اینترنت ADSL در اصفهان، لاکپشتی که قصد عبور از خط پایان ندارد!
سرعت کند ورود به دنیای مجازی در کشور ما آنقدر ادامه دار شد که داستانی خیالی را به واقعیت تبدیل کرد. این داستان که برخی ریشه آن را در تحریم های دشمن علیه ایران می دانند ، اما در استان اصفهان ماجرائی دیگر دارد.
printنسخه قابل چاپ
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سرعت لاکپشتی اینترنت آن هم از نوع پرسرعت دیگر به پارچه ای نخ نما می ماند که حتی رفویش هم کار به جائی نمی برد؛ این روزها که در بیشتر کشورهای دنیا ورود به دنیای مجازی از طریق موتورهای جستجو بدون ثانیه ای معطلی امکان پذیر می شود، در کشور ما و کمی نزدیکتر در استان اصفهان این دقیقه ها است که تلف می شوند و در آخر هم با مشاهده پیام خطا در اتصال اینترنت، روی صندلی منجمد میشوی.
زمان پیش چشم کاربران سرعت می گیرد اما نه به سمت دنیای مجازی که به سمت دنیای باقی! علت را که از مسئولان جویا می شوی بازهم سراغ بهانه های همیشگی می روند و می گویند مشکل از طرف ما نیست، کشوری است؛ بعضیها هم که با جسارتی باورنکردنی همه چیز را انکار می کنند و می گویند اینجا سرعت خوب است، مشکل از مودم رایانه شماست!
به هر حال بار دیگر کتاب چندین صفحهای سرعت کند اینترنت را در استان اصفهان میگشائیم تا شاید این بار پاسخی قانع کننده و البته امیدوارانه برای رفع این مشکل، دست کم در نصف جهان بگیریم.
توزیع ADSL، توقیف سرعت خدمترسانی!
مسئولان شرکت مخابرات استان اصفهان میگویند رتبه نخست توزیع اینترنت پرسرعت را در کشور دارند اما برخی مشترکان اینترنت اصفهان میگویند که اینترنت اصفهان تنها در آمار و ارقام، پرسرعت است.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان اظهار کرد: ضریب اینترنت پرسرعت ما نسبت به مشترکان مخابرات استان رتبه نخست کشور را دارد.
البته وی در پاسخگوئی به سئوالی در مورد کیفیت سرعت اینترنت در استان ترجیح داد بیشتر از اقدامات پشتیبانی همکاران خود صحبت کند؛ حسین کشایی گفت: کیفیت فقط مربوط به سرعت اینترنت نمیشود و پشتیبانی از مشترک، تلاش برای رفع قطع اینترنت و یا راهاندازی ADSL در کمترین زمان برای مشترکان هم کیفیت را میرساند.
وی به این موضوع اشاره کرد که ارائه خدمات اینترنت ADSL در استان از اولویتهای کاری مخابرات است، اما به گلایههای مردم که حقیقتی انکار ناپذیر است، اشاره نکرد.
از نگاه مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان رضایتمندی مشترکان اینترنت مخابرات بسیار بالاست و اگر شاکیانی هم وجود دارند، مربوط به دیگر شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنتی است!
وی همچنین تصریح کرد: وضع پهنای باند اینترنت و خدماتی که مخابرات به مشترکان خود در فضای مجازی ارائه میدهد به طور عام بسیار خوب است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.
با این حال تعداد زیادی از مشترکان در خانهها و برخی ادارات دولتی نسبت به این مسئله معترض هستند و عنوان میکنند که سرعت اینترنت پرسرعت در استان اصفهان، راضی کننده نیست و این سئوال به وجود میآید که اگر این تعداد قابل توجه، عام نیستند پس چه کسانی را میتوان مشترک عام و بسیار راضی مخابرات دانست؟
زمان طلاست، اما نه پشت خطوط سامانه 2020
علت سرعت کند گاه و بیگاه و یا همیشگی اینترنت را که از مسئولان شرکت مخابرات استان جویا میشوی، تنها به آمار و ارقام آنهم با رقم بالا بر میخوری و در این باره اگر هم ایرادی وارد باشد، مسئولان اعلام میکنند که این مشکل از شرکتهای خصوصی و دیگر مراکز ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت بوده و این شرکت درباره آن مشکلی ندارد.
مخابراتیهای استان اصفهان هم از آن دسته مسئولانی هستند که هر وقت نوبت ارائه آمار و ارقام آنهم از نوع بالای آن میشود در صف نخست اطلاع رسانی قرار میگیرند اما کاستیهای خدمت رسانی به مشترکان را نمیپذیرند.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان سامانه تلفنی 2020 مخابرات را در زمینه خدمات رسانی از راه دور به مشترکان اینترنت برند این شرکت دانست و گفت: این سامانه به طور شبانه روزی پاسخگوی نیازهای مشترکان مخابرات است که در 4 مرکز ارائه میشود.
قبول دارم که بهترین نیستیم
وی افزود: قبول داریم که بهترین نیستیم اما تمام تلاش خود را به کار گرفتهایم. این درحالی است که برخی مشترکان ADSL میگویند از سامانه 2020 راضی نیستند.
جوان 23 ساله یکی از چندین مشترک ناراضی از خدمات سامانه 2020 اینترنت پرسرعت مخابرات استان به خبرنگار تسنیم در اصفهان گفت: برای دریافت پاسخ یک سئوال ساده هم باید بیش از 30 دقیقه پشت خط تلفن معطل بمانیم تا شاید اپراتور از بین صدها مشترک پادرهوا در ساعتهای مختلف پاسخی نه چندان قانع کننده به سئوالمان بدهد.
وی افزود: برخورد نامناسب کارشناسان پشتیبانی اینترنتی 2020 هم جای سئوال دارد چون مشترک نهتنها باید مدتها انتظار بکشد تا راه حل مشکل اینترنتی خود را از آنان جویا شود، بلکه مجبور است برخورد بدِ اپراتور را هم تحمل کند.
این مشترک اصفهانی تصریح میکند: نکته جالب اینکه در بسیاری از مواقع، زمانیکه از اپراتورهای شرکت 2020 درباره مشکل خود سئوال میکنیم، این مسئله را به مشکل سراسری مرتبط میدانند و هیچ اطلاعی نیز از زمان وصل شدن اینترنت ندارند و این مسئله به مشکل بزرگی تبدیل شده است.
برخورد نامناسب اپراتورها و مشکلی که همیشه سراسری است!
وی میافزاید: من به دلیل شغلم باید همواره از سایتهای مختلف استفاده کنم اما متأسفانه در سه روز گذشته مشکلات قطع و وصل اینترنت مخابرات و سرعت آن به حدی بوده که ترجیح دادم به کافینت بروم و از صبح تا شب در کافینت مشغول باشم!
این موضوع را یکی دیگر از مشترکان ADSL مخابرات هم بیان کرد و گفت: گاهی آنقدر پشت خط تلفن 2020 منتظر پاسخگوئی میمانم که از دریافت پشتیبانی مخابرات منصرف میشوم.
شما هم کافی است یک بار سامانه تلفنی خدمات اینترنتی 2020 را شماره گیری کنید تا اولین پاسخی که از منشی گویا میشنوید مدت زمانی باشد که قرار است پشت خط منتظر برقراری ارتباط با اپراتور بمانید.
این درحالی است که مدیرعامل شرکت مخابرات استان خدمت رسانی سریع و به موقع را از افتخارات این شرکت میداند و میگوید: در بیش از 165 مرکز مخابراتی در استان به متقاضیان اینترنت پرسرعت خدمات ارائه میشود وضعیت ما در مقایسه با خیلی از استانهای کشور در این زمینه مطلوب است.
فیبر نوری هم به فریاد اینترنت لاکپشتی نمیرسد!
برای بررسی سرعت اینترنت در برخی ادارات دولتی که اینترنت خود را از طریق امواج فیبر نوری و با خدمات مخابرات استان دریافت میکنند به یکی از این ادارات که احتیاج بسیاری به اینترنت دارد، سری زدیم.
یکی از کارکنان این اداره در این باره گفت: با وجودیکه از اینترنت فیبر نوری مخابرات بهرهمند هستیم اما بیشتر مواقع باید برای آپلود شدن یک عکس کم حجم و ساده و یا دانلود کردن تصاویر و چیزهای دیگر باید مدتها منتظر بمانیم.
وی افزود: این درحالی است که گاهی برای بازشدن صفحه مربوط به یکی از مرغوب ترین موتورهای جستجوی اینترنتی هم باید 5 تا 10 دقیقه منتظر بمانیم و این مشکل برای ما که کار حساسی را داریم بسیار دردناک و استرس آور است.
البته این مشترک اینترنت مخابرات دولتی گفت: قبول داریم که گاهی در روزهائی خاص سرعت اینترنت پرسرعت، به شدت کند میشود اما در روزها و ساعات عادی هم سرعت حرکت اینترنت لاکپشتی است.
با این حال مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان گفت: اگر مشترکان خانگی مخابرات با مشکل کندی سرعت روبهرو باشند مشکل مربوط به تنظیمات مودم و یا ویروسی بودن رایانه آنان است.
اینترنت دیال آپ، نسخه مخابرات برای خطوط قدیمی تلفن ثابت
یکی از دیگر مشکلاتی که متقاضیان اینترنت پرسرعت مخابرات در استان با آن روبهرو هستند، امکانپذیر نبودن دریافت اینترنت ADSL از خط تلفن ثابت آنان و یا همان رانژه نشدن است، مشکلی که به نظر میرسد بیشتر متقاضیان در شهرهای اقماری و جدید با آن دست به گریبان هستند.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان نسخه برخورداری از اینترنت دایال آپ را برای این متقاضیان پیچید و گفت: ما در ارتباط با اینترنت بسیار آسان دیال آپ در کل استان هیچ مشکلی نداریم.
کشایی افزود: مشترکان سیمی میتوانند به راحتی با دراختیار داشتن یک رایانه و یک مودِم از طریق شماره گیری 9721818 از سراسر استان اینترنت دیال آپ داشته باشند.
اما به نظر میرسد این مسئله زیاد هم کارساز نیست چون مشترکان دیال آپ هم با سرعتی بسیار کندتر از ADSL روبهرو هستند، به طوری که برای باز شدن یک صفحه ساده، باید مدت بسیاری منتظر بمانند.
یک خانم 25 ساله که از مشترکان اینترنت دایالآپ مخابرات بوده، در اینباره به خبرنگار تسنیم گفت: در بیشتر مواقع مشکل کندی سرعت اینترنت دارم آنچنان که مجبور میشوم برای انجام سادهترین امور دانشگاهی و یا حتی تفریحی خود به کافی نتهای سطح شهر مراجعه کنم و این کار برای من که یک دانشجو هستم، هزینهبر اما اجتناب ناپذیر است.
وقتی علت این مشکل را از مسئولان مخابرات استان جویا شدیم همچون بیشتر مواقع فقط به ارائه آمار و ارقام مراکز خدمات اینترنتی و هزینههائی که برای تجهیزات نصب و راهاندازی خطوط اینترنت در استان صرف کردهاند، گفتند.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان گفت: هم اکنون در 106 شهر استان اصفهان به مشترکان خدمات اینترنتی ارائه میدهیم که از بهمن ماه سال گذشته 166 روستا در قالب طرح USO، اینترنتADSL دریافت کردند و من فکر میکنم وضعیت ما در استان اصفهان از نظر اینترنت پرسرعت بهتر از دیگر مراکز کشور است.
مشکلاتی که همواره بر دوش دیگران است
اگرچه آمار گواه این است که در استان اصفهان وضعیت مطلوبی در زمینه اینترنت پرسرعت وجود دارد اما اینها فقط آمار کمی ماجرای اینترنت پرسرعت در استان اصفهان است، آماری که تا وقتی کیفی نشود نشان دهنده برتر بودن جایگاه استان در کشور و یا رضایتمندی مشترکان نیست.
در دورانی که مسئولان کشور همواره بر ضرورت اطلاعرسانی مناسب از طریق سایتهای داخلی و البته اهمیت توجه به زیرساختها در زمینه فناوری اطلاعات تأکید میکنند، مشکلات قابل توجه اینترنت آن هم در کلانشهری که ادعای بسیاری در این زمینه دارد، صدای مردم را درآورده است.
به نظر میرسد مسئولان استان باید فارغ از ارائه آمار و اعلام اینکه استان وضعیت خوبی در زمینه اینترنت پرسرعت دارد، باید به دنبال راهی برای رفع این مشکل پردردسر در نصف جهان باشند.
به گزارش اصفهان شرق؛ سرعت لاکپشتی اینترنت آن هم از نوع پرسرعت دیگر به پارچه ای نخ نما می ماند که حتی رفویش هم کار به جائی نمی برد؛ این روزها که در بیشتر کشورهای دنیا ورود به دنیای مجازی از طریق موتورهای جستجو بدون ثانیه ای معطلی امکان پذیر می شود، در کشور ما و کمی نزدیکتر در استان اصفهان این دقیقه ها است که تلف می شوند و در آخر هم با مشاهده پیام خطا در اتصال اینترنت، روی صندلی منجمد میشوی.
زمان پیش چشم کاربران سرعت می گیرد اما نه به سمت دنیای مجازی که به سمت دنیای باقی! علت را که از مسئولان جویا می شوی بازهم سراغ بهانه های همیشگی می روند و می گویند مشکل از طرف ما نیست، کشوری است؛ بعضیها هم که با جسارتی باورنکردنی همه چیز را انکار می کنند و می گویند اینجا سرعت خوب است، مشکل از مودم رایانه شماست!
به هر حال بار دیگر کتاب چندین صفحهای سرعت کند اینترنت را در استان اصفهان میگشائیم تا شاید این بار پاسخی قانع کننده و البته امیدوارانه برای رفع این مشکل، دست کم در نصف جهان بگیریم.
توزیع ADSL، توقیف سرعت خدمترسانی!
مسئولان شرکت مخابرات استان اصفهان میگویند رتبه نخست توزیع اینترنت پرسرعت را در کشور دارند اما برخی مشترکان اینترنت اصفهان میگویند که اینترنت اصفهان تنها در آمار و ارقام، پرسرعت است.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان اظهار کرد: ضریب اینترنت پرسرعت ما نسبت به مشترکان مخابرات استان رتبه نخست کشور را دارد.
البته وی در پاسخگوئی به سئوالی در مورد کیفیت سرعت اینترنت در استان ترجیح داد بیشتر از اقدامات پشتیبانی همکاران خود صحبت کند؛ حسین کشایی گفت: کیفیت فقط مربوط به سرعت اینترنت نمیشود و پشتیبانی از مشترک، تلاش برای رفع قطع اینترنت و یا راهاندازی ADSL در کمترین زمان برای مشترکان هم کیفیت را میرساند.
وی به این موضوع اشاره کرد که ارائه خدمات اینترنت ADSL در استان از اولویتهای کاری مخابرات است، اما به گلایههای مردم که حقیقتی انکار ناپذیر است، اشاره نکرد.
از نگاه مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان رضایتمندی مشترکان اینترنت مخابرات بسیار بالاست و اگر شاکیانی هم وجود دارند، مربوط به دیگر شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنتی است!
وی همچنین تصریح کرد: وضع پهنای باند اینترنت و خدماتی که مخابرات به مشترکان خود در فضای مجازی ارائه میدهد به طور عام بسیار خوب است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.
با این حال تعداد زیادی از مشترکان در خانهها و برخی ادارات دولتی نسبت به این مسئله معترض هستند و عنوان میکنند که سرعت اینترنت پرسرعت در استان اصفهان، راضی کننده نیست و این سئوال به وجود میآید که اگر این تعداد قابل توجه، عام نیستند پس چه کسانی را میتوان مشترک عام و بسیار راضی مخابرات دانست؟
زمان طلاست، اما نه پشت خطوط سامانه 2020
علت سرعت کند گاه و بیگاه و یا همیشگی اینترنت را که از مسئولان شرکت مخابرات استان جویا میشوی، تنها به آمار و ارقام آنهم با رقم بالا بر میخوری و در این باره اگر هم ایرادی وارد باشد، مسئولان اعلام میکنند که این مشکل از شرکتهای خصوصی و دیگر مراکز ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت بوده و این شرکت درباره آن مشکلی ندارد.
مخابراتیهای استان اصفهان هم از آن دسته مسئولانی هستند که هر وقت نوبت ارائه آمار و ارقام آنهم از نوع بالای آن میشود در صف نخست اطلاع رسانی قرار میگیرند اما کاستیهای خدمت رسانی به مشترکان را نمیپذیرند.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان سامانه تلفنی 2020 مخابرات را در زمینه خدمات رسانی از راه دور به مشترکان اینترنت برند این شرکت دانست و گفت: این سامانه به طور شبانه روزی پاسخگوی نیازهای مشترکان مخابرات است که در 4 مرکز ارائه میشود.
قبول دارم که بهترین نیستیم
وی افزود: قبول داریم که بهترین نیستیم اما تمام تلاش خود را به کار گرفتهایم. این درحالی است که برخی مشترکان ADSL میگویند از سامانه 2020 راضی نیستند.
جوان 23 ساله یکی از چندین مشترک ناراضی از خدمات سامانه 2020 اینترنت پرسرعت مخابرات استان به خبرنگار تسنیم در اصفهان گفت: برای دریافت پاسخ یک سئوال ساده هم باید بیش از 30 دقیقه پشت خط تلفن معطل بمانیم تا شاید اپراتور از بین صدها مشترک پادرهوا در ساعتهای مختلف پاسخی نه چندان قانع کننده به سئوالمان بدهد.
وی افزود: برخورد نامناسب کارشناسان پشتیبانی اینترنتی 2020 هم جای سئوال دارد چون مشترک نهتنها باید مدتها انتظار بکشد تا راه حل مشکل اینترنتی خود را از آنان جویا شود، بلکه مجبور است برخورد بدِ اپراتور را هم تحمل کند.
این مشترک اصفهانی تصریح میکند: نکته جالب اینکه در بسیاری از مواقع، زمانیکه از اپراتورهای شرکت 2020 درباره مشکل خود سئوال میکنیم، این مسئله را به مشکل سراسری مرتبط میدانند و هیچ اطلاعی نیز از زمان وصل شدن اینترنت ندارند و این مسئله به مشکل بزرگی تبدیل شده است.
برخورد نامناسب اپراتورها و مشکلی که همیشه سراسری است!
وی میافزاید: من به دلیل شغلم باید همواره از سایتهای مختلف استفاده کنم اما متأسفانه در سه روز گذشته مشکلات قطع و وصل اینترنت مخابرات و سرعت آن به حدی بوده که ترجیح دادم به کافینت بروم و از صبح تا شب در کافینت مشغول باشم!
این موضوع را یکی دیگر از مشترکان ADSL مخابرات هم بیان کرد و گفت: گاهی آنقدر پشت خط تلفن 2020 منتظر پاسخگوئی میمانم که از دریافت پشتیبانی مخابرات منصرف میشوم.
شما هم کافی است یک بار سامانه تلفنی خدمات اینترنتی 2020 را شماره گیری کنید تا اولین پاسخی که از منشی گویا میشنوید مدت زمانی باشد که قرار است پشت خط منتظر برقراری ارتباط با اپراتور بمانید.
این درحالی است که مدیرعامل شرکت مخابرات استان خدمت رسانی سریع و به موقع را از افتخارات این شرکت میداند و میگوید: در بیش از 165 مرکز مخابراتی در استان به متقاضیان اینترنت پرسرعت خدمات ارائه میشود وضعیت ما در مقایسه با خیلی از استانهای کشور در این زمینه مطلوب است.
فیبر نوری هم به فریاد اینترنت لاکپشتی نمیرسد!
برای بررسی سرعت اینترنت در برخی ادارات دولتی که اینترنت خود را از طریق امواج فیبر نوری و با خدمات مخابرات استان دریافت میکنند به یکی از این ادارات که احتیاج بسیاری به اینترنت دارد، سری زدیم.
یکی از کارکنان این اداره در این باره گفت: با وجودیکه از اینترنت فیبر نوری مخابرات بهرهمند هستیم اما بیشتر مواقع باید برای آپلود شدن یک عکس کم حجم و ساده و یا دانلود کردن تصاویر و چیزهای دیگر باید مدتها منتظر بمانیم.
وی افزود: این درحالی است که گاهی برای بازشدن صفحه مربوط به یکی از مرغوب ترین موتورهای جستجوی اینترنتی هم باید 5 تا 10 دقیقه منتظر بمانیم و این مشکل برای ما که کار حساسی را داریم بسیار دردناک و استرس آور است.
البته این مشترک اینترنت مخابرات دولتی گفت: قبول داریم که گاهی در روزهائی خاص سرعت اینترنت پرسرعت، به شدت کند میشود اما در روزها و ساعات عادی هم سرعت حرکت اینترنت لاکپشتی است.
با این حال مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان گفت: اگر مشترکان خانگی مخابرات با مشکل کندی سرعت روبهرو باشند مشکل مربوط به تنظیمات مودم و یا ویروسی بودن رایانه آنان است.
اینترنت دیال آپ، نسخه مخابرات برای خطوط قدیمی تلفن ثابت
یکی از دیگر مشکلاتی که متقاضیان اینترنت پرسرعت مخابرات در استان با آن روبهرو هستند، امکانپذیر نبودن دریافت اینترنت ADSL از خط تلفن ثابت آنان و یا همان رانژه نشدن است، مشکلی که به نظر میرسد بیشتر متقاضیان در شهرهای اقماری و جدید با آن دست به گریبان هستند.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان نسخه برخورداری از اینترنت دایال آپ را برای این متقاضیان پیچید و گفت: ما در ارتباط با اینترنت بسیار آسان دیال آپ در کل استان هیچ مشکلی نداریم.
کشایی افزود: مشترکان سیمی میتوانند به راحتی با دراختیار داشتن یک رایانه و یک مودِم از طریق شماره گیری 9721818 از سراسر استان اینترنت دیال آپ داشته باشند.
اما به نظر میرسد این مسئله زیاد هم کارساز نیست چون مشترکان دیال آپ هم با سرعتی بسیار کندتر از ADSL روبهرو هستند، به طوری که برای باز شدن یک صفحه ساده، باید مدت بسیاری منتظر بمانند.
یک خانم 25 ساله که از مشترکان اینترنت دایالآپ مخابرات بوده، در اینباره به خبرنگار تسنیم گفت: در بیشتر مواقع مشکل کندی سرعت اینترنت دارم آنچنان که مجبور میشوم برای انجام سادهترین امور دانشگاهی و یا حتی تفریحی خود به کافی نتهای سطح شهر مراجعه کنم و این کار برای من که یک دانشجو هستم، هزینهبر اما اجتناب ناپذیر است.
وقتی علت این مشکل را از مسئولان مخابرات استان جویا شدیم همچون بیشتر مواقع فقط به ارائه آمار و ارقام مراکز خدمات اینترنتی و هزینههائی که برای تجهیزات نصب و راهاندازی خطوط اینترنت در استان صرف کردهاند، گفتند.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان گفت: هم اکنون در 106 شهر استان اصفهان به مشترکان خدمات اینترنتی ارائه میدهیم که از بهمن ماه سال گذشته 166 روستا در قالب طرح USO، اینترنتADSL دریافت کردند و من فکر میکنم وضعیت ما در استان اصفهان از نظر اینترنت پرسرعت بهتر از دیگر مراکز کشور است.
مشکلاتی که همواره بر دوش دیگران است
اگرچه آمار گواه این است که در استان اصفهان وضعیت مطلوبی در زمینه اینترنت پرسرعت وجود دارد اما اینها فقط آمار کمی ماجرای اینترنت پرسرعت در استان اصفهان است، آماری که تا وقتی کیفی نشود نشان دهنده برتر بودن جایگاه استان در کشور و یا رضایتمندی مشترکان نیست.
در دورانی که مسئولان کشور همواره بر ضرورت اطلاعرسانی مناسب از طریق سایتهای داخلی و البته اهمیت توجه به زیرساختها در زمینه فناوری اطلاعات تأکید میکنند، مشکلات قابل توجه اینترنت آن هم در کلانشهری که ادعای بسیاری در این زمینه دارد، صدای مردم را درآورده است.
به نظر میرسد مسئولان استان باید فارغ از ارائه آمار و اعلام اینکه استان وضعیت خوبی در زمینه اینترنت پرسرعت دارد، باید به دنبال راهی برای رفع این مشکل پردردسر در نصف جهان باشند.
منبع: تسنیم