سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 08:00 - شنبه 24 تیر 1396

رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس

تاکید بر اجرای کامل مصوبات طرح احیای حوضه آبریز زاینده رود

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای بررسی مشکلات آبی حوضه زاینده رود به استان های چهارمحال و بختیاری و اصفهان سفر کردند.

به گزارش اصفهان شرق، رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درخصوص نتایج سفر دو روزه اعضای این کمیسیون گفت: این سفر با محوریت موضوع آب که مسئله مهم این دو استان به شمار می آید، انجام شد

علاء الدین بروجردی افزود: محوریت مسائل مطرح شده در خصوص آب در شورای تامین هر دو استان با حضور استانداران مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان مجلس هم نظرات خود را بیان کردند.

وی ادامه داد: به دلیل اهمیت موضوع، کمیته ای با عنوان امنیت آب در کمیسیون امنیت ملی مجلس تشکیل شده است.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس همچنین به نتایج  بازدیدهای دو روز اخیر اشاره و تاکید کرد: مسئله آب در هر دو استان جدی است و می طلبد فراتر از وضع معمول به این مسئله توجه شود.

بروجردی افزود: در شورای تامین استان چهارمحال و بختیاری هم اجرای کامل مصوبات شورای عالی آب مورد تاکید استاندار قرار گرفت.

وی با بیان این که مصوبات این شورا می تواند معضلات حوضه آبریز زاینده رود را کاهش دهد، گفت: در اولین فرصت با حضور وزیر نیرو، استانداران دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری و نمایندگان مجلس، جلسه ای با هدف اجرای کامل مصوبات شورای عالی آب برگزار می شود.

استاندار اصفهان هم گفت: شورای عالی آب مصوبات کامل و جامعی را به تصویب رسانده و ادعا می کنم اگر بندهای این مصوبات به طور کامل اجرا شود، حوضه آبریز زاینده رود احیا خواهد شد و این مسئله به معنای جاری شدن آب رودخانه و حل مشکل تالاب گاوخونی است.

رسول زرگرپور افزود: در حال حاضر 2 بند قانون 9 ماده ای تصویب شده در شورای عالی آب از جمله طرح های توسعه ای دو سد و برخورد با تخلفات در کل حوضه اجرا نمی شود و از شورای امنیت ملی درخواست داریم، معضلات در راه اجرای این دو بند را به طور کامل حل کند.

انتهای پیام/خبرفارسی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.