سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:46 - دوشنبه 09 دی 1392

حجت الاسلام ناطق نوری در مراسم بزرگداشت استاد پرورش مسجد سید:

حماسه ۹ دی معادلات دشمنان ایران اسلام را خنثی کرد/ مرحوم پرورش، استاد اخلاق، مفسر قرآن و نهج البلاغه بود

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به ابعاد حماسه ۹دی، گفت: این حماسه معادلات دشمنان اسلام را خنثی کرد.

به گزارش واحد رصد فضای مجازی اصفهان شرق: حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری امروز در مراسم گرامیداشت مرحوم سید علی اکبر پرورش و مراسم ۹دی اصفهان در مسجد سید اصفهان افزود: دشمنان برای مقابله با انقلاب اسلامی همواره در تدارک توطئه بوده، هستند و خواهند بود ولی حضور مردم در عرصه های مختلف این توطئه ها را خنثی می کند.

وی ادامه داد: حضور مردم در راهیمایی های مختلف سه پیام دارد که مخاطب پیام اول آن امیدواری برای دوستان نظام است.

رییس مجلس پنجم با اشاره به اینکه پیام دوم نیز برای دشمنان نظام و خنثی کردن توطئه آنها بود، ادامه داد: مردم با حضور خود در این حماسه همه معادلات دشمان را به هم ریختند.

وی با بیان اینکه مخاطب سومین پیام مردم در راهپیمایی های مختلف مسوولان نظام اسلامی هستند، افزود: مردم در راهپیمایی های مختلف برای دفاع از اصل نظام و انقلاب اسلامی حضور می یابند ولی این به معنای نداشتن انتقاد از عملکرد برخی از مسوولان نیست.

ناطق نوری با تاکید بر مردم مشکلاتی در زمینه ازدواج، مسکن و تورم دارند، تصریح کرد: حضور مردم در راهپیمایی های مختلف مانند ۲۲ بهمن، روز قدس یا نهم دی ماه به این معنا نیست که هیچ مشکلی در کشور نیست و آنها نسبت به مسوولان انتقادی ندارند.

وی افزود: نگوییم مردمی که در صحنه حاضر شدند ناراحت نیستند و مشکلاتی ندارند و اگر مشکلی داشتند در صحنه حضور نمی یافتند.

وی این تعاریف را پیامهای غلطی از حضور مردم در صحنه های مختلف دانست و ادامه داد: مردم ما با درک و شعور هستند و از روی تکلیف در این صحنه ها حضور پیدا می کند زیرا مردم ما پای نظام جمهوری اسلامی، ارزشها، استقلال، ولایت و امامت ایستاده اند.
رییس بازرسی دفتر رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: پیام حضور مردم این است که ما در صحنه های مورد نیاز هستیم و مسوولان نیز باید به وظایف خود عمل کنند.

حجت الاسلام ناطق نوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خاطرات خود از مرحوم سید علی اکبر پرورش اشاره کرد و گفت: این استاد از زمانی که معلم بود دانش آموزان را نسبت به انقلاب آگاه ساخت و بعد از اوج گرفتن انقلاب با ارتباط با برخی از افسران مومن و متعهد ارتش، برخی اطلاعات مورد نیاز را به نیروهای انقلابی می رساند.

وی با اشاره به نخستین حکومت نظامی در شهر اصفهان اضافه کرد: با اینحال اصفهان کمترین کشته در دوران انقلاب را داشت که به دلیل مدیریت و نقش آفرینی افرادی مانند استاد پرورش و ارتباط آنها با برخی نظامیان و ارتش بود.

این فعال سیاسی با اشاره به نوشتن نامه ای در دهه ۶۰ توسط وی، عسگر اولادی و مرحوم پرورش خطاب به امام راحل (ره) اظهار کرد: ما در آن نامه نوشتیم که برخی به دنبال دولتی کردن مردم هستند اما ما می خواهیم دولت را مردمی کنیم.

ناطق نوری با تاکید بر اینکه هنوز هم عده ای به دنبال دولتی کردن مردم هستند افزود: با وجود تاکید رهبر معظم انقلاب بر تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی و خصوصی سازی هنوز هم برخی این اصل را نادیده می گیرند.

وی تاکید کرد: دولت باید برنامه ریز، هدایت گر، حمایت کننده و ناظر خوبی باشد و با دریافت مالیات کشور را اداره کند و نه پول نفت.

وی با اشاره به ویژگی های سیاسی، اخلاقی، عرفانی و معرفتی استاد پرورش گفت: معلمی پرورش از مهمترین ویژگی های اثر گذار او بود.

وی با بیان اینکه مرحوم پرورش، استاد اخلاق و مفسر قرآن و نهج البلاغه بود افزود: وی قبل و بعد از انقلاب با تدوین معارف دینی جوانان را به سمت اسلام ناب و اهل بیت (ع) جذب می کرد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری همچنین با اشاره به مقام معلم در آیات و روایات گفت: ولی ما مقام معلم و اساتید خود را گرامی نمی داریم و آنها را پس از ۳۰ سال فعالیت بدون تکریم واقعی، بازنشسته می کنیم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.