سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:00 - دوشنبه 19 آبان 1393

بالغ بر پنج میلیون نفر ساعت آموزش های مهارتی در اصفهان ارائه شد

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان گفت: در هفت ماه
گذشته سال جاری بالغ بر پنج میلیون و 860 هزار و 719 نفر ساعت خدمات آموزش های مهارتی از سوی این اداره کل داده شد.

به گزارش اصفهان شرق؛  ابوطالب جلالی’، آموزش های مهارتی را یکی از ابزار های مورد نیاز برای توسعه اشتغال در سطح جامعه خواند و گفت: توانمند سازی نیروی انسانی با استفاده از این آموزش ها امکان پذیر است.

وی اظهار کرد: اصفهان یکی از استان های صنعتی کشور است و ارتقای سطح مهارتی افراد برای اشتغال در بخش های صنعت در استان امری مهم و ضروری تلقی می شود.

جلالی با اشاره به ضرورت توسعه آموزش های مهارتی افزود: به دلیل موقعیت صنعتی و وجود ظرفیت های کشاورزی، سیاست این اداره کل تعدیل رشته های خدمات و واگذاری آنها به بخش خصوصی و همچنین افزایش ظرفیت های صنعت و کشاورزی بوده است.

وی با اشاره به عملکرد مراکز آموزش فنی و حرفه ای، اقدامات صورت پذیرفته تاکنون را در حوزه دولتی در خوشه خدمات 22درصد، صنعت 55 درصد ،فرهنگ و هنر 12 درصد و خوشه کشاورزی 11درصد اعلام کرد.

وی گفت: شناسایی خوشه های شغلی جدید به ویژه سنگ و گیاهان دارویی و رصد شغلی آموزش دیدگان در بخش دولتی و آموزشگاه های آزاد از اولویت های این اداره کل در سال جاری است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان با اشاره به فعالیت 54 مرکز در استان شامل 18مرکز آموزش فنی و حرفه ای ویژه برادران، 10 مرکز خواهران و 26 مراکز دو منظوره، عنوان کرد: تعداد حرفه های اجرا شده در مراکز استان قریب به 800 حرفه می باشد و آموزش توسط 470 مربی رسمی و حق التدریس صورت می پذیرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان به وجود 450 کارگاه آموزشی در استان اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع:ایرنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.