سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:00 - دوشنبه 27 مرداد 1393

مدیریت میدان نقش جهان را به شهرداری اصفهان بدهید

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت میدان نقش جهان را به شهرداری اصفهان بدهید.

به گزارش اصفهان شرق؛ عباس حاج‌رسولی‌ها در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دولت جدید بر لزوم توجه به سازمان‌های مردم نهاد تاکید داشت، اما اکنون در عمل می‌بینیم که دولت تمایلی ندارد تا از ظرفیت شوراها استفاده کند.

وی عنوان کرد: معاون رئیس جمهور به تازگی موضوع واگذاری میراث فرهنگی به بخش خصوصی و مردم را مطرح کرده و شهرداری اصفهان نیز به عنوان بخش غیر دولتی خواهان واگذاری مدیریت میدان نقش جهان و دیگر آثار تاریخی اصفهان به شهرداری است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن اشاره به اینکه مسئولیت حفاظت از آثار تاریخی در قالب 23 وظیفه در برنامه سوم و چهارم توسعه بیان شده بود، تصریح کرد: در آغاز فعالیت دولت قبل قرار بود مدیریت واحد شهری و واگذاری 23 وظیفه محقق شود که مورد غفلت واقع شد و در حال حاضر نیز خبری از این موضوع نیست.

حاج‌رسولی‌ها ادامه داد: در وضعیت کنونی آثار تاریخی اصفهان در حال تخریب شدن است و این در حالی است که تنها برای بازسازی و مرمت عالی قاپو بیش از 5 میلیارد تومان بودجه لازم است.

وی اضافه کرد: بعد از زاینده رود مصیبت بعدی اصفهان نابودی آثار تاریخی است که مشکلاتی را برای کل دنیا فراهم می‌کند چرا که آثار تاریخی اصفهان برای مردم دنیا مهم است.

وی با اشاره به اینکه مدیران اصفهان همیشه به توانمندی و هوش و درایت معروف بوده‌اند و این شهرت نیز به سبب دانشگاه‌های معتبر این استان است، گفت: پس از عبور از سه دوره برنامه پنج ساله در اصفهان 99 درصد از برنامه‌های شهری محقق شده که اکنون نیز باید تدوین برنامه اصفهان یک هزار و 400 کلید زده شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان متذکر شد: باید در زمان حضور معاون اول رئیس جمهور تکلیف خط دوم مترو مشخص شود، و در صورت امکان کلنگ خط دوم آن به زمین بخورد، چرا که اکنون دستگاه تی بی ام و پیمانکار آن مشخص است.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.