سرویس: سیاسی 01:37 - جمعه 05 شهریور 1395

وزیر دفاع در جمع نخبگان اصفهان:

آمریکا رسماً درخواست مذاکرات هسته‌ای را داد نه ایران/ هیچ‌گاه سر تعظیم مقابل قلدر و قلچماق فرود نمی‌آوریم

وزیر دفاع بابیان اینکه کشوهای مرتجع منطقه غلام خانه‌زاد آمریکا شده‌اند تصریح کرد: بر این باور هستیم که نه به کسی ظلم می‌کنیم و نه زیر بار ظلم می‌رویم، در مقابل قلدر و قلچماق هم هیچ‌گاه سر تعظیم فرود نمی‌آوریم.

به گزارش اصفهان شرق، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امشب در نشست صمیمی با نخبگان، تشکل‌های مردم‌نهاد و اقشار تخصصی استان اصفهان اظهار کرد: تمام قوای نظام زیر پرچم ولایت تعریف می‌شوند، وقتی ما دولت را به یک معنا نظاره می‌کنیم به معنای تمام ارکان حکومتی است که در جهت اداره کشور برای پیاده‌سازی قانون اساسی و تحقق آرمان‌های امام خمینی (ره) فعالیت می‌کنند.

* چتر اسلام و ولایت بر سر کشور است

سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان بابیان اینکه کلیت نظام یک کلیت واحد و یکپارچه‌ است، گفت: هر آن چیزی که در کشور انجام می‌گیرد به‌پای نظام نوشته می‌شود، بدین گونه نیست که تصور کنیم برای یک قوه می‌توان کارنامه‌ای درخشان را ترسیم بکنیم و برای یک قوه دیگر دنبال نقاط ضعف و کاستی‌ها باشیم و آن را منتسب به قوه مجریه بدانیم و باقی را خارج از گردونه تلقی کنیم، باید بدانیم نظام واحد هستیم و یک چتر عمومی با عنوان اسلام و ولایت بر سر کشور گشوده شده است.

وی با اشاره به اهدافی که دولت در زمان آغاز فعالیتش عنوان کرده بود، خاطرنشان کرد:  دولت اصل کار خود را بر کار و عمل گذاشت و برای دستیابی به این موضوع آنچه برای ما مهم است صلاحیت‌های تخصصی، تجربی و جایگاه پذیرفته‌شده اجتماعی کسانی که قرار است بر مسند اجرایی کشور قرار بگیرند  فارغ از اینکه به کدام جناح، دسته یا گروهی وابسته هستند.

وزیر دفاع، ایجاد فضای آرام و باثبات در صحن عمومی جامعه را ضروری برشمرد و گفت: با ایجاد این فضا فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی برمدار قانون امکان‌پذیر می‌شود، علاوه بر آن نظم و انضباط را نیز بر جامعه پدید می‌آورد که جامعه را مدیریت پذیر می‌کند.

سردار دهقان بابیان اینکه باید بتوانیم فضای پیرامونی خود را طوری به کنترل و مدیریت خود دربیاوریم یا به عبارتی تنش‌های مناسباتی با فرامرز خودمان را به‌گونه‌ای اصلاح و مدیریت بکنیم که فضای بیرونی ما یک فضای کمک‌حال باشد، گفت: حل هسته‌ای در رأس این مسائل بود که بیش از ۱۲ سال گریبان ملت ما را گرفته بود.

* عزت ملت در ایستادگی مقابل زیاده‌خواهی دشمنان است

وی ایستادگی مردم کشور در برابر زیاده‌خواهی دشمنان را عزت ملت و اقتدار نظام عنوان کرد  و ادامه داد: نظام حاضر نشد  در سخت‌ترین شرایط که بر آن تحمیل‌شده بود کمترین امتیازی به دشمن بدهد یا عقب‌نشینی حتی به‌صورت تاکتیکی و کوتاه‌مدت را بپذیرد.

وزیر دفاع، کسب موفقیت‌های کشور را در سایه همین روحیه مقاومت بیان کرد و گفت: ورود به پرونده سخت بود چراکه طرف مقابل ما طرفی غیرقابل‌اعتماد، دارای خباثت و در کلام کلی شیطان بزرگ  است.

سردار دهقان بابیان اینکه ما  به‌عنوان کشور مستقل و آزاد در مقابل ۶ کشور به‌ظاهر  قدرت بزرگ جهانی با یک سابقه چند صدساله تجربه استعمار نشستیم و به دنبال احقاق حق خود بودیم، اظهار کرد: ما بیشتر از حق خود نمی‌خواستیم فقط به‌هیچ‌عنوان اجازه تضییع حق خود را به کسی نخواهیم داد.

* هیچ‌گاه سر تعظیم مقابل قلدر و قلچماق فرود نمی‌آوریم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بابیان اینکه حق ما توسط ملت، رهبری نظام، قانون اساسی و فراتر از آن در دین ما بیان‌شده است و این هست که نه به کسی ظلم می‌کنیم و نه زیر بار ظلم می‌رویم، تصریح کرد: در مقابل قلدر و قلچماق هیچ‌گاه سر تعظیم فرود نمی‌آوریم، اجازه مخدوش شدن استقلال ملی‌مان را به هیچ‌کس نمی‌دهیم.

وی ادامه داد: باید بدانیم در مقابل کسانی نشستیم که سالیان متمادی دستگاه‌های جاسوسی، سازمان‌های معاند و مخالف ملت ما را به‌کارگیری کرده تا پرونده‌ای را در قبال کشور ما به وجود آورند تا اجماع جهانی و تحریم‌ها را علیه ما اعمال کنند.

سردار دهقان با اشاره به فصل هفتم منشور سازمان ملل که مربوط به امنیت جهانی است، گفت: تا بند ۴۱ آن را علیه کشور ما عمل کردند و فقط بند ۴۲ آن باقی‌مانده بود و آن‌هم اقدام نظامی مشترک جهانی علیه یک کشور هست که علیه امنیت جهانی مطرح است، پس لازم بود تا خودمان را از این وضعیت خارج می‌کردیم تا علی‌رغم رفع تهدید و تحریم، اثبات حقوق حقه ملت هم باید انجام می‌گرفت.

وزیر دفاع اظهار کرد: سلطه سیاسی  آمریکا بر همه دولت‌ها در حدی است که بدون هماهنگی با آن کاری را انجام نمی‌دهند، این‌گونه نیست که توقع داشته باشیم سایر کشورها مثل مسئولان نظام ما شهامت ایستادگی در برابر آمریکا را داشته باشند.

وی بابیان اینکه اروپایی‌ها بدن هماهنگی آمریکا کاری نمی‌کنند، گفت: حال این کشورهای خرده پای عربی منطقه یا حاشیه جنوبی خلیج‌فارس که از سرسپردگی کارشان گذشته و غلام خانه‌زاد شده‌اند و رفتارشان با اربابشان این‌گونه است.

* آمریکا رسماً درخواست مذاکرات هسته‌ای را داد نه ایران

وزیر دفاع تصریح کرد: به‌هیچ‌عنوان ما پیشنهاددهنده یا درخواست‌کننده مذاکره نسبت به پرونده هسته‌ای نبودیم بلکه شخص رییس‌جمهور آمریکا به‌صورت مکتوب پیشنهاد مذاکره کرد و در ضمن همان نامه اولیه که فرستاد گفت “ما حق فناوری هسته‌ای و غنی‌سازی را برای ایران خواهیم پذیرفت و می‌پذیریم”.

* مسیر برجام؛ مسیری سنگلاخی و سخت

سردار، مسیر برجام را مسیری سنگلاخ و سخت عنوان کرد و ادامه داد: رهبری معظم انقلاب پس از برجام دستور به تشکیل هیئت نظارت بر برجام را صادر کردند تا بر فرآیندها و عملکرد در خصوص برجام نظارت صورت بگیرد تا در صورت تخطی از مفاد آن عکس‌العمل مناسب انجام شود.

وی با اشاره به مشکلات ارتباطات بانکی موجود در نظام بین‌الملل برای کشور، اظهار کرد: این مشکلات به دلیل همان دوران تحریم است.

* راهکارهای آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها برای دور زدن «یوترن»

عضو کابینه دولت، در خصوص مسئله «یوترن» یعنی نداشتن توان معامله با دلار آمریکا، گفت: این مربوط به تحریم‌های اولیه هست، جالب اینجاست که خود آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها راه‌حل‌هایی را به ما پیشنهاد می دهند که چگونه می‌توان این مشکل را دور زد.

سردار دهقان، توجه جدی به مشکلات اقتصادی و به‌تبع آن بیکاری و  مشکل تولید ملی را ضروری برشمرد و اظهار کرد: دولت مجموعه اقداماتی را در قالب بسته‌های حمایتی و ارائه تسهیلات انجام داده است تا خروج از شرایط فعلی حاصل شود.

وزیر دفاع با اشاره به بیان رهبر معظم انقلاب در مورد برخورد قاطع با کالای قاچاق، تأکید کرد: برای مبارزه با قاچاق کالا یک عزم ملی به وجود آمده است، باید بدانیم که قاچاق حقوق تولید داخلی را تضییع کرده است.

وی بابیان اینکه در ادامه سال با توجه به اینکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا هستیم، شاهد فضای ملتهب سیاسی در جامعه خواهیم بود، گفت: عزم دولت بر این هست تا دچار حاشیه نشود و به ادامه فعالیت‌های خود بپردازد.

وزیر دفاع بابیان اینکه دولت با آغوش باز نقد منتقدان را می‌پذیرد، تأکید کرد: نقدی که از روی انصاف باشد و به دنبال خود راهکار هم پیشنهاد دهد.

انتهای پیام/ صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.