سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:48 - دوشنبه 25 فروردین 1393

تاریخ مصرف گریه‌ کردن برای زاینده‌رود گذشته است

استاندار اصفهان گفت: مدیریت‌های چندپارچه‌‌، واگذاری خارج از توان و برداشت‌های خلاف، آب را در استان به این وضعیت انداخته و حل این مسائل یک شبه انجام نمی‌شود و در مورد این مسائل به اندازه کافی صحبت شده و تاریخ مصرف گریه‌ کردن برای زاینده‌رود مدت‌ها است که گذشته و اگر 10 سال دیگر هم در این مورد صحبت کنیم مشکلی حل نمی‌شود.

به گزارش اصفهان شرق: رسول زرگرپور ظهر امروز در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران با بیان گزارش آماری از سفرهای نوروزی به استان اصفهان اظهار کرد: در ۲ ماه پیش از نوروز دولت بخش‌نامه‌ای را مبنی بر ایجاد ستاد دائمی سفر در استان‌ها ابلاغ کرد و ما نیز در اصفهان ستاد را تشکیل دادیم و ۲۵ دستگاه در این ۲ ماه به تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف سفر و گردشگری پرداختند و نتیجه آن در پایان مرحله دوم سفرهای نوروزی بسیار قابل توجه بود.

وی با بیان این‌که استان اصفهان در چهارراه کشور قرار گرفته است، افزود: بخش قابل توجه‌ای از مسافران نوروزی از اصفهان گذر کردند و بر اساس آمار سرشماری عددی توسط پایانه‌ها، ۶٫۲ میلیون تردد در شریان‌های حیاتی استان در ۱۸ روز نوروز ثبت شده است که از ورود و تردد ۲۶ میلیون نفر در استان خبر می‌دهد که البته مقصد همه این مسافران اصفهان نبوده اما بار ترافیکی برای استان به وجود آورده است.

استاندار اصفهان با بیان این‌که رشد بار ترافیکی در ۱۸ روز نوروز در استان ۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته، تصریح کرد: اقامت‌هائی که در شهر اصفهان صورت گرفته با توجه به ظرفیت ۱۲ هزار تخت در هتل‌ها، به ۲۰ هزار تخت افزایش یافته و هم‌چنین ظرفیت باغ فدک و اقامتگاه‌های خصوصی نیز به خوبی ساماندهی شده بود و بر اساس آمار ۳٫۲ میلیون نفر شب‌ خواب به میانگین ۲ تا ۳ روز در اصفهان اقامت کردند که به نسبت سال گذشته رشد ۵ درصدی داشته است.

وی با اشاره به انگیزه سفر مسافران نوروزی به اصفهان بیان کرد: انگیزه ۸۵ درصد از مسافران تفریح و بازدید از اماکن تاریخی بود و ۱۰ درصد نیز برای بازدید از خویشاوندان خود به اصفهان سفر کردند و بر اساس یک روش علمی بر پایه استانداردهای بین‌المللی از نظرات گردشگران، ۹۰ درصد رضایت‌مندی گردشگران از ارائه خدمات را داشتیم.

زرگرپور با بیان این‌که در سال گذشته جاده‌های استان رتبه دوم جاده‌های پرخطر کشور را داشت، افزود: بر اساس اعلام مسئولان نیروس انتظامی، میزان تصادفات جاده‌ای در استان ۳۳ درصد به نسبت سال گذشته کاهش داشته است، با کار علمی که مسئولان نیروی انتظامی انجام داده‌اند، ۴۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها رخ می‌دهد و ۵۰ درصد آن نیز به خواب‌آلودگی رانندگان برمی‌گردد که امسال با ایجاد ایستگاه امنیت و سلامت در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها از بروز تصادفات به حد قابل توجهی پیش‌گیری شد.

وی با اشاره به ایجاد ایستگاه‌ها ‌امنیت و سلامت در ورودی شهرها و تاثیر آن بر کاهش تصادفات اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین دلایل تصادفات خستگی و خواب‌‌آلودگی رانندگان است که در ایستگاه‌های امنیت و سلامت با پذیرائی و توقف خودروها و برپائی ایستگاه نقاشی برای کودکان، خستگی رانندگان تا حد بسیاری رفع شد و این طرح در سراسر استان با استقبال مسافران نوروزی مواجه شد، هم‌چنین استان اصفهان تنها استانی در کشور بود که در ایام نوروز بیماران دیالیز را هم پذیرا بود و در ۱۸ روز نوروز، ۱۳۴ گردشگر از دستگاه دیالیز در استان استفاده کردند.

استاندار اصفهان با اشاره به ایجاد ۷ کمپ روستائی در مناطق روستائی استان خاطرنشان کرد: در ۷ کمپ روستائی در مناطق روستائی استان، روستائیان با مصالح بومی خود کیوسک‌هائی را برای پذیرائی از مسافران نوروزی برپا کردند و این کیوسک‌ها مرکز گردشگری برای انتقال خرده فرهنگ‌های روستائی به مسافران بود.

وی افزود: در ستاد دائمی سفر در استان اصفهان بیش از ۲۰ هزار نیرو، شهرداری، نیروی انتظامی، اورژانس، هلال‌احمر و مسراث فرهنگی و سایر دستگاه‌ها تلاش کردند.

 توزیع عادلانه بودجه بر اساس یک نظام جدید

زرگرپور با اشاره به اعتبارات و فعالیت‌های عمرانی استان اصفهان بیان کرد: استان اصفهان ۶٫۵ درصد از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده که ۸٫۲ درصد از درآمد خزانه کل کشور را تامین می‌کند و ۳٫۸ درصد از خزانه دولت دریافت می‌کند و تحت عنوان استان برخوردار یاد می‌شود.

وی با اشاره به بودجه سال ۹۳ استان اصفهان افزود: بودجه امسال استان اصفهان ۲۳۰۰ میلیارد ریال هزینه جاری است که نسبت به سال گذشته افزایش چندانی نداشته و اعتبارات عمرانی استان ۳۴۲۰ میلیارد ریال بوده که افزایش ۸ درصدی داشته و هم‌چنین بودجه پروژه‌های ملی عمرانی در استان نیز ۱۵۲۰ میلیارد ریال است که ۸۰ درصد افزایش داشته است و ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار استانی داریم و ۲۰۰ میلیارد تومان از خزانه سهم شهرداری‌ها است که از مالیات ارزش بر افزوده و آلودگی هوا تامین می‌شود که برای توزیع عادلانه‌ این عدد نظام جدید را برقرار می‌کنیم.

 انتصاب مدیران استانی از سوی وزارت کشور انجام می‌شود

استاندار اصفهان با اشاره فعالیت‌های عمرانی استان تصریح کرد: ما در این زمینه ۲ کار را باید انجام دهیم، آن‌که واقعیات استان را به مسئولان کشور نشان دهیم و برداشتی که از استان به عنوان یک استان برخوردار وجود دارد را تغییر دهیم و هم‌چنین اعتبارات را در استان به عدالت تقسیم کنیم کخ این موضوع در دستور کار است.

وی پیرامون مدیریت‌ها در استان اصفهان و انتصاب معاون سیاسی امنیتی خود بیان کرد: بر خلاف شایعات که درباره انتصاب معاون سیاسی امنیتی وجود داشت، ما از ابتدا ۳ نفر را به عنوان معاون این حوزه به وزارت کشور معرفی کردیم که ۲ نفر از آن‌ها با مشکلات مرتبط با وزارت خانه و خارج از آن مواجه شدند و در نهایت نفر سوم مدنظر تائید شد و در مدت ۶ روز حکم وی صادر شد.

زرگرپور در زمینه انتصاب فرمانداران در استان اظهار کرد: قبل از انتصاب معاون سیاسی امنیتی از میان ۲۴ فرماندار استان، تکلیف ۱۶ فرماندار مشخص شد که ۴ نفر ابقا شدند و حکم ۱۲ نفر از سوی وزیر کشور صادر شد و ۸ نفر دیگر در مرحله تشریفات قانونی هستند که در ۲ هفته آینده ابقا می‌شوند و سفر انتصاب فرمانداری‌ها برچیده می‌شود.

وی پیرامون انتصای مدیران استانی افزود: درباره انتصاب مدیران استانی هیچ‌گونه ناهماهنگی با نمایندگان و ائمه جمعه صورت نگرفته و تمام انتصابات مدیران با هماهنگی استاندار بود و از ابتدا هم گفته بودیم که اصل بر ابقای مدیران است در صورتی‌که ۴ شاخصه اصلی را نداشته باشند و این انتصابات از سوی وزارت کشور صورت گرفته است.

 دفن ریچارد فرای در اصفهان یک مسئله استانی نیست

استاندار اصفهان پیرامون دفن ریچارد فرای در حاشیه زاینده‌رود اظهار کرد: در سال ۸۹ همایش شورای عالی ایرانیان در تهران برگزار شد و ریچارد فرای فرای به عنوان ایران‌شناس در این همایش سخنرانی کرد و از رئیس‌جمهور وقت درخواست کرد که جنازه مرا در حاشیه زاینده رود دفن کنید، که البته آقای احمد‌نژاد گفتند ما خود شما را می‌خواهیم نه جنازه شما را و در همان جلسه قول کلید یک خانه را در اصفهان به وی دادند.

وی بیان کرد: در کمتر از ۲۴ ساعت کلید منزل ۲ میلیارد تومانی در خیابان ابن‌سینای اصفهان به ریچاد فرای هدیه داده شد، در روز جمعه گذشته در تماس تلفنی آقای ظریف با من درگذشت فرای اطلاع داده شد و درخواست انتقال جسد وی به اصفهان مطرح شد و من با ائمه جمعه تماس گرفتم و موضوع را درمیان گذاشتم و از روز جمعه تا این ساعت،کسی از تهران با ما تماس نگرفته است.

زرگرپور خاطرنشان کرد: دفن ریچارد فراری یک مسئله استانی نیست و از تهران باید در این زمینه تصمیم گرفته شود، ما در این استان صدها مشکل اساسی داریم که برای حل این مشکلات نیاز به آرامش و امنیت است و نباید مسائل حاشیه‌ای تبدیل به متن شود زیرا اصل بر امنیت و آرامش و رفع مشکلات مردم است.

وی با بیان این‌که بر اساس قانون هرگونه تجمع در پارک‌ها و مجامع نیازمند مجوز است، افزود: از نیروهای انقلابی بیش از بقیه انتظار رعایت قانون را داریم، در ۲ مورد در ۲۰ روز گذشته، شئونات و شخصیت‌ها را بهانه قرار دادیم و به این جریان ورود پیدا نکردیم و مصلحت‌اندیشی برای نیروهای انقلابی داشتیم و از آنان می‌خواهیم که قانون را رعایت کنند و و انتظار می‌رود که شخص یا اشخاصی مسئولیت این تجمع‌‌ها را بپذیرد و دستگاه امنیتی تمهیدات لازم را بیندیشند.

استاندار اصفهان پیرامون مسدله آب در استان اصفهان اظهار کرد: مدیریت‌های چندپارچه‌‌، واگذاری خارج از توان و برداشت‌های خلاف، آب را در استان به این وضعیت انداخته و حل این مسائل یک شبه انجام نمی‌شود و در مورد این مسائل به اندازه کافی صحبت شده و تاریخ مصرف گریه‌ کردن برای زاینده‌رود مدت‌ها است که گذشته و اگر ۱۰ سال دیگر هم در این مورد صحبت کنیم مشکلی حل نمی‌شود.

وی افزود: در ۷ ماه گذشته صحبت‌های بسیاری در مورد وضعیت آب و زاینده‌رود مطرح شده است اما اگر این دلسوزانی که این موضوع را پیگیری می‌کنند، طرح، ایده با برنامه بهتری از ما دارند، مطرح کنند و اگر کسی طرح و برنامه ندارد برای انجام برنامه مشخص شده مطالبه کند.

زرگرپور تصریح کرد: در ۶ جلسه شورای عالی آب، ۳ جلسه مربوط به زاینده‌رود بوده و ۲ جلسه سه‌جانبه با حضور وزیر کشور، وریز جهاد و وزیر نیرو برگزار شده و هم‌چنین در شورای هماهنگی نیز ۲ جلسه در مورد زاینده‌رود تشکیل شده است و این مسئله در سطح ملی پیگیری می‌شود، نتیجه این جلسات، سفر وزیر نیرو و ۵ معاون وزیر به اصفهان بود و هم‌چنین مصوبه ۹ ماده‌ای شورای عالی آب در موزه حوزه زاینده‌رود بوده که انجمن صنفی کشاورزان اعلام کرد که ۳۰ سال آرزوی این مصوبه را داشتند.

وی با بیان این‌که تمام مسائل برای حل مشکل زاینده‌رود پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: ۳ بند از این مصوبه اجرائی شده و در کنار آن خسارت کشاورزان از ۵۰۰ هزار تومان به ۳ میلیون رسیده که پرداخت می‌شود و سهم ۲۵۰ میلیون مترمکعبی آب اصفهان نیز قطعی شده است.

تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.