نائب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان:
«فرهنگ اسلامی» از طریق گردشگری به دنیا صادر شود
نائب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان گفت: صادرات فرهنگ اسلامی، شیعی و ارزشهای انقلاب به دنیا با ابزار توسعه گردشگری امکانپذیر است.
به گزارش اصفهان شرق؛ علی کرباسیزاده در نشست خبری همایش معرفی فرصتهای سرمایهگذاری در صنعت گردشگری استان اصفهان اظهار کرد: فرهنگسازی زمان میطلبد و با ادعا و شعار امکانپذیر نیست.
وی ویژگی مهم صنعت گردشگری را ضریب بالای جذب اشتغال برشمرد و بیان کرد: توسعه گردشگری مبحثی فرهنگی بوده که در آن فرهنگسازی و آموزش بسیار حائز اهمیت بوده و گردشگران کشورهای اروپایی و غربی مانند آلمان، ایتالیا، فرانسه و آمریکا بیشترین درصد گردشگران ما را تشکیل میدهند که به طور عمده گردشگری آنها در زمینه فرهنگی و اکوتوریسم است.
نائب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان گفت: یکی از مهم ترین کارکردهای حوزه گردشگری به دست رسانه بوده و باید در حوزه فرهنگ گردشگری با جدیت وارد عمل شوند.
وی بیان کرد: کمیسیون گردشگری اتاق بازذگانی اصفهان در قالب 4 کمیته، فعالیتهای اجرایی را دنبال کرده که شامل کمیسیونهای طرح و برنامه، توسعه سرمایه گذاری و زیر ساخت، کمیته روابط عمومی و امور بینالملل و فرهنگ و آموزش بوده و هرکدام وظایف مختلفی را برعهده دارند.
نائب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه کمیته فرهنگ و آموزش وظایف مهمی را در راستای اطلاعدهی و فرهنگ رسانی برعهده دارد، افزود: برای توسعه اصفهان باید به این باور برسیم که در راستای توزیع ثروت، توسعه رفاه عمومی و اشتغال راهی به جز گردشگری نداریم و باید با همکاری تمام مسئولان و رسانه ها طرحی مناسب در این زمینه براندازیم.
وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار جهانی از هر 11 فرصت شغلی یک مورد به گردشگری ارتباط دارد، اظهار کرد: در بخشهای صنعت، معدن و بخش های دیگر می توان از ماشین و ربات و ماشین آلات برای توسعه ظرفیت و بهرهوری استفاده کرد که اشتغال را نیز به شکلی تحت تاثیر قرار میدهد اما تنها بخشی که اشتغال ان به انسانها بستگی تام دارد، گردشگری است.
انتهای پیام/
منبع:تسنیم