سرویس: غیر تولیدی » نقلی 01:51 - جمعه 04 بهمن 1392

محرم نویدکیا جای کدام بازیکن را می گیرد؟

محرم به نوعی شناسنامه فوتبال سپاهان است و در صورت بازگشت او و آمادگی اش نمی توان انتظار داشت که بر روی نیمکت به عنوان بازیکن ذخیره بنشیند و بازی بقیه را تماشا کند و طبیعی است که یکی از چهار بازیکن فعلی خط هافبک سپاهان باید به نیمکت ذخیره ها منتقل شود.

چند روزی است که خبر بازگشت محرم نوید کیا به لیست هجده نفره سپاهان جدی تر از قبل شده و کم کم باید منتظر رونمایی از کاپیتان سپاهان در ترکیب اصلی این تیم بود.

نویدکیا در این سالها و بعد از آن مصدومیت ناگهانی که در بازی امیدهای ایران و کره جنوبی برایش بوجود آمد همیشه با مشکلات زیادی از لحاظ بدنی روبرو شده و حتی برای مدتی هرچند کوتاه فکر جدایی از فوتبال هم به سرش خطور کرد ولی در نهایت ماند و در این سالها افتخارات زیادی را با لباس تیم سپاهان بدست آورد که مهمترین آن کسب چهار عنوان قهرمانی در تاریخ لیگ برتر بود.

محرم بعد از بالای سر بردن کاپ قهرمانی جام حذفی در فصل گذشته بازهم تمرینات آماده سازی سپاهان در ابتدای فصل را از دست داد و به سراغ مداوای مصدومیت کهنه اش رفت تا شاید حضوری موفق تر در لیگ سیزدهم را تجربه کند اما این بار مصدومیت زانوی او به مانند سابق با محرم مدارا نکرد تا کاپیتان سپاهان حداقل ۲۴ هفته از رقابتهای لیگ برتر در فصل جدید را از دست بدهد. در این مدت بازیکنان زیادی مثل مجتبی جباری،احسان حاج صفی و علی کریمی مامور پر کردن جای خالی محرم در ترکیب سپاهان شدند که در نهایت این وظیفه بر دوش کریمی جوان قرار گرفت تا از آغاز نیم فصل دوم به این طرف مرکز ثقل خط هافبک سپاهان را در اختیار گیرد.

7777

کریمی و بقیه بازیکنان چوان سپاهان در طی هفته های گذشته آنقدر خوب بوده اند که تقریبا خیلی از هواداران سپاهان به مانند نیم فصل اول لیگ به فکر بازگشت کاپیتانشان نبوده اند و همه از اینکه جوانان بومی در تیم کرانچار جای بازیکنی مثل محرم را به خوبی پر کرده اند خوشحالند.اما در هر صورت محرم به نوعی شناسنامه فوتبال سپاهان است و در صورت بازگشت او و آمادگی اش نمی توان انتظار داشت که بر روی نیمکت به عنوان بازیکن ذخیره بنشیند و بازی بقیه را تماشا کند و طبیعی است که یکی از چهار بازیکن فعلی خط هافبک سپاهان باید به نیمکت ذخیره ها منتقل شود تا یک جای خالی برای حضور محرم در ترکیب تیم باز شود.

نگاهی به چهار بازیکن خط میانی سپاهان این نکته را روشن می کند که وضعیت امید ابراهیمی به خاطر پست بازی و فوتبال فیزیکی اش هیچ سنخیتی با کیفیت بازی محرم ندارد و به همین خاطر جای او در خط هافبک سپاهان به مانند گذشته ثابت خواهد بود تا با حضور در جنگهای میانه میدان فرصت را برای بازیسازی محرم فراهم کند.

از سوی دیگر اروین بولکو به عنوان یک بازیکن خارجی به نوعی آچار فرانسه سپاهان است و کرانچار به خاطر علاقه ویژه ای که به او دارد تقریبا تحت هیچ شرایطی حاضر نیست هافبک خارجی تیمش را به بازی نگیرد مگر اینکه بولکو مصدوم باشد و یا محروم شده باشد.پس با توجه به فیکس بودن ابراهیمی و بولکو باید نگاهی ویژه به دو نفر دیگر داشت که باید جور بازی کردن محرم را بکشند و به جای او بر روی نیمکت ذخیره های سپاهان بنشینند.

هم حسین پاپی و هم علی کریمی در بازیهای قبلی سپاهان به عنوان پاسور و طراح مرکزی خط هافبک سپاهان بازی کرده اند و تمایل پاپی به حضور در سمت راست زمین باعث شده تا این بازیکن بیشتر وظیفه نفوذ از جناح راست و ارسال سانتر بر روی دروازه را بر عهده گیرد و کریمی هم به عنوان هافبک نفوذی سپاهان درست پشت سر مهاجمانی مثل مهدی شریفی و سرجیو فن دایک قرار می گیرد تا هم از توپهای سوم استفاده کند و هم با استفاده از وضعیت قدی خوبی که دارد از ضربات سر استفاده کند درست مثل همان گلی که وارد دروازه فجرسپاسی شیراز کرد.

بدون شک یکی از بزرگترین دلمشغولی های زلاتکو کرانچار در طی روزهای گذشته این بوده که در هفته های آینده کدام یک از این دو بازیکن را می تواند بر روی نیمکت بنشاند و محرم را به زمین بفرستد چون هر دو نفر در لیست بازیکنان خوب سپاهان در طی هفته های اخیر بوده اند و نیمکت نشین کردن هر کدام از این دو نفر می تواند آینده فوتبالی آنها را تحت تاثیر قرار دهد به خصوص بازیکنی مثل علی کریمی که با این روند رو به رشد حتی می تواند فرصت دعوت به تیم ملی را هم پیدا کند.

صاحب نیوز- سعید گل محمدی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.