سرویس: اخبار شهرستان 17:09 - جمعه 25 اسفند 1396

ایده ای از کانون اقتصاد مقاومتی بهشت؛

تحقق عملی اقتصاد مقاومتی توسط جوانان محله همت آباد اصفهان/ جای خالی حمایت مسئولان در نمایشگاه های محلی+تصاویر

با توجه به صحبت های رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت تشکیل هیئت های اندیشه ورز، جمعی از نخبگان بسیجی محلی با انگیزه گره گشایی از مسائل اجتماعی و مردمی به بررسی جنبه های متعدد مسائل و مشکلات جامعه با الهام از فرمایشات رهبری دست زدند.

به گزارش اصفهان شرق، نمایشگاه عرضه اقتصاد مقاومتی محله همت آباد اصفهان با اهدافی بزرگ در زمینه خدمت به مردم از سوی کانون اقتصاد مقاومتی بهشت افتتاح شد و تا ۲۹ اسفند ۹۶ برای بازدید عموم مردم به فعالیت خود ادامه می دهد.

طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اگر از الگوی اقتصادی بومی و علمی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی که همان اقتصاد مقاومتی است، پیروی شود نه تنها بر همه‌ مشکلات اقتصادی فائق خواهیم آمد بلکه دشمن را به شکست و عقب نشینی وا می داریم، بر این اساس نخبگانی از محله همت آباد اصفهان برای دومین سال پیاپی در قالب هیئت اندیشه ورز جمع شدند تا منویات رهبری را به اقدام و عمل برسانند.

*اصل تحقق اقتصاد مقاومتی توجه به تولیدات داخل است

رهبری به نیکی به دو کلیدواژه مهم در اقتصاد مقاومتی اشاره کردند که بحث تولید و اشتغال در آن گنجانده شده است و در تولید ملی نیز اعلام کردند که هم شرع و هم قانون ورود پیدا کند تا استفاده از تولیدات داخلی یک تکلیف شرعی برای همه مردم باشد و هم با قانونگذاری حجتی برای همه مسئولان شود تا بدین وسیله جلوی واردات کالاهایی که در داخل تولید می‌شوند، گرفته شود.

شعار هیئت اندیشه ورز، «خدمت به مردم بهترین راه مبارزه با استکبار» قرار گرفت و در این خصوص احیای اقتصاد مقاومتی و تقویت آن در راس فعالیت هئیت، تحقق منویات رهبری و تقویت، ساماندهی و جمع آوری ایده و تولیدات کارآفرینان محلی شکل گرفت.

*دولت در تقویت تولید و اتکا به اقتصاد مقاومتی کوتاهی کرد

در این خصوص روحیه حرکت برای تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی در دولت مشاهده نشد تا جایی که چتر حمایتی مسئولان علی رغم گفته های بسیار، بر سر تولیدکنندگان خانگی قرار نگرفته و همچنان زنان تولید کننده از بی حمایتی و دست تنهایی گله مند هستند.

زهرا حسین پور عضو هیئت اندیشه ورز کانون اقتصاد مقاومتی بهشت به فعالیت زنان محله همت آباد اصفهان اشاره کرد و گفت: زنان نقش مهمی در بخش های کارآفرینی دارند و در این رابطه برخی زنان محله همت آباد با پشتکار و عزم راسخ دو سال است که برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی به میدان آمده اند ولی عدم حمایت مسئولان نکته حائز اهمیت در این بخش است.

وی که با تلاش بسیار اقدام به راه اندازی کارگاه تولید چادر کرده بود، افزود: همه افراد با هر سلیقه ای باید به این باور برسند که تولید داخلی و حمایت از آن می تواند به اقتصاد خانواده و در سطح بالاتر کشور کمک کند و در این بین اگر مسئولان نیز به این باور برسند، قطعا کار برای تولید کنندگان خانگی و کارگاهی راحت تر خواهد شد.

*جای خالی مسئولان شهرستانی در نمایشگاه های محلی

حسین پور به برخی از تولیدات داخل نمایشگاه دستاوردهای اقتصاد مقاومتی محله همت آباد اشاره و تصریح کرد: غرفه لحاف دوزی و کیف از جمله محصولات مورد تقاضای مردم بود که با استقبال خوبی مواجه شد ولی متاسفانه علی رغم تلاش بی وقفه زنان شاغل در این بخش، اگر حمایت مالی و معنوی از آنها نشود، توان توسعه این دو محصول برای این بانوان طاقت فرساست.

وی با اشاره به اینکه جای خالی مسئولان در این نمایشگاه های محلی به وفور دیده می شود، خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه های محلی نمونه ای از توان جوانان آن منطقه است ولی متاسفانه تا کنون شاهد حضور مسئولان در این رابطه نبوده ایم و این نقطه ضعف برای برخی مسئولان است که شعار حمایت از اقتصاد مقاومتی و تولیدات خانگی را می دهند.

به گزارش اصفهان شرق، این نمایشگاه با هدف فروش محصولات تولیدی اقتصاد مقاومتی در عرصه‌های تولیدات خانگی، پوشاک، لحاف دوزی، خیاطی، حصیربافی و گل و گیاه، افتتاح و با استقبال خوبی از طرف مردم روبه رو شد. خبر افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی محله همت آباد در همان روزهای اول رسانه ای شد و بارها در گروه ها و شبکه های اجتماعی چرخید ولی نکته ای که باید به آن توجه کرد، عدم حضور مسئولان شهرستانی در این نمایشگاه های کوچک محلی است که جای تاسف دارد زیرا بارها مسئولان را در سطوح بالاتر نمایشگاهی که از لنز دوربین صدها رسانه می گذرد، دیده ایم. پس نکته حائز اهمیت در این رابطه شعارمحوری مسئولان خواهد بود که به رغم تاکید بر تولیدات داخلی، هیچ حمایتی از زنان کارآفرین نکرده اند. در این نمایشگاه ها زنان محله با حرکتی رو به جلو اقدام به کارآفرینی کرده اند و جا دارد حمایتی هر چند اندک از سوی مسئولان دریافت کنند.

انتهای پیام/ اصفهان شرق

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.