سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:55 - دوشنبه 21 مهر 1393

مدیر کل امور دانشجویان دانشگاه پیام نور خبر داد

دانشجویان پیام نور بیمه خدمات درمانی تکمیلی می‌شوند

مدیرکل امور دانشجویان دانشگاه پیام نور از انعقاد تفاهم نامه‌ای با ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری خبر داد و گفت: سال گذشته با ستاد مواد مخدر تفاهم نامه‌ای انعقاد شد که امسال اجرا خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق؛محمد اورکی با تاکید بر اینکه دانشگاه پیام نور به صورت جداگانه با ستاد مبارزه با مواد مخدر تفاهم نامه امضا کرده است، افزود: این تفاهم نامه کاملا از تفاهم نامه‌ای که وزارت علوم با این ستاد منعقد کرده ، مستقل است.

مدیرکل امور دانشجویان دانشگاه پیام نورادامه داد: طبق این تفاهم نامه، برای واحدهای پیام نور از سوی استان اعتباری در نظر گرفته و توزیع شده و برای هر استان به تناسب جمعیت دانشجویی و پراکندگی مراکز تعدادی کارگاه پیش بینی شده است که در آن مباحث مختلف مرتبط با اعتیاد مطرح می‌شود. این کارگاه‌ها تا کنون در 18 استان برگزار شده است.

مدیرکل امور دانشجویان دانشگاه پیام نور در ادامه از برگزاری پنجمین المپیاد رباتیک در استان خوزستان در اوایل اسفند خبر داد و گفت:‌ این المپیاد به صورت بین المللی برگزار شده و همه‌ واحدهای دانشگاه‌ پیام نور و همه دانشگاه‌ها در آن شرکت می‌کنند. در این المپیاد تولیدات دانشجویی در حوزه ربات ارائه خواهد شد و بین 13 لیگ آن طی چند روز مسابقات مختلفی برگزار می‌شود.

اورکی در مورد اداره مشاوره و سلامت اظهار کرد: احکام اداره مشاوره و سلامت که از سالهای گذشته راه اندازی شده امسال برای 31 استان صادر شده و هم اکنون در حال راه اندازی این مراکز در شهرهای کوچک هستیم و در نظر داریم در همه مراکز دانشگاه پیام نور حتی واحدهایی که خارج از مرکز استان هستند مراکز مشاوره راه اندازی کنیم. هدف این امر ارتقای سطح روان دانشجویان، پرسنل و اساتید است.

مدیر کل امور دانشجویان دانشگاه پیام نوردر بخش دیگری از سخنان خود در مورد بیمه دانشجویان پیام نور توضیح داد: سال گذشته 100 درصد دانشجویان پیام نور تحت پوشش بیمه حوادث که یک بیمه اجباری است قرار گرفتند. برای این منظور هر سال با نمایندگی بیمه‌هایی که صندوق رفاه آنها را معرفی کرده وارد مذاکره می‌شویم و بعد از بررسی بیمه‌ای که خدمات مناسب تری را ارائه می‌کند انتخاب می‌شود.

مدیر کل امور دانشجویان دانشگاه پیام نور ادامه داد: علاوه بر بیمه حوادث، بیمه خدمات درمانی تکمیلی هم به دانشجویان ارائه می‌شود. از آنجایی که تحت پوشش قرار گرفتن این بیمه هزینه بالاتری دارد، ثبت نام آن برای دانشجویان اختیاری است.

اورکی با اشاره به بیمه سلامت گفت: بیمه دیگری که به دانشجویان ارائه می‌شود بیمه سلامت بوده که از طریق هماهنگی با سازمان بیمه سلامت ایران به دانشجویان ارائه می‌شود. دانشجویان می‌توانند برای تحت پوشش قرار گرفتن این بیمه وارد سامانه بیمه سلامت شده و پس از ثبت اطلاعات به صورت رایگان صاحب دفترچه بیمه سلامت شوند.

وی در ادامه در مورد وام‌هایی که به دانشجویان دانشگاه پیام نور ارائه می‌شود توضیح داد: امسال هم بر اساس روال گذشته وام شهریه به دانشجویان پرداخت می‌شود. بر اساس اعتباراتی که صندوق‌های رفاه سالانه به دانشگاه اختصاص می‌دهد مبلغ بین دانشگاه‌های پیام نور توزیع می‌شود.

مدیر کل امور دانشجویان دانشگاه پیام نور از اجرایی شدن مرحله اول اعطای وام خبر داد و افزود: البته اعتبار اختصاص داده شده همه واحدهای دانشگاه را تحت پوشش قرار نمی‌دهد. ما وارد مذاکره شده و سعی می‌کنیم اعتبار مضاعفی را از صندوق رفاه دریافت کنیم که در مرحله جدید دانشجویان بیشتری تحت پوشش قرار بگیرند.

اورکی با بیان اینکه وام ضروری وام دیگری است که به دانشجویان ارائه می‌شود، گفت: دانشجویان هنگام بیماری، حوادث غیر مترقبه، پایان نامه و غیره که نیاز به مبلغ اضافه دارند می‌توانند به مرکز مراجعه کرده، ثبت نام کنند تا مرکز آنها را به صندوق رفاه معرفی کند. چنانچه افراد واجد شرایط بودند صندوق رفاه بین 500 هزار تومان تا یک میلیون و 500 هزار تومان متناسب با شرایطشان به آنها وام اعطا می‌کند.

وی در پایان از اعطای وام حج به دانشجویان دانشگاه پیام نور خبر داد و گفت: هر سال سهمیه‌ای از وزارت علوم با عنوان سهمیه حج به دانشجویان پیام نور اختصاص داده می‌شود. ما تلاش می‌کنیم علاوه بر این سهمیه وام حج را برای درصدی از دانشجویان دریافت کنیم. هم اکنون سهمیه گرفته شده و دانشجویان علاقمند می‌توانند برای دریافت آن ثبت نام کنند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.