سرویس: اجتماعی 17:39 - شنبه 29 آبان 1395

قابل توجه مسئولان بهداشت و شهرک های صنعتی دهستان رامشه؛

آلودگی هوای دهستان رامشه در سایه سوزاندن زباله های صنعتی

مسئولان توجه داشته باشند که سوزاندن زباله های کارخانه های واقع در شهرک صنعتی رامشه جرقویه علیا، که بیشتر با مواد پلاستیکی سرو کار دارند، باعث آلودگی هوا و نارضایتی مردم شده است.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا، با توجه به موضوع آلودگی هواا، مسئولان نباید نسبت به شهرک های صنعتی که در روستاها در حال فعالیت هستند بی تفاوت باشند چراکه بحران آلودگی کلان شهرها نیز در سایه این بی تفاوتی ها به این حد رسیده است.

امروزه اگر مسئولان روند بی توجهی خود به شهرک های صنعتی در روستاها و شهرهای شرق اصفهان را ادامه دهند، هوای پاک روستاها قربانی این رفتارشان خواهد شد و نسل های آینده با موجی از هوای ناسالم رو به رو می شوند که روایت آن در سوی دیگر نگفتن ها جا دارد.

عدم کار کارشناسی بر مکان یابی شهرک های صنعتی یکی دیگر از موارد مهمی است که باید کارشناسان به آن واقف باشند زیرا با وسعت یافتن روستاها و شهرها به حاشیه ها، موجی از هوای ناسالم پسماندهای کارخانه ها، گلوی مردم شرق اصفهان را می فشارد و هوای سالم را به مرز خطر سوق می دهد.

در منطقه رامشه واقع در بخش جرقویه علیا از توابع شرق اصفهان، آتش زدن زباله های صنعتی هوای روستا را به نقطه نارضایتی شهروندان رسانده است و می طلبد مسئولان ذیربط فکری به حال این وضع اسفناک بکنند.

بوی حاصل از آتش زدن مکرر مواد پلاستیکی بر آسمان دهستان تا فاصله دو کیلومتری از کارخانه موجود است و ریه مردم را به خس خس انداخته است.

قطعا اگر بدون کارشناسی کردن، دفع زباله ها جایگزین آتش زدن شود، مشکل سرایت شیرابه ها به آبهای زیرزمینی باری بر هوای آلوده است.

مسئولان بهداشت و مسئولان مربوطه در شهرک صنعتی رامشه، توجه داشته باشند که در سلامتی تک تک افراد سهیم هستند و قطعا باید به این موضوع مهم و رفع آلودگی توجه داشته باشند.

انتهای پیام/ احمد صادقی

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.