سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:00 - چهارشنبه 05 آذر 1393

مشکاتی خبر داد:

اجرای برنامه های مراقبت و مدیریت بالینی بیماری ایدز در اصفهان

کارشناس مسئول برنامه ایدز مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: بدنبال اجرای برنامه های مراقبت و مدیریت بالینی بیماری ایدز در اصفهان می‌توان در امر پیشگیری و درمان این بیماری گام های موثری برداشت.

به گزارش اصفهان شرق؛ مرجان مشکاتی اظهار داشت: با توجه به شعار روز جهانی ایدز «درمان HIV همه‌گیری را کنترل می‌کند، پیشگیری کنید، درمان کنید، زندگی کنید» مرکز بهداشت استان تصمیم به برگزاری برنامه آموزشی علمی در خصوص اقدامات تشخیصی، درمانی و پیشگیری بیماری ایدز برای همکاران پزشک که با این بیماری مواجه هستند، کرده است.

وی بیان داشت: مرکز بهداشت استان اصفهان با همکاری مرکز بهداشت شماره ۲، به مناسبت روز جهانی ایدز (HIV) و هفته اطلاع‌رسانی ایدز، آذرماه سال جاری، طی دو برنامه، اقدام به برگزاری همایش‌هایی تحت عنوان «مراقبت و مدیریت بالینی بیماری ایدز» در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می‌کند.

کارشناس مسئول برنامه ایدز مرکز بهداشت استان اصفهان خاطرنشان کرد: از سالها پیش و با شیوع بیماری ایدز در اصفهان اقدام به اجرای قوی تر برنامه های پیشگیری از ایدز کردیم که هر چند سال به سال روند این بیماری رو به بهبود است اما تا حصول نتایج  برنامه های پیشگیری و اینکه عامه مردم بدون ترس از اینکه برچسب ایدز بر آنها خورده شود به مرکز بهداشت برای اطمینان از حصول سلامتی خود مراجعه کنند.

وی بیان داشت: در صورتی که برنامه های مراقبتی به خوبی اجرایی شود می توان در امر پیشگیری و درمان ایدز موفق بود.

مشکاتی با اعلام اینکه برنامه های پیشگیری از ایدز در سطح استان در چندین فاز و با محورهای مختلف از جمله آموزش و کاهش آسیب و غیره به اجرا در می‌آید، ادامه داد: برگزاری همایش برای مشاوران امور بانوان استانداری با همکاری امور بانوان مرکز بهداشت استان و ایجاد کمیته آموزش اطلاع رسانی در واحد مرکزی خبر از اقداماتی است که در جهت پیشگیری از بیماری ایدز انجام دادیم.

وی با اعلام اینکه هماهنگی بین دستگاهی و یاری مسئولان می تواند در اجرای هرچه بهتر برنامه های پیشگیری از ایدز ما را یاری رساند، گفت: تعدادی از دستگاه های استان به خوبی با مرکز بهداشت استان در اجرای این برنامه ها و پیشگیری از ایدز همکاری کردند.

منبع:مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.