سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:00 - چهارشنبه 26 شهریور 1393

مادر امیر غفور: توپ به صورت امیر خورد، گریه کردم

ستاره این روزهای والیبال ایران، به کلیدی‌ترین چهره تیم ملی در کنار معروف و موسوی، ظریف و دیگر ستارگان والیبال ایران بدل شده است که در کنار یکدیگر جهان والیبال را متحیر از درخشش خود کرده‌اند.

به گزارش اصفهان شرق؛ این بار می‌خواهیم به سراغ شهرستان با شکوه شمال اصفهان برویم، کاشان. البته این بار برخلاف همیشه قصد نداریم از تمدن تپه‌های سیلک بگوییم، از باغ فین و آثار باستانی هم در این مطلب خبری نیست. امروز می‌خواهیم از ستاره ای بگوییم که در کویر کاشان درخشیدن گرفت و اکنون در دنیای والیبال عالم تاب شده است، امیر غفور.
شماره 10 تیم ملی والیبال ایران که اینقدر درخشید که سایت جهانی والیبال به او لقب غفور بی رحم داد. هنوز 24 ساعت از بازی درخشان امیر مقابل صربستان نگذشته بود که در جمع خانواده او ظاهر شدیم تا حال و هوای آنها را در روزهایی که امیر، یکی از محبوب ترین ستارگان ورزش ایران است به توصیف بکشیم.
پدر، مادر و برادر امیر هر روز چهره این روزهای کاشان و ایران را می‌بینند اما نه در کنار خود بلکه از طریق گیرنده ها و مثل همه مردم ایران. پدرش از موفقیتهای امیر می‌گوید و مادرش از دلتنگی…
خودم به والیبال علاقه شدیدی داشتم و مشوق امیر بودم
علیرضا غفور پدر امیر غفور می‌گوید: خودم به والیبال علاقه شدیدی داشتم و در همان کودکی امیر را در بازی‌هایی که در محله برگزار می شد بازی می‌دادم و روز به روز رشد او را به چشم می‌دیدم.
از راهنمایی تا دبیرستان همیشه حضور پررنگی در والیبال داشت و مربیان و دوستانی که مشوق امیر بودند باعث می شد علاقه اش به این رشته ورزشی بیشتر شود، حتی در مسابقاتی که در سطح شهرستانی و استانی برگزار می‌شد با حضورش توانست مقام اولی را کسب کنند و در رده سنی در تیم ملی نوجوانان انتخاب شد و تیم توانست به عنوان نایب قهرمان شوند.
ولاسکو در بازدید از شهرستان کاشان امیر را به اردوی تیم ملی دعوت کرد
در لیگ والیبال، زمانی که او در باریج اسانس بازی می‌کرد ولاسکو برای دیدن بازی او به کاشان آمده بود که با دیدن بازی امیر و تکنیک‌هایی که استفاده می‌کرد امیر را به اردوی تیم ملی دعوت کرد.
تک تک مربیان برای موفقیت امیر زحمتهای بسیاری کشیدند که سپاسشگزار تمامی آنها هستم و اگر بخواهم اسم آنها را بیاورم شاید کسی از قلم بیفتد ولی میرمصطفی شجاعی مربی با دانش کاشانی که خود نیز پیش از امیر تنها ملی پوش کاشانی بود نقش ویژه ای در زندگی امیر داشت. او هم در تمامی رده‌های تیم ملی، موفق به پوشیدن پیراهن تیم ملی شد و به عنوان یکی از مربیان مجرب برای حضور امیر و بها دادن به بازیکنان بومی در تیم باریج اسانس زحمات زیادی را متقبل شد.
محیط شاد خانه غفور
وقتی امیر در اردو نیست و در کنار ما در خانه است همه خانواده سعی می‌کنند تا جایی که می توانند آرامش را برای او فراهم کنند، محیطی شاد و آرامی باشد، تغذیه مناسب، و حتی بارها مهمانی ها و مسافرت هایی که شاید موجب استرس و یا در تاخیر حضورش در مسابقات شود را کنسل کرده‎ایم و به دنبال فراهم کردن محیطی آرام برایش باشیم. برای اینکه او بتواند بهترین تمرین را بکند و پیشرفت کند همه ما در خانواده بسیج شدیم.

افتخارات غفور، لطف خدا است
هر کس متوجه می‌شود ما خانواده امیر هستیم با بذل محبت خود ما را خوشحال می‌کنند و همین که می بینیم مردم شهرمان افتخار آفرینی امیر را تحسین می‌کنند همه را از فضل و عنایت خداوند می دانیم.
برخورد فوق‌العاده مردم، بهترین خاطرات ستاره شدن امیر
اینجا در کاشان همه امیر را می‌شناسند و او را قهرمان شهر می‎‌دانند. شخص سالخورده‌ای که تصور هم نمی‌کردم والیبال را بشناسد چه برسد به امیر، وقتی تیم ملی ایران در لیگ جهانی درخشید به من می‌گفت « خدا امیر را حفظ کند. اگر نمره ای بالاتر از ۲۰ را در ارزش نمرات می‌دادند مطمئن باش همان نمره را به امیر می‌دادم. او افتخار کاشان است.» این برای ما به عنوان خانواده امیر لذت بخش است.

سکته نکنم خوب است
هنگامی که مسابقات آغاز می شود هیجان و استرس در خانه ما خیلی بالا می‌رود، راستش سکته نکنم خوب است.
همیشه دعای خیر بزرگترها در موفقیت های فرزندانشان بدرقه راهشان بوده است، خانواده، دوستان، آشنایان و حتی مردم خونگرم و مهربانمان برای تبریک با منزل تماس می گیرند و حتی بصورت پیامک ابراز علاقه خود را می رسانند و دوست دارم از طریق خبرگزاری ایمنا از محبت تک تک طرفداران امیر قدردانی می‌کنم.
دلتنگی یک مادر برای فرزند غیر قابل وصف است
مادر امیر اما مثل همه مادرهای دنیا احساساتی‌تر از پدر حرف می‌زند: دلتنگی یک مادر برای فرزند غیر قابل وصف است و جز دعای خیر و سلامتی و موفقیت برای فرزندش چیز دیگری نیست، وقتی که امیر با موفقیتش در مسابقات دل ۷۰ میلیون نفر را شاد می کند بهترین هدیه را به من می‌دهد و شاد کردن دل مومن نعمت است و از تمام مربیان امیر به ویژه میر مصطفی شجاعی که همیشه حامی او بودند و باعث موفقیت پسرم تا اینجا شده اند تشکر می‌کنم.
مادر غفور که هنگام بازیهای امیر تسبیح به دست به گفتن ذکر مشغول است ادامه می‌دهد: هنگام آغاز بازی‌های ایران با ذکر صلوات، دعا و نیایش نه تنها برای امیر بلکه تمام بازیکنان تیم ملی و افتخار آفرینی آنها که همیشه پرچم ایرانمان را بر بلندای آسمان افراشته نگه می‌دارند دعا می‌کنم.
خدا نکند امیر مصدوم شود
بازی دو روز گذشته که باعث شد توپ محکم به صورت امیر بخورد ناخود آگاه لرزه بر اندامم انداخت و بی اختیار اشکم جاری شد که خدای ناکرده اتفاقی برایش افتاده باشد.
البته بلافاصله بعد از اتمام بازی با امیر تلفنی صحبت کردم و او همه ما را از نگرانی درآورد. حس مادرانه حس عجیبی است، کاری با آن نمی‌شود کرد.
او در خانه بچه شلوغی است
امیر وقتی در مسابقات است و در ایران نیست خانه ما سوت و کور است. وقتی او در خانه هست اینقدر شلوغ است و با بقیه شوخی می کند که وقتی نیست نبودش بدجور احساس می‌شود.
محسن هم مثل امیر می‌شود؟
گویا بار خانه در نبود امیر بر دوش محسن است. محسن غفور آخرین عضو خانواده از برادرش می‌گوید: من هم مانند برادرم امیر به والیبال علاقه دارم و از دوران ابتدایی والیبال بازی می کنم، دوست دارمروزی مثل امیر بازی کنم و تلاش می کنم تا حدودی به پای برادرم برسم.
امیر وقتی در کاشان باشد به سالن می‌آید و حتی گاهی با ما تمرین می‌کند. امیر در تمرین با هیچکس حتی من که برادرش هستم شوخی ندارد.
راستش وقتی برای امیر دلتنگ می‌شوم فیلم بازیهایش را می‌بینم
 بازیهای امیر به نظر من غیر قابل توصیف است. او یکی از بهترینهای جهان در پست خود است و افتخار می‌کنم برادر امیر غفور هستم و چنین برادری دارم.
راستش من و امیر که خواهر،برادر دیگری نداریم. بعضی وقتها که دلتنگ امیر می‌شوم، فیلم بازیهای او را می‌بینم.
همکلاسی‌ها و دوستانم دائم راجع به امیر از من می‌پرسند که بعضی وقتها واقعا از جواب دادن خسته می‌شوم، ولی موفقیتهای امیر  با تبریک دوستان، معلمان و آشنایان، چند برابر می‌شود.
برای قهرمانی ایران دعا کنیم
خانواده امیر غفور در پایان گفتگوی خود از مردم خواستند حالا که تیم ملی به مرحله نهایی جام جهانی صعود کرده است برای تیم ملی دعا کنند تا ستارگان پارس بر روی سکو بروند. بی تردید استقبال با شکوهی از امیر غفور در کاشان به انجام خواهد رسید که امیدواریم همه ما در آن شریک باشیم.

منبع: ایمنا

1 نظر در مورد “مادر امیر غفور: توپ به صورت امیر خورد، گریه کردم”

  1. kosar گفت:

    خیلی عالی بود چون تاحالا خبر یا عکسی از خانواده امی غفور ندیده بودم بازم خیلی ممنون .
    آرزوی موفقعیت تیم را دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.