سرویس: اقتصادی 13:03 - شنبه 18 اردیبهشت 1400

بخوانید تا راحت تر سفر کنید؛

هزینه زندگی در کانادا چقدر است؟

پس از مهاجرت به کانادا و ورود به این کشور لازم است سر کیسه را شل کنید و متحمل هزینه‌های لازم برای آغاز یک زندگی جدید در کانادا شوید. هزینه‌های ناشی از شروع یک زندگی در کانادا را در ادامه بررسی می‌کنیم.

به گزارش اصفهان شرق؛

هزینه زندگی در کانادا

هزینه زندگی در کانادا چگونه است؟ افراد زیادی طی سال‌های اخیر با روش‌های مختلف به کانادا مهاجرت کرده‌اند. عده زیادی نیز قصد مهاجرت به این کشور پهناور، زیبا و مهاجرپذیر را دارند. این افراد لازم است که مقدمات سفر خود را مهیا کنند.

یکی از اصلی‌ترین مواردی که برای مهاجرت به کانادا ضروری است، بررسی هزینه‌ مهاجرت به کانادا است. این هزینه‌ها بستگی به نوع مهاجرت دارد. برای مثال افراد ممکن است برای مواردی چون تحصیل، راه‌اندازی کسب‌وکار تجاری، دریافت پیشنهاد شغلی یا گردشگری اقدام به مهاجرت کنند.

در هریک از این موارد هزینه ناشی از مهاجرت متفاوت خواهد بود. البته مواردی چون شهر محل زندگی در کانادا نیز تاثیر چشم‌گیری در هزینه‌های مهاجرت دارد. پیش از مهاجرت به کانادا برای صدور ویزا لازم است که مدارکی مبنی بر برخورداری ازتمکن مالی خود به افسر مهاجرت در سفارت کانادا ارائه دهید.در ادامه با ما همراه باشید که به بررسی مسائل مربوط به هزینه زندگی در کانادا و هزینه های مهاجرت به این کشور بپردازیم.

برآورد هزینه زندگی در کانادا پیش از مهاجرت

پیش از مهاجرت به کانادا و اقدام برای اخذ ویزا لازم است که مواردی را بررسی کنید. ابتدا باید هدف خود را از مهاجرت به کانادا مشخص کنید. برای مثال تعیین کنید که می‌خواهید برای تحصیل، گردشگری یا اشتغال به کانادا مهاجرت کنید.

سپس باید هزینه‌های ناشی از مهاجرت به کانادا را برای موارد شغلی و تحصیلی مورد بررسی قرار دهید. بهتر است در مرحله اول درباره نحوه زندگی در کانادا، نوع پوشاک و خوردوخوراک در این کشور تحقیق کنید. با شرایط اقلیمی و آب‌وهوایی شهرهای مختلف کانادا آشنا شوید. درآمد و حقوق دریافتی از شغل‌های مختلف را بررسی کنید.

با بررسی تمامی این موارد به‌راحتی قادر خواهید بود باتوجه به سلیقه، علایق و موقعیت خود یکی از شهرهای کانادا را برای زندگی انتخاب کنید. زمانی‌که شما شهر مورد نظر خود را انتخاب کنید تاحد زیادی ابهامات شما درباره هزینه زندگی در کانادا نیز برطرف خواهد شد.

از طرفی هزینه مهاجرت به کانادا محدود به هزینه‌های پس از مهاجرت نمی‌شود. برای مثال ممکن است برای تقویت مهارت‌های زبانی خود نیاز به آموزش و شرکت در دوره‌های زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی داشته باشید. همینطور برای مواردی چون مراجعه به سفارت کانادا در ترکیه یا دبی باید هزینه‌هایی را متحمل شوید.

تهیه و ارائه مدارک لازم برای صدور ویزا و ثبت‌نام برای اخذ ویزا از مواردی هستند که باید در لیست هزینه‌های مهاجرت خود جای دهید. هزینه تهیه بلیط هواپیما فراموش نشود!

هزینه زندگی در کانادا و اثبات برخورداری از تمکن مالی

شما برای مهاجرت به کانادا از هر طریقی که اقدام کنید به ارائه مدارکی مبنی بر برخورداری از تمکن مالی نیاز دارید. ابتدای امر این موضوع باید برای خودتان اثبات شود که آیا شما توانایی مالی لازم برای مهاجرت و زندگی در کانادا را دارید یا نه؟!

در مرحله بعد لازم است شما افسر مهاجرت را متقاعد کنید که از تمکن مالی برای مهاجرت و اقامت در کانادا برخوردار هستید. توجه داشته باشید که اثبات لفظی بدون ارائه مدرک کارساز نخواهد بود. برای اثبات تمکن مالی در خود لازم است که یک پرینت بانکی از جانب بانکی که سرمایه شما در آن قرار دارد به افسر مهاجرت ارائه دهید.

در کنار سایر مدارکی که برای صدور ویزا به سفارت ارسال کرده‌اید، مدارک برخورداری از تمکن مالی شما بررسی خواهد شد. در این مدرک اطلاعاتی نظیر موجودی حساب شما و گردش حساب 6 ماه اخیرتان ذکر شده است.

ضروری است که پرینت بانکی در سربرگ مخصوص بانک سرمایه‌گذاری شما ارائه شود و توسط رییس بانک مهر و امضا شود. اطلاعاتی نظیر آدرس، شماره تماس و آدرس پست الکترونیک بانک باید در سربرگ قید شده باشد.

مشاغل کانادایی و هزینه زندگی در کانادا

برای مهاجرت به کانادا ابتدا بهتر است مهارت‌ها و قابلیت‌های خود را افزایش دهید. برخورداری از توانایی‌های شغلی جدید و به‌روز تاثیر به‌سزایی در شغلی که می‌یابید خواهد داشت. افزایش تسلط شما به زبان انگلیسی یا فرانسوی یکی دیگر از مواردی است که باعث می‌شود شغلی مناسب برای خود پیدا کنید.

اگرچه درآمد و حقوق دریافتی از مشاغل کانادایی بسیار چشمگیر و قابل توجه است، اما ممکن است هزینه زندگی و تهیه اقلام زندگی در کانادا نیز پرهزینه باشد. برای تهیه مسکن، حمل‌ونقل، موادخوراکی و پوشاک در کانادا معمولا باید هزینه‌های بیشتری را نسبت به ایران متحمل شوید.

برآورد هزینه زندگی در کانادا پس از مهاجرت

پس از مهاجرت به کانادا و ورود به این کشور لازم است سر کیسه را شل کنید و متحمل هزینه‌های لازم برای آغاز یک زندگی جدید در کانادا شوید. هزینه‌های ناشی از شروع یک زندگی در کانادا را در ادامه بررسی می‌کنیم.

هزینه تهیه مسکن

یکی از اصلی‌ترین و پرهزینه‌ترین نیازهای زندگی در کانادا هزینه تهیه مسکن است. در بیشتر مواقع مهاجران تازه وارد یک اتاق یا آپارتمان به‌عنوان محل سکونت خود اجاره می‌کنند. به‌طور تقریبی هزینه اجاره یک اتاق مبلغی حدود 350 دلار در ماه برآورد شده است.

برای تهیه یک واحد آپارتمانی در کانادا به‌صورت تقریبی باید ماهانه 2000 دلار به‌عنوان اجاره پرداخت کنید. البته هزینه تهیه مسکن در شهرهای مختلف کانادا متفاوت است. هزینه زندگی در شهرهای بزرگ نسبت به شهرهای کوچکتر بیشتر است.

هزینه تهیه لوازم منزل

زمانی‌که شما برای زندگی و اقامت در کانادا مهاجرت می‌کنید پس از تهیه منزل مسلما نیاز به تهیه وسایل منزل نیز دارید. بهتر است پیش از مهاجرت وسایل منزل خود را به‌فروش بگذارید. از طرفی وسایل شما بدون استفاده نمی‌ماند و پول لازم برای تهیه وسایل منزل در کانادا را به‌دست خواهید آورد.

همینطور می‌توانید در ابتدای کار برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها از وسایل دست‌دومی که به‌فروش می‌رسند، برای تکمیل منزل خود استفاده کنید. با گذشت زمان و تثبیت وضعیت زندگی در کانادا همینطور با یافتن یک شغل مناسب اوضاع زندگی شما پیشرفت چشمگیری خواهد یافت.

هزینه بیمه سلامت

یکی از اساسی‌ترین نیازهای زندگی در کانادا برخورداری از بیمه سلامت است. سلامتی شما مهم‌ترین چیزی است که باید در درجه اول تضمین شود. البته شرایط تامین بیمه سلامت در برخی شهرها و استان‌های کانادا متفاوت است. برخی استان‌ها در 3 ماه اول مهاجرت افراد را بیمه نمی‌کنند.

هزینه تهیه موادغذایی

یکی دیگر از موارد هزینه زندگی در کانادا هزینه ناشی از تهیه موادغذایی است. ممکن است در روزهای ابتدایی مهاجرت به دلیل عدم تثبیت شرایط و موقعیت خود مجبور به تهیه غذا از رستوران‌های کانادایی باشید. در چنین شرایطی هزینه‌های شما کمی بیشتر از حد معمول خواهد بود. نگران نباشید این وضعیت موقتی است!

هزینه تهیه پوشاک

هزینه تهیه پوشاک از دیگر مواردی است که باید به لیست خود اضافه کنید. احتمال زیاد شما هنگام مهاجرت لباس‌های خود را نیز با خود به کانادا خواهید برد، ولی نیاز به تهیه لباس با توجه به شرایط، موقعیت و آب‌وهوا یکی از نیازهای اساسی انسان است.

هزینه حمل و نقل در کانادا

هزینه‌های ناشی از حمل‌ونقل در کانادا جزو هزینه‌هایی است که از بدو ورود شما به کانادا با شما همراه خواهد بود. پس از ورود به فرودگاه کانادا برای جابجایی از یک نقطه به نقطه دیگر نیاز مبرمی به استفاده از وسایل نقلیه خواهید داشت.

همینطور پس از تثبیت شرایط و وضعیت زندگی در کانادا نیز استفاده از وسایل نقلیه و هزینه‌های ناشی از آن عضو جدایی‌ناپذیر از زندگی شما خواهد بود! شما برای رفتن به محل کار خود، مدرسه، تفریح یا خرید به‌طور قطع به استفاده از وسایل نقلیه نیاز پیدا خواهید کرد.

هزینه گردشگری در کانادا

مگر می‌شود به کشور کانادا سفر کرد و از جاذبه‌های گردشگری این کشور سردسیر غافل ماند؟! کانادا یکی از زیباترین و جذاب‌ترین کشورهای جهان در زمینه گردشگری است. سالانه افراد زیادی تنها به‌منظور گردشگری به این کشور مهاجرت می‌کنند.

پس بهتر است فکر صرفه‌جویی از هزینه‌های تفریح در کانادا را از سر خود بیرون کنید. دانشجویانی که برای ادامه تحصیل به کانادا مهاجرت می‌کنند، نیمی از سرمایه یا درآمد خود را صرف تفریح و گردشگری در این کشور می‌کنند.

کانادا کشوری با فرهنگ‌های متنوع است. شهروندان کانادایی با وجود تفاوت‌های فرهنگی در کمال صلح‌وآرامش در کنار هم زندگی می‌کنند.

هزینه تحصیل

اگر فرزند شما محصل یا دانشجو است، باید هزینه‌ تحصیل در کانادا را نیز به لیست هزینه‌های خود بیافزایید. تحصیل در مدارس یا دانشگاه‌های کانادا نیاز به صرف هزینه‌هایی دارد که در مقابل کیفیت بالای آموزش در این کشور بسیار ناچیز است.

درضمن با مهاجرت و اقامت در کانادا دیگر نیازی به اخذ مجوز تحصیلی از مدارش یا دانشگاه‌های کانادایی ندارید.

هزینه راه‌اندازی یک کسب‌وکار تجاری در کانادا

برخی از افراد ممکن است سرمایه لازم برای ایجاد یک فعالیت تجاری در کانادا را داشته ‌باشند. در چنین شرایطی لازم است هزینه‌هایی صرف ثبت شرکت یا راه‌اندازی یک فعالیت تجاری در کانادا شود. توجه داشته باشید که ایجاد یک فعالیت تجاری در کانادا در واقع به معنی تضمین یک زندگی عالی و فوق‌العاده در کانادا در کمال رفاه و آسایش محسوب می‌شود.

هزینه یافتن یک شغل مناسب در کانادا

برای یافتن یک شغل مناسب در کانادا ممکن است لازم باشد هزینه‌های ناچیزی صرف کنید. این هزینه‌ها بسیار نامحسوس است و فشاری بر زندگی شما نخواهد داشت.

هزینه زندگی در کانادا و تضمین یک زندگی عالی و باکیفیت

درمقابل هزینه‌هایی که لازم است برای زندگی در کانادا صرف شود، امکاناتی برای شما فراهم خواهد شد که بسیار چشمگیر و قابل ملاحظه است. دسترسی به تمامی این امکانات و استفاده از امکانات پیشرفته در کانادا ارزش صرف این هزینه‌ها را دارد.

کانادا جزو پیشرفته‌ترین کشورهای جهان در زمینه علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است. صرف تمامی این هزینه‌ها برای رسیدن به زندگی با کیفیت و سرشار از امکانات واقعا ارزشمند است. با مدیریت مسائل زندگی خود در کانادا تاحد زیادی هزینه‌های ناشی از زندگی را کاهش خواهید داد.

فراموش نکنید که برای مهاجرت خود هدف‌گذاری کنید و پیش از مهاجرت تمامی جوانب زندگی در کانادا را بررسی کنید. اگر در این زمینه نیاز به مشاوره یا پشتیبانی دارید، پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان ما در سایت تراست در ارتباط باشد و از خدمات مشاوره رایگان و تهیه پیک‌آپ کانادا بهره‌مند شوید

منابع

https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/new-immigrants/prepare-life-canada/prepare-financially.html

 

کلمه کلیدی: هزینه زندگی در کانادا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.