سرویس: اجتماعی 09:12 - سه شنبه 18 خرداد 1395

3 روز مانده به عملی شدن وعده ها؛

شمارش معکوس برای برگزاری اولین نماز در مصلی اصفهان

پس از ۲۰ سال مصلی اصفهان قرار است میزبان نماز گذارانی باشد که تا کنون در گرما و سرما در میدان نقش جهان نماز جمعه را برپا کرده اند.

به گزارش اصفهان شرق، به نقل از صاحب نیوز، این چندمین بار است که قول و قرار بهره برداری از مصلی اصفهان به مردم این شهر داده می شود و حالا روزشمار برای برگزاری اولین نماز جمعه ماه رمضان در این مصلی تاریخی آغاز شده است.

**درهای مصلی به روی نمازگزاران باز می شود

کمتر از ۳ روز دیگر قرار است درهای مصلی به روی نمازگزاران روزه دار گشوده شود و چشم انتظاری چند ساله مردم به پایان برسد.

چند ماه است که مدیران ماه رمضان را برای این افتتاح در نظر گرفته اند و حالا باید منتظر ماند و دید سر انجام مصلی آماده پذیرایی از مردم اصفهان می شود یا همچنان باید از آن به عنوان پروژه تاریخی نیمه کاره ای یاد کرد که همه چیز دست به دست هم داده تا نگذارد صدای اذان از این مکان به گوش برسد.

اما با گفته های سید یوسف طباطبایی نژاد قرار است از این هفته این قفل شکسته شود.

امام جمعه اصفهان جمعه گذشته از برگزاری اولین نماز جمعه ماه رمضان در مصلی خبرداد و علاوه بر تشکر از دستندر کاران پروژه مصلی از مدیریت شهری خواست تا وسیله حمل و نقل مناسب برای تردد آسان شهروندان به مصلی را تدارک ببیند.

**۶۰ میلیارد تومان تا تکمیل مصلی

مدیرعامل مصلی اصفهان که می گوید مصلی اصفهان برای برگزاری نماز جمعه آماده است فاصله ۶۰ میلیارد تومانی این پروژه برای تکمیل را هم فراموش نمی کند تا به صورت کامل در اختیار شهروندان قرار گیرد.

ابراهیم پرچمی میدان امام خمینی (ره) را از نظر امکانات قابل مقایسه با مصلی ندانست و ادامه داد: امکاناتی که برای این پروژه در نظر گرفته شده می تواند بخش عمده ای از نیاز نمازگزاران از جمله سیستم گرمایشی و سرمایشی،مکان مسقف و سرویس های بهداشتی را برطرف کند.

به گفته وی، در مصلی با وسعت ۲۷هزار متر مربع ظرفیت اقامه نماز بیش از ۴۵ هزار نفر  است.

**مصلی برای اقامه نماز آماده است

معاون امور عمرانی استانداری اصفهان دومین مدیری است که در ماههای گذشته قول برگزاری اولین نماز جمعه ماه رمضان را در مصلی داده است.

محمد علی طرفه همکاری بخش خصوصی را علت سرعت گرفتن این پروژه دانست و گفت:

با بهره برداری از این طرح که ۲۰ سال گذشته کلنگ آن به زمین خورده شهروندان از اقامه نماز در شرایط سخت میدان نقش جهان آسوده می شوند.

**کمبود اعتبار تکمیل مصلی را عقب انداخت

رئیس شورای شهر اصفهان هم مدتی پیش در بازدید از این پروژه اظهار امیدواری کرد که نماز مردم اصفهان در رمضان امسال در این مصلی که به عنوان پروژه تاریخی از آن یاد می کنند برگزار شود.

رضا امینی با فاخر خواندن این پروژه چندین ساله اصفهان پیشرفت این طرح را قابل توجه دانست و افزود: کمبود اعتبار و تغییر اولویت‌ها باعث شد تا تکمیل مصلی به درازا بکشد.

وی در پایان گفته های خود اضافه کرد: با انجام اقدامات در زمان مناسب به نظر می رسد این پروژه برای ماه رمضان آماده پذیرایی از روزه داران باشد تا شهروندان اصفهانی از برگزاری نماز در شرایط بهتر بیشتر لذت ببرند.

**پروژه ای با اعتبارهای نصفه و نیمه دولتی

عملیات اجرایی پروژه ساخت مصلای بزرگ کلان شهر اصفهان با هدف اقامه نماز جمعه و اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در جنوب این کلانشهر از سال ۱۳۷۴ آغاز شده است اما روندی کند را طی کرده است این پروژه که از ابتدا قرار بود با کمک های دولتی که نصفه و نیمه به این طرح رسید ساخته شود علاوه بر اینکه از گستردگی بسیاری برخوردار است و علی رقم نیاز اصفهان به مکانی این چنین همچنان نیمه کاره مانده است.

اصفهان در بین کلانشهرهای ایران تنها شهری است که با توجه به جمعیت قابل توجه از داشتن مصلی بی نصیب مانده و مردم سالهاست نمازهای مهم خود از جمله نمازهای جمعه، عید فطر،عید قربان را در میدان نقش جهان این شهر که شرایط مناسبی برای اقامه نماز ندارد برگزار می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.