سرویس: تولیدی » خبر پوششی 15:13 - جمعه 11 بهمن 1392

درخواست مدیر عامل شركت قارچ يكتا از مسئولین:

تسریع لازم در صدور مجوز زمین، جهت انبار کلش را خواستاریم

مدیر عامل شركت قارچ يكتای سپاهان گفت: از مسئولین درخواست می کنیم که بحث تامین امنیت این شرکت را تامين كنند و در بحث صدور مجوز در واگذاری زمین جهت انبار کلش تسریع لازم صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اصفهان شرق: علیرضا الماسی مدیر عامل شرکت قارچ یکتای سپاهان واقع در شرق اصفهان در بازديد خبرنگاران از اين شركتاظهار کرد : اين شركت در سال 82 با همكاري تعدادي از فارغ التحصيلان دانشگاه و فعالان بخش صنعت تاسيس شد و با پشتکار و همیاری دوستان در سال 83 از بین 180 طرح  موفق به كسب طرح برتر كشوري در جشنواره کارآفرینی شیخ بهایی و در سال 84 نيز به عنوان كارآفرين برتر کشوری انتخاب شد.

مراحل ساخت و بهره برداری

وی در ادامه به مراحل تاسیس و بهره برداری این شرکت اشاره و بیان نمود: مرحله ی اول شرکت قارچ در سال 84 در سطح مرکزی ایران به صورت مکانیزه راه اندازی شد و در سال 85 مرحله ی تاسیس این شرکت صورت گرفت و در سال 87 به بهره برداری رسید و برای اولین بار در سطح منطقه ی مرکزی ایران واحد قارچ یکتا، کلیه مراحل تولید اجرای پرورش قارچ دکمه ای را دارا می باشد.

الماسی این شرکت را از جمله بزرگترین تولید کننده کمپوست بلوک مکانیزه در استان اصفهان و استان های همجوار خواند و به ظرفیت های تولید و اشتغال زایی موجود در شرکت اشاره و تصریح نمود: این شرکت با ظرفیت 30 هزار تن در زمینی به مساحت 10 هکتار در سال به تولید کمپوست و در مساحت 20 هزار متر و تولید 1500 تن قارچ در سال با اشتغال زایی 300 نفر مستقیم و 200 نفر غیر مستقیم به فعالیت می پردازد.

توسعه خود اشتغالی

از مزیت های شرکت، گسترش مشاغل خانگی و ترویج تغییر کاربری در بین 200 تا 300 خانوار در منطقه ی جرقویه می باشد.
مدیر عامل شرکت قارچ یکتا با اشاره به صادرات قارچ دکمه ای به کشورهای عربی گفت: 30 تا 40 در صد قارچ دکمه ای تولیدی در این واحد به عراق، کویت و امارات صادر می گردد.

مسقف کردن

وی در رابطه با مسقف کردن شرکت کمپوست سازی و رفع بوی این واحد بیان کرد: این واحد در سال 85 با رعایت کامل مسافت با محیط های مسکونی اقدام به راه اندازی تولید کمپوست کرد و در زمینه ی رفع بوی این واحد، 2مرحله رفع بو صورت گرفته که در اسفند سال 91 اتمام مرحله ی اول مسقف کردن با ظرفیت 60 تا 70 در صد انجام و امسال مرحله ی تکمیلی مسقف کردن با هزینه ای 3 میلیارد تومان رو به پایان می باشد.

خشکسالی منطقه شرق اصفهان و کمبود کلش

الماسي با بيان اينكه طرح هاي توسعه اي شركت با توجه به ورود خسارات و مسايل اجتماعي با تاخير روبرو شده است، اضافه كرد: با توجه به اينكه منطقه شرق با كمبود آب مواجه است مي توان با توسعه پرورش قارچ در منطقه شهرك گلخانه اي راه اندازي كرد تا اشتغالزايي پايدار ايجاد شود.

الماسی با توجه به خشکسالی های اخیر منطقه در تامین کلش این واحد گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر، کلش مورد نیاز این شرکت از خوزستان و فارس وارد می شود و این در صورتی است که با وجود ترسالی، بخش براآن جنوبی یکی از مناطق مهم تولید کلش بود.

وی در پایان با تشکر از جهاد کشاورزی استان در بحث کمک به این واحد خاطر نشان کرد: جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی کمک شایانی را در این مسیر برای ما داشته اند و با همت این دو واحد توانسته ایم این کار را به این نقطه برسانیم و از مسئولین درخواست می کنیم که بحث امنیت این شرکت را تامين كنند و در بحث صدور مجوز در واگذاری زمین جهت انبار کلش تسریع لازم صورت گیرد.

مزیت قارچ دکمه ای در مقایسه با صدفی

در ادامه سکینه فرزانه مدیر کل کارخانه با اشاره به روند تولید کمپوست تا مرحله ی پرورش قارچ اظهار کرد: کارخانه ی تولید کمپوست قارچ یکتای سپاهان تنها مکانی است که خط شستشو ی کلش را دارا می باشد. پس از ورود کلش به شرکت، بعد از مرحله ی تیره شدن و باکتری دهی پس از واحد پاستوریزه به مرحله ی بذر دهی رسیده و پس از اضافه کردن بذر به مرحله ی آخر، کمپوست آماده و بلوک زنی می رسد.

روند تولید کمپوست حدود 20 روز و پرورش 2ماه می باشد که طی مرحله ی تولید کمپوست تا بهره برداری قارچ دکمه ای حدود 3 ماه به طول می انجامد.

فرزانه مزیت قارچ دکمه ای را نسبت به قارچ صدفی در مواد غذایی مصرف شده در مراحل تولید آن ذکر کرد و افزود: نگهداری قارچ صدفی نسبت به دکمه ای بسیار کم تر می باشد و می توان مزیت دیگر آن را افزودن مواد حیوانی( کود مرغی) به کلش نامید به طوری که در تولید قارچ صدفی فقط از کلش استفاده می شود.

شفیع زاده

بسیج کارگری

شفیع زاده مسئول روابط عمومی و بسیج کارگری این شرکت با توجه به ترویج کار فرهنگی به تشکیل بسیج کارگری این واحد از سال 91 اشاره و افزود: آموزش معنوی کارگران در کنار کار تولیدی در جهت ایجاد وجدان کاری و آموزشی اعضا در حلقه های شجره طیبه صالحین و تعامل با امام جمعه نصرآباد صورت گرفت، در جهت ایجاد تسهیلات به کارگران به تعداد 100 نفر از اعضای بسیجی 2 میلیون تومان وام تعلق گرفته است که همه این موارد در جهت رفاه بیشتر پرسنل می باشد.

وی با اشاره به ایستگاه مطالعه گفت: مرداد ماه سال جاری کتابخانه ای مشتمل بر کتابهایی با محتوای فرهنگی  در اختیار پرسنل و فرزندانشان قرار گرفت.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.