سرویس: غیر تولیدی » نقلی 18:20 - چهارشنبه 29 بهمن 1393

کلاهبرداران پیامکی در اصفهان و تهران به دام افتادند

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان از دستگیری اعضای یک باند کلاهبرداری پیامکی که در سطح کشور فعالیت می کردند، در تهران و اصفهان خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ سرهنگ ‘ستار خسروی’  افزود: اعضای این باند که سه نفر آنها ساکن تهران و دو نفر ساکن اصفهان بودند شناسایی و دستگیر شدند.

وی شیوه کلاهبرداری این باند را ارسال پیامک های دروغین مبنی بر برنده شدن دو تا 10 میلیون تومان به تلفن های همراه افراد در استانهای مختلف عنوان کرد.

وی توضیح داد: این افراد پس از ارسال این نوع پیامکها، با یکسری اقدامات روانی و یا تماس با تلفن ثابت، اعتماد مالباختگان را جلب می کردند و با کشاندن آنها به سمت دستگاههای خودپرداز، اقدام به تخلیه اطلاعات شخصی شامل شماره حساب و رمز اینترنتی آنها می کردند.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان افزود: وجوهی که از این طریق کلاهبرداری می شد به حسابهایی که از قبل افتتاح شده بود و تعداد آن به 191 شماره حساب می رسد، واریز شده است.

وی یادآور شد: کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان با دستگیری این افراد تعداد 282 سیم کارت تلفن همراه بی نام و نشان و همچنین 20 دستگاه گوشی تلفن همراه را کشف و ضبط کردند.

سرهنگ خسروی افزود: متهمان تاکنون به 20 فقره کلاهبرداری پیامکی اعتراف کرده اند.

وی به شهروندان توصیه کرد که به هیچ وجه به پیامک هایی با عنوان ‘برنده شدن در قرعه کشی’توجه نکنند و همچنین هرگز اطلاعات بانکی خود شامل شماره حساب و رمز اینترنتی را از طریق پیامک و یا تلفن همراه برای دیگران نفرستند.

وی با اشاره به افزایش 22 درصدی کلاهبرداری پیامکی در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، از دستگیری چندین باند کلاهبردار در این زمینه در استان اصفهان خبر داد.

انتهای پیام 

منبع:ایرنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.