سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:30 - دوشنبه 12 آبان 1393

استان اصفهان نیازمند ۳ هزار کیلومتر شبکه راهی است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: براساس مطالعه‌ای که برای نخستین در کشور توسط این اداره کل در خصوص تهیه سند احداث راه انجام شد، استان اصفهان نیازمند احداث ۳ هزار کیلومتر شبکه راهی است.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمود محمودزاده با وسیع دانستن ساختار سازمانی این اداره کل، بیان داشت: تاکنون با خدمات تمام پرسنل در راستای تحقق اهداف و خدمت‌رسانی به مردم تلاش شده است.
وی با بیان اینکه امسال براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی بارندگی‌ها نسبت به مدت مشابه زودتر آغاز و میزان آن بیشتر است بر آماده‌باش کامل و حضور به موقع راهداری زمستانی تاکید کرد و افزود: تمام راهدارخانه‌ها باید به شن، نمک و تجهیزات ماشین‌آلات سبک و سنگین مجهز باشند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص اجرای عملیات روکش آسفالت در راههای استان، گفت: امسال به صورت بی‌سابقه ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های استان درحال انجام روکش آسفالت است، همچنین در بخش ایمنی امسال با نصب نیوجرسی در محورهای استان با هدف کاهش تلفات و تصادفات اقدامات موثری انجام شده است.
وی در خصوص اصلاح و تکمیل هر چه سریعتر پروژه‌های در دست اقدام این اداره کل در حوزه راهداری و راهسازی در سطح استان اصفهان تاکید کرد و گفت: با توجه به شروع فصل سرما و بارش‌ها پروژه‌های نیمه‌کاره باید تکمیل شود.
محمودزاده اظهار داشت: براساس مطالعه‌ای که برای نخستین در کشور توسط این اداره کل در خصوص تهیه سند احداث راه انجام شد، طبق مطالعات انجام شده، استان اصفهان نیازمند احداث ۳ هزار کیلومتر شبکه راهی است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، با بیان اینکه سرانه متوسط راه همسنگ استان به ازای هر نفر حدود ۵ متر است، گفت: در برخی از شهرستان ها این سرانه کمتر از نیاز است و باید در آن حوزه نسبت به احداث راه اقدام شود.
وی ادامه داد: ۳ هزار کیلومتر راه باید به راههای استان اصفهان اضافه شود تا به متوسط کشور برسد و استان اصفهان از لحاظ نسبی دارا بودن شبکه راهی، در رتبه ۲۷ تا ۲۹ کشور قرار دارد که برای گسترش شبکه راهی استان به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر احداث راه نیاز به ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

منبع: ايمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.