سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:00 - سه شنبه 09 دی 1393

مسئول قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش اصفهان

برنامه‌ای برای افزایش مدارس قرآنی در اصفهان وجود ندارد

مسئول قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: برنامه‌ای برای افزایش تعداد مدارس قرآنی در استان اصفهان در دستور کار خود نداریم.

به گزارش اصفهان شرق؛ مهدی نم‌نبات با اشاره به اینکه مدارس قرآنی از چند سال گذشته تاکنون در استان اصفهان راه‌اندازی شده‌اند و فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: این مدارس با رویکرد دانش‌آموزان دوره ابتدایی راه‌اندازی شده‌اند، چرا که دانش‌آموزان باید از پایه‌های ابتدایی با مباحث و آموزه‌های قرآنی آشنا شوند.

وی با بیان اینکه استقبال دانش‌آموزان برای استفاده از آموزش‌های قرآنی ارائه شده در این مدارس بسیار بالا بوده است، اضافه کرد: در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش تعداد مدارس قرآنی در استان اصفهان در دستور کار خود نداریم.

مسئول قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اهمیت فعالیت نیرو‌های متخصص در زمینه مباحث قرآنی در مدارس قرآنی تصریح کرد: آموزش و پرورش استان در راستای کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های مدارس قرآنی در سطح استان از وجود حافظان، قاریان و نخبگان قرآنی استفاده کرده است.

وی با تاکید بر اینکه در گذشته 289 مربی قرآنی در این مدارس فعالیت می‌کرده‌اند، ادامه داد: اما در حال حاضر 93 مربی قرآنی در 93 مدرسه قرآنی موجود در سطح استان فعالیت می‌کنند.

نم‌نبات با بیان اینکه سایر مربیانی که در گذشته در این مدارس فعال بوده‌اند، تبدیل وضعیت شده‌اند و در حال حاضر به عنوان مربی پرورشی در مدارس فعالیت می‌کنند، تاکید کرد: در حال حاضر در مجموع وزارتخانه آموزش و پرورش برنامه‌ای برای افزایش تعداد مدارس قرآنی ندارد و این وزارتخانه به سوی ایجاد و راه‌اندازی دار‌القرآن‌ها تمایل دارد.

انتهای پیام

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.