سرویس: دین و اندیشه 09:24 - جمعه 04 فروردین 1396

معاون اوقاف استان اصفهان:

۵۰ هزار مسافر در جوار ۱۰۰ بقعه متبرکه استان اصفهان اسکان یافتند

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: تا سومین روز نوروز بیش از ۵۰ هزار مسافر در جوار ۱۰۰ امامزاده استان اصفهان اسکان داده شدند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن امیری اظهار داشت: هم‌زمان با اجرای طرح آرامش بهاری ویژه‌برنامه تحویل سال جدید در جوار 255 بقعه متبرکه استان اصفهان و با حضور یک میلیون نفر زائر و مسافر برگزار شد.

وی افزود: همچنین تا سومین رور از ایام نوروز بیش از 50 هزار نفر زائر و مسافر در جوار 100 امامزاده عظیم الشان استان اصفهان به صورت دائم و موقت اسکان داده شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه بیان کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته و در راستای پذیرایی از زائران و مسافران عزیز در جوار بقاع متبرکه استان اصفهان ایستگاه‌های صلواتی، خیمه‌های معرفت، برگزاری مسابقات قرآنی، نمایشگاه‌های ارائه محصولات فرهنگی و غیره در قالب طرح آرامش بهاری برپا شده است.

وی در ادامه به نام‌گذاری سال توسط مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و  اشتغال‌ اشاره کرد و گفت: اداره اوقاف و امور خیریه نیز امسال در نظر دارد تا با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در جوار بقاع متبرکه مکان‌ها و نمایشگاه‌هایی را با عنوان اقتصاد مقاومتی برپا کند که در این مکان‌ها صنایع‌دستی و دیگر مشاغل محلی بتوانند جهت رشد و رونق اقتصادی به فعالیت بپردازند که این امر نیز در جهت تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی اجرا می‌شود.

امیری ادامه داد: در همین راستا نیز در ایام نوروز و هم‌زمان با اجرای طرح آرامش بهاری نمایشگاهی با عنوان اقتصاد مقاومتی و اشتغال در جوار امامزاده ساره مریم(س) جوزدان برپا شده است که امیدوارم این حرکت آغازی برای اجرای این‌گونه برنامه در سایر امامزادگان استان باشد.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.