سرویس: اقتصادی 00:08 - پنجشنبه 28 مرداد 1395

نماینده سپرده گذاران اصفهانی؛

۲۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال اموال موجود ثامن الحُجج از مطالبات مردمی بیشتر است

در استان اصفهان طبق آخرین اطلاعات، ۱۵ هزار سپرده گذار هستند که رقم سپرده هایشان بالغ بر ۹۱۰ میلیارد تومان است. ولی اموال موسسه بین یکهزار و ۵۰۰ تا دوهزار میلیارد مازاد این مبلغ است پس با فروش بخشی از این اموال می توان بدهی ها را پرداخت کرد.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از صاحب نیوز، نماینده سپرده گذاران موسسه ثامن الحجج، درباره شرایط این موسسه گفت: مرتب اعلام می کنند موسسه در حال ساماندهی است ولی طی هشت ماه گذشته و با توجه به پیگیری هایی که بانک مرکزی و رییس کارگروه و بقیه اعضا داشتند متاسفانه به هیچ نتیجه متقن، بر اساس سیاست کلی بانک مرکزی نرسیدیم.

وی اظهار کرد: به اعتقاد ما سپرده گذاران، یک سری بازی با الفاظ توسط مسئولان انجام می شود و قانون « زمان را از دست دادیم» در این قضیه مستتر شده است.

رشادی نژاد گفت: بانک مرکزی اعلام کرده که تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان را پرداخت می کنیم ولی ۱۰۰ میلیون سپرده افراد را ۳۵ میلیون می دهند و مابقی سپرده را در بانک پارسیان سپرده می کنند به مدت یکسال بدون هیچ سود و تعهدی که بانک در قبال آن داشته باشد پول آنجا مسدود می شود.

وی افزود: هیچ سودی بابت این سپرده ها پرداخت نمی شود در حالی که مقدار باقیمانده سپرده توسط بانک پارسیان از حساب ثامن الحجج در بانک مرکزی دریافت می شود تا به مشتری پرداخت شود ولی هیچ پولی به مشتری نمی دهند که این یک ظلم آشکار است به سپرده گذاران و مردم است.

رشادی نژاد بیان کرد: متاسفانه کسی جوابگو نیست ما در تهران در حضور مسئولان حاضر شدیم و گفتیم با توجه به صحبت های آقای اژه ای به عنوان دادستان و سخنگوی قوه قضائیه که تراز مالی اینها را مثبت اعلام کرد و اموالشان بیش از میزان بدهیشان است و با توجه به صحبت هایی که ایشان گفتند اموالشان را اگر فروخیتم جواب مردم را خواهیم داد.

وی افزود: ما اعلام کردیم در کل کشور کل اموال را ارزیابی می کنیم و طی مزایده خودمان اموال اصفهان را بر داریم بقیه شهرها هم اعلام امادگی کردند این کار را انجام دهند. پس ما نیازی به بانک پارسیان نداریم که چه زمان بخواهد بفروشد و چه زمان پول مردم را بدهد،  این مساله قطعا موجب اختلاف بین مالکان موسسه و بانک پارسیان و بانک مرکزی خواهد شد.

رشادی نژاد در پاسخ به سوالی درباره نوع ساز و کار بانک مرکزی در این مساله گفت: بندهای قانونی در این زمینه وجود ندارد، کارگروه تنظیم مقرارات بانک مرکزی از ما درخواست پیشنهاد کرد ولی بعد از گذشت هشت ماه هنوز هیچ برنامه مدونی وجود ندارد.

وی افزود: بانک پارسیان سه هفته قبل بصورت یک طرفه با ارائه شیوه نامه ای گفتند: سپرده گذاران بیایند سپرده شان را باطل کند بدون هیچ سود و تعهدی که کسی قبول نکرد و چون مردم استقبال نکردند سریع آن را عوض کردند. اینها برای ۱۰۰ میلیون هیچ شیوه نامه ای ندارند بنابراین برای کل مبلغ هم نخواهند داشت.

نماینده سپرده گذاران موسسه ثامن الحجج تاکید کرد: هیچ راهکار متقنی برای حل این مشکل وجود ندارد و در این ماجرا  خیلی ها بیکار و متضرر شدند به گونه ای که در سطح کشور چهار هزار و ۸۰۰  کارمند و ۱۵هزار  عواملی که برای موسسه کار می کردند.

وی اظهار کرد: اگر در زمینه اقتصاد مقاومتی می خواهیم کار کنیم بیکار کردن مردم هنر نیست. این مردم خانواده و زن و فرزند دارند.

وی با اشاره به میزان سرمایه گذاران موسسه گفت: ۲۰ هزار نفر ۳۵ هزار  حساب داشتند، صحبت هایی هم که آقای جعفری دولت آبادی دادستان تهران گفته است بازی با اعداد و آمار  است و هیچ مشکلی از سپرده گذاران را مرتفع نکرده است.

رشادی نژاد بیان کرد: از هشت ماه گذشته تا کنون در سطح کشور فقط مبلغ تا ۳۵ میلیون تومان را توانسته اند پرداخت کنند آن هم تا سقف سپرده های ۱۰۰ میلیونی یعنی ۱۰۰ میلیون سپرده تان را باطل می کنید و ۳۵ میلیون دریافت می کنید یعنی ۵۰ درصد این پول را نابود کردند.

وی به تعداد سپرده گذاران اصفهانی در این موسسه اظهار کرد: در اصفهان طبق آخرین آمار و اطلاعات، ۱۵ هزار سپرده گذار هستند که رقم سپرده هایشان بالغ بر ۹۱۰ میلیارد تومان در کل استان است ولی اموال موسسه بین یکهزار و ۵۰۰  تا دوهزار میلیارد ریال مازاد این مبلغ است پس با فروش بخشی از این اموال در اصفهان می توان بدهی ها را پرداخت کرد.

01

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.