سرویس: غیر تولیدی 07:02 - چهارشنبه 14 شهریور 1397

رئیس صنف کفاشان استان اصفهان:

گمرک مواد اولیه تولید را ترخیص نمی‌کند/ عدم ثبات چالش اصلی تولید است

رئیس صنف کفاشان استان اصفهان گفت: حجم بسیاری از مواد اولیه مورد نیاز صنعت کفش هم اکنون در گمرک باقی مانده و تغییرات قوانین و بخشنامه‌ها باعث شده تا تولیدکنندگان در تأمین ماده اولیه خود عاجز بمانند.

به گزارش اصفهان شرق، اکبر زاهدی در خصوص وضعیت صنف کفش اصفهان و مشکلات ایجاد شده برای این صنعت اظهار کرد: وضعیت صنعت کفش در استان اصفهان در حال حاضر به هیچ وجه مناسب نیست و اغلب کارگاه‌های کفش سطح استان تولیدی ندارند.

وی در ادامه افزود: دلیل این امر، مشکلات متعدد ناشی از افزایش قیمت ارز است و در حال حاضر تولید برای تولیدکنندگان مقدور نیست.

رئیس صنف کفاشان استان اصفهان در خصوص تأمین مواد اولیه کفش و ارز مورد نیاز آن خاطرنشان کرد: حجم بسیاری از مواد اولیه مورد نیاز صنعت کفش هم اکنون در گمرک باقی مانده و تغییرات قوانین و بخشنامه‌ها باعث شده تا تولیدکنندگان در تأمین ماده اولیه خود عاجز بمانند.

زاهدی تأکید کرد: گمرک ادعا می‌کند چون این واردات قبل‌تر با ارز 4 هزار و 200 تومانی انجام شده در حال حاضر باید مابه‌التفاوت آن با ارز ثانویه پرداخت شود و از این رو از ترخیص کالا ممانعت به عمل می‌آورد.

وی اذعان داشت: مشکل فعلی تولید، عدم ثبات رویه دولت در سیاست‌گذاری ارزی و اقتصادی است و تولیدکننده باید مطمئن باشد که می‌تواند ماده اولیه خود را به طور ثابت و مستمر در اختیار داشته باشد.

رئیس صنف کفاشان استان اصفهان اعلام کرد: اگر این نوسانات رفع شود و مواد اولیه به تولیدکننده برسد، صنعت کفش مزیت لازم برای ادامه تولید و بهبود شرایط را داراست.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.