شهرت را در بازیهای غیرمتعارف در این تیزرها میدانند اما تولید اثری که هم هنری باشد و هم تجاری، نگاه حرفهای تولیدکنندگان و صاحبان برند را میطلبد. همچنین ناظرانی باید باشند که به تولیدات و تبلیغات فضاهای مجازی توجه کنند و جلوی داوطلبانی که میخواهند قربانی شهرت و پول شوند را بگیرند که به نظر میرسد تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است.
انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران