سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:15 - پنجشنبه 23 مرداد 1393

زاینده‌رود تأمین‌کننده آب شرب بیش از یک دهم جمعیت کشور است

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: زاینده‌رود تأمین‌کننده آب شرب بیش از یک دهم جمعیت کشور است.

به گزارش اصفهان شرق؛ آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در رابطه با مسئله آب اصفهان، یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مشکلات استان اصفهان را مسئله آب دانست و اظهار داشت: پیگیری مسأله آب از هر حرکتی مهم‌تر و مقدم‌تر است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: کمبود بارش و نزولات آسمانی یکی از علت‌های مشکل آب استان اصفهان است، بخش دیگر مشکل ریشه در زیاده‌روی‌ها و برداشت‌های استان‌ها بالا دستی است، امروزه در اصفهان به شدت با مشکل آب روبرو هستیم و حتی در مرکز شهر شاهد مشکل آب هستیم.

وی با اشاره به قطعی آب در حدود 8 ساعت در بسیاری از مناطق اصفهان تصریح کرد: روز گذشته با وزیر نیرو تماس تلفنی داشتم و به ضرورت مسأله آب اشاره کرده و به وی گوشزد کردم که مردم اصفهان مردمی صبور و فهیم هستند و به خوبی درک می‌کنند که مشکلات در یکی دو روز حل نخواهد شد ولی باید تلاش‌ها برای رفع این مشکل شروع گردد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره گوشزد کردن برخی مشکلات کم آبی اصفهان به وزیر نیرو گفت: اصفهان و برخی از استان‌ها کشور در خط قرمز آب قرار دارند و مسأله آب یکی از مسائل مهم استان اصفهان است و استاندار اصفهان و دیگر مسئولین نیز حرکت‌های مهمی در این زمینه انجام داده‌اند.

وی با اشاره به حضور نمایندگان استان اصفهان در محل دفتر ریاست جمهوری اظهار کرد: لازم نمی‌دانیم نمایندگان استان خود را کوچک کرده و در محل دفتر ریاست جمهوری تجمع کنند اما در هر صورت حرکتی بود که نمایندگان اصفهان برای رساندن صدای مردم اصفهان که البته قبلا هم به گوش مسئولین رسیده بود انجام دادند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، مسئله آب در اصفهان را بحرانی خواند و افزود: بی آبی موجب از بین رفتن زیبایی اصفهان که نگین کشور شده است، نگینی که امروزه به خاطر مشکل بی آبی زیبایی خود را از دست می‌دهد، البته مسئله اصلی آب آشامیدنی در استان اصفهان است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، زاینده‌رود را تأمین کننده آب شرب حدود 5 میلیون نفر ذکر کرد و گفت: دولت باید به فکر 5 میلیون نفر جمعیت یعنی بیش از یک دهم جمعیت کل کشور باشد که با مشکل آب شرب مواجه هستند و قطعا دولت به فکر حل این مشکل است و وزیر نیز تأکید کرد که از انتقال آب از طریق تونل گلاب دفاع کرده و بر راه‌اندازی این تونل در اسرع زمان تأکید داشته است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد ضمن ابراز امیدواری از حل شدن معضل آب آشامیدنی اصفهان تصریح کرد: پیگیر حل شدن این بحران هستیم و شاید جاری شدن آب در رودخانه زاینده رود چندسالی طول بکشد اما معضل بی آبی و تأمین آب شرب استان را پیگیر هستیم که مسئولین به صورت عاجل این معضل را برطرف کنند.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.