سرویس: دین و اندیشه 20:35 - یکشنبه 18 خرداد 1399

قائم مقام مدرسه علمیه امام کاظم(ع):

پذیرش حوزه علمیه مشکات اصفهان با رویکرد تربیت طلاب تراز انقلاب +جزئیات

قائم مقام مدرسه علمیه امام کاظم (ع) (مشکات اصفهان) گفت: حوزه‌های علمیه مشکات با رویکرد تربیت طلاب تراز انقلاب اسلامی در عرصه تبلیغ علمی و در عرصه مدیریت برای جامعه هدف شامل دانشگاه‌ها و دانشجویان از سال ۱۳۹۷ تأسیس شده و امسال نیز پذیرش دارد.

حجت‌الاسلام مهدی اجتهادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: ما در زمانی زندگی می‌کنیم که علوم مختلف با سرعت در حال نظریه‌پردازی و گاهی پیشرفت هستند و علوم انسانی و اسلامی هم نیازمند این تحول هستند.

قائم مقام مدرسه علمیه امام کاظم (ع) (مشکات اصفهان) افزود: در چنین شرایطی لازم بود حوزه‌های علمیه به سمت تخصصی شدن حرکت کنند، امروز حوزه‌های سنتی با حفظ اهداف بلند مدت مانند تقویت و به‌روزرسانی فقه جواهری در حال فعالیت هستند، حوزه‌های علمیه سفیران با رویکرد تربیت مبلغان کارآمد فعالیت می‌کنند و مراکز تخصصی حوزه در رشته‌های مختلف برای سطوح عالی فعال هستند.

وی با بیان اینکه تمایز حوزه‌های علمیه مشکات مربوط به هدف آن‌هاست گفت: حوزه‌های علمیه مشکات با رویکرد تربیت طلاب تراز انقلاب اسلامی در عرصه تبلیغ علمی و در عرصه مدیریت برای جامعه هدف شامل دانشگاه‌ها و دانشجویان از سال ۱۳۹۷ تأسیس شده و هم اکنون ۲ دوره از طلاب در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

اجتهادی افزود: در این مدت تلاش شده که فضای علمی پویا متناسب با روحیه پرنشاط و پرانگیزه دانشجویی شکل بگیرد و البته تا رسیدن به قله شکوفایی مدرسه راه زیادی مانده است و پذیرش دوره جدید حوزه علمیه مشکات اصفهان با مزایای بهره‌مندی از طرح تحول یافته در عرصه نظام تعلیم و تربیت حوزوی، اهتمام به قرآن و حدیث در برنامه آموزشی، دوره تحصیل عمومی ۷ ساله، بهره مندی از اساتید ممتاز و فضای علمی پویا در سال تحصیلی ۱۳۹۹ -۱۴۰۰ از بین فارغ التحصیلان دانشگاهی، طلبه انجام می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام در حوزه علمیه مشکات 5 تیرماه می‌باشد، عنوان کرد: زمان برگزاری آزمون ششم تیرماه ۱۳۹۹ می‌باشد و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با شماره  ۰۹۱۳۳۶۶۳۰۸۴ تماس بگیرند.

همچنین می توانید برنامه تحصیلی مدرسه مشکات را از اینجا دانلود کنید.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.