سرویس: اخبار شهرستان » کوهپایه 15:28 - سه شنبه 11 تیر 1398

آخرین وضعیت شهر زیر زمینی در شرق اصفهان

رئیس شورای شهر کوهپایه گفت: مقرر شد نمایندگان و نقشه برداران جهت برداشت دقیق و کارشناسی جامع و علمی این مجموعه در شهر حضور یافته و نسبت به برداشت و بررسی کامل و تاریخ ‌نگاری آن مقدمات ثبت این اثر را فراهم آوردند.

به گزارش اصفهان شرق؛ قوام الدین ضیایی اظهار کرد: آثار باستانی و میراث تاریخی سرمایه گران قدری در شهر هستند که یکی از آثار منحصر به فرد در کوهپایه شهر زیر زمینی  است.

رئیس شورای شهر کوهپایه تصریح کرد: با توجه به خاص بودن این گنجینه تاریخی، شورای شهر به اتفاق شهردار جهت ثبت این اثر چند سفر برون استانی با حضور در وزارت میراث فرهنگی داشته است.

وی افزود: در آخرین نشست با کارشناسان مرتبط با استان در تهران و حتی ارسال نامه هایی جامع و کامل در اعلان و اعلام این مهم مقرر شد نمایندگان و نقشه برداران جهت برداشت دقیق و کارشناسی جامع و علمی این مجموعه در شهر حضور یافته و نسبت به برداشت و بررسی کامل و تاریخ ‌نگاری آن مقدمات ثبت این اثر را فراهم آوردند.

ضیایی  با بیان تشکر  از زحمات شهردار کوهپایه که به جدّ پیگیر انجام کلیه مراحل ثبت و تاریخ نگاری و تقویم سازی اثر و ثبت آن است، خاطرنشان کرد: شورای شهر در موضوع حفظ میراث فرهنگی و تاریخی اعم از حصارها، سایه سارها، آب انبارها،  قنوات،  کاروانسراها و منازل قدیمی و تاریخی و اماکن مذهبی و فرهنگی که قریب به ۳۰ اثر ارزشمند آن در شهر کوهپایه است برنامه ریزی خاص و دقیق داشته است.

قوام الدین ضیای عنوان کرد: امیدواریم در میان مدت انتفاع اقتصادی و بهره‌ وری از این گنجینه ها که یادگار پیشینیان آگاه و خردمند و توانمند این مرکز شهرستان در قدیم الایام بوده بتواند شهروندان ما را با بهره مندی از این منابع پایدار و ارزشمند با ایجاد تمکن مالی بیشتر بیش از پیش شادمان و خرسند کند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.