سرویس: اخبار شهرستان 01:35 - پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398

مسئول بسیج سازندگی شرق اصفهان:

فلسفه وجودی ما خدمت رسانی به جامعه است

مسئول بسیج سازندگی شرق اصفهان گفت: اشتغالزایی به کمک مناطق آسیب دیده از خشکسالی آمد و هدف دستگاه های کمک رسان نیز بر این بود که بتوان گرهی از امور اقتصادی مردم باز کرد.

محمد رضا سیستانی در گفتگو با اصفهان شرق، ضمن گرامی داشت سالروز تاسیس بسیج سازندگی اظهار کرد: اهداف و عملکرد بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه امام علی(ع) در یک ساله اخیر چشمگیر بوده و همه فعالیت ها با هدف، پویایی و نشاط در جامعه با رویکرد خدمت رسانی و محرومیت زادیی انجام شده است.

مسئول بسیج سازندگی شرق اصفهان با اشاره به اشتغالزایی به عنوان اولویت اصلی بسیج در منطقه شرق اصفهان افزود: اشتغالزایی به کمک مناطق آسیب دیده از خشکسالی آمد و هدف دستگاه های کمک رسان نیز بر این بود که بتوان گرهی از امور اقتصادی مردم باز کرد.

وی گفت: در بحث محرومیت زدایی بحمدالله در سال گذشته با تعامل و همکاری کمیته امداد بخش های شرق شهرستان، خیرین و دیگر دستگاه در بخش ها و به خط شدن ۱۵ گروه جهادی که متشکل از افرادبا تجربه مجرب و توانمند در عرصه های عمرانی فرهنگی و خدماتی بودند؛ توانستیم سه منزل محروم احداث تعداد 10 منزل محروم مرمت باسازی و تکمیل کنیم.

سیستانی ادامه داد: در پروژهای عام المنفعه، احداث یک پل و پرداخت کمک هزینه یک خانه عالم، تکمیل خانه عالم و تکمیل مسجد و سرویس بهداشتی و لایه روبی قنات که جمعا مبلغ هشصد میلیون ریال بود، انجام شد.

وی با اشاره به طرح مبارزه با بیماری سالک در شرق اصفهان با همکاری شبکه بهداشت یک و دو، تصریح کرد: بکارگیری بیش از 500 نفر از بسیجیان شرق اصفهان در گروه های جهادی در بخش های بن رود، جلگه، جرقویه سفلی و علیا و براآن شمالی نسبت به لانه کوبی جونده کشی در۴مرحله از اوایل اردیبهشت تاپایان شهریورماه 97، از جمله فعالیت های ارزشمند برای کمک به بهداشت مردم به شمار می آید.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه امام علی(ع) افزود: برگزاری اردوهای یک روزه با بهره گیری از حلقه های صالحین پایگاه در عرصه رنگامیزی جداول مدارس، هرس درختان، برداشت محصول باغی و خدمات رسانی به مردم از دیگر فعالیت های بسیج سازندگی بود.

وی با اشاره به عملکرد مفید بسیج سازندگی در بخش اقتصادی گفت: با همکاری و تعامل جهاد کشاورزی و مراکز فنی و حرفه ای در بخش ها توانستیم با برگزاری کلاس های اقتصاد مقاومتی، مشاغل خانگی و صنایع دستی، بیش از ۱۵۰۰نفر اموزش دهیم.

سیستانی خاطرنشان کرد: در جهت رونق اشتغال و بهره گیری از پتانسیل و ظرفیت مردم در شرق شهرستان و کمک تسهیل گران، فرماندهان حوزها و معتمدی محلی در تعدادی از روستاها ۲۱صندوق قرض الحسنه مردمیاری و اشتغالزایی که توسط مردم از مردم برای مردم، راه اندازی کرده ایم که انشالله در آینده نزدیک از ظرفیت این صندوق ها میتوان در اشتغال بهره مند شد.

کمک رسانی بسیج سازندگی به سیل زدگان با همکاری و همراهی مردم و بسیجیان شرق اصفهان، به میزان 500 میلیون کمک غیر نقدی و نقدی از دیگر فعالیت های مهم بسیج سازندگی به شمار می آّید.

وی در ادامه به شرح ذیل به کمک های دیگر بسیج سازندگی در راستای خدمت رسانی اشاره کرد:

-برگزاری اردوهای طرح هجرت باحضور بیش از ۴۰۰۰نفرروزازدانش اموزان در مدارس شرق شهرستان درتابستان سال جاری
-کمک به راه اندازی طرحهای اقتصادمقاومتی با پرداخت تسهیلات
-شروع بکار طرح مبارزه با پیشگیری سالک درنقاط الوده وازپیش مشخص شده دربخش های مختلف
-مرمت وبازسازی احداث وتکمیل باتعامل وهمکاری کمیته امداد بخش ها وخیرین درجهت منازل محروم وپروژهای عام المنفعه
-برگزاری اموزشهای اقتصادمقاومتی ومشاعل خانگی وصنایع دستی با همکاری جهادکشاورزی وفنی وحرفه ای
-همچنین جمع اوری کمک های مردم وبا طرح جهادهمبستگی ملی (هرمسجد یک منزل) درجهت کمک وخدمات رسانی وساخت منازل سیل زده با محوریت مسجد وظرفیت هیئت امناء مساجد،خیرین،معتمدین ،اصناف ؛کسبه،بازاریان،ومردم وائمه جمعه وجماعات و…
-راه اندازی بیشاز۶۰ صندوقهای قرض الحسنه مردمیاری واشتغالزایی درسطح بخش ها

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.