سرویس: اجتماعی 03:18 - سه شنبه 14 آبان 1392

گفتگو با امیر حسین حیدرزاد

همت جوان ورزنه ای بر جایگاه اول کشوری

امیر حسین حیدر زاد رتبه ی نخست المپیاد کشوری گفت: بعد از کسب این موفقیت انگیزه ی من برای طی کردن مدارج بالاتر قوی و قدم هایم استوارتر گشته است.

IMG_3147

به گزارش اصفهان شرق: همت بلند جوانان ایرانی در همه جای جهان گوش به گوش و زبان به زبان می چرخد تا نشان من می توانم را بر کران قله های همت مضاعف ایرانیان نمایان کند.

در کنکاش برای شهری بر ضمیر شرق اصفهان،  از آثار باستانی اش، نگاه کشاورزان پر تلاشش، تپه های شنی اش و کبوتران سفید پوشش برای شناخت این نگین شرق قدم گذاشتم و در این بین درخشش جوانی از همت شیر مردان پر تلاش و از عزم راسخ توانستن شناخت من را از ورزنه کامل تر کرد.

13 آبان امسال رنگ و بویی دیگر داشت زیرا نوجوان گفتگوی ما از محرومیت شهرش در جایگاهی قرار گرفت که نشان داد مکان و منصب برای بدست آوردن مقام برتر کفایت نمی کند.

بعد ازقرار گفتگو با وی رشته ی صحبت را به او سپردیم تا از خود و موفقیتش برایمان بیان کند:

امیر حسین حیدر زاد متولد 1376 در شهر ورزنه  و سال سوم برق صنعتی هستم و با عنایت خداوند و توجهات اهل بیت رتبه ی  اول کشوری برق و تاسیسات الکتریکی را کسب کردم.

اگر از آغاز راهم در رسیدن به موفقیت خود بگویم این را مدیون معلم خود محمد رضا شفیعی هستم،وی با نشان دادن راه،  من را در مسیری قرار داد که حتی به ذهنم هیچگاه رسیدن به این موفقیت را نمی پروراندم.

با داشتن یک PLC  و کمک معلم در مرحله ی شهرستان به مرحله ی استانی رسیدم و این قدم گذاشتن در راهی بود که با مربیان جدید آقایان مختاری این بار ترفیع رتبه گرفتم. در ادامه در مرحله ی استانی رقیبی از اردستان داشتم که سابقه ی کار در این عرصه را داشت و در کل باتجربه تر از من بود. خودم را حذفی استان می دیدم و این در حالی بود که رقیب اردستانی من در امتحان استانی نمره ی کامل از 10 را گرفت و من صفر شدم و برایم مسلم بود که ایشان به کشوری می رود . بعد از امتحان استانی امتحان کشوری از ما در جهت انتخاب یکی برای اعزام به کرج و شرکت در مسابقات کشوری گرفتند و من با امتیاز 90 در صد از 90 برای مسابقات کشوری انتخاب شدم.

با تلاش مربیان و همت و اراده ی بالای خود با شرکت در مسابقات کشوری از تاریخ 1 آبان تا 11 آبان ماه سال جاری در کرج و گذراندن مسابقه ی نهایی 18 ساعته به کسب رتبه ی اول کشوری دست یافتم.

IMG_3150

امیر حسین در ادامه از تجربیات خود گفت:

گاهی از مواقع ما فکر می کنیم که افراد برتر از ابتدا عالی بوده اند ولی این طور نبوده و نیست زیرا من در مدرسه شاگرد آنچنان درس خوانی نبودم  و زیاد دنبال درس و مدرسه را نمی گرفتم . وقتی در مسیر المپیاد قرار گرفتم  در وهله ی اول به صورت ظاهری و ساده به آن نگاه می کردم و این استعانت خداوند بود که با عنایتش به من، زمینه ی موفقیت برای بنده را فراهم کرد.

وقتی در مرحله ی شهرستان پذیرفته شدم اراده ی من 180 درجه چرخش کرد و این بار نه تنها به صورت جدی بلکه با انتخاب هدف متعالی نشستن را به برخاستن در مسیر رشد و رسیدن به رتبه ی جهانی انتخاب کردم.

حیدر زاد با اشاره به ضرب المثل ورزنه ای گفت:

در ورزنه این ضرب المثل زیاد به کار می رود که کاری که دست انجام می دهد هیچ گاه تمام نمی شود و من با استناد به این جمله، آستین همت را بالا زدم و برای انتخاب شغل و  مهارت در قالب تحصیل به  فنی و حرفه ای  رفتم .

شکست هایی که من را به پیروزی رساندگاهی وقتی لوله ها ی فولادی را درست می کردم 100 لوله را خراب می کردم ولی دست نمی کشیدم و لوله ی 101 را با دنیایی تجربه درست می کردم. شکست ها پل های پیروزی هستند و ما ایرانی ها می توانیم.

IMG_3147

خواسته ای از معلمان

دوست دارم مربیان این المپیاد ها را به بچه ها معرفی کنند زیرا المپیاد های ملی و مهارت اهمیت زیادی دارد و به این واسطه افراد و توانمندی های آنها شناخته می شود.

هدفی بلند

به لطف و استعانت از درگاه خداوند تلاش می کنم تا در مسابقات 2015 برزیل حاضر شوم و نه تنها نام خود بلکه نام شهر و وطنم را در جهان معرفی کنم.

سخن آخر

از پدر و مادرم به خاطر دادن انگیزه برای طی کردن مسیر رشد حداکثر سپاسگزاری را داشته و کمال تشکر را از مربیان خود دارم.

خواستن توانستن حتی با بدترین شرایط می توان بهترین شد کمی کوشش و توکل به خداوند لازمه ی رسیدن به مدارج بالا است.

همچنین بخوانید:

8 نظر در مورد “همت جوان ورزنه ای بر جایگاه اول کشوری”

  1. سلام خسته نباشید.از شما تشکر میکنم بابت این مطالبی که از قول من گذاشتید. انشاءالله بتوانم با یاری خدا این تلاش و زحمات شما را در مسابقات 2015 برزیل جبران کنم.

  2. سلام ممنون دستتون درد نکنه .
    انشالله هرچه سریعترتر ماهم بنر شمارو خواهیم زد

  3. مری گفت:

    خوشال وابون- ایشالا برزیل جی وینیموته

  4. سلام.اره دمت گرم حتما روي همه رو كم كن دوست عزيزم.

  5. حسین گفت:

    امروز شنبه دوازدهم خرداد نود و هفت باخبر شدم این نوگل عزیز و نخبة ارزشمند شهرمان متاسفانه در اثر حادثه ای …..
    خداوند به پدر و مادر گرامیش صبر بدهد.
    دلم نمیاد چیزی بنویسم. انشالله خبر دروغ باشه. انشالله…

  6. مصطفی صالحی ورزنه گفت:

    انا لله و انا الیه راجعون
    درگذشت نابهنگام و تاسف بار دوست و رفیق عزیزم امیر حسین رو خدمت خانواده محترمش و جامعه علمی و مهارتی کشور تسلیت عرض میکنم.انشالله در اعلی علیین بهشت در جوار علی اکبر امام حسین علیه السلام مانوس و محشور بشه
    مصطفی صالحی ورزنه

  7. مهران گفت:

    حیف داداشی، ارام بخواب ، روحت شاد

  8. مهران حیدری زاد ورزنه گفت:

    آن چنان رفتی که گویی خواب میبینم هنوز
    قطره های اشک را چون آب میبینم هنوز
    دل به من گوید که هجران تو را باور کنم
    من به دل گویم خموش من خواب میبینم هنوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.