سرویس: رپورتاژ آگهی 21:06 - چهارشنبه 08 شهریور 1402

رنگ آمیزی نما

امروزه رنگ آمیزی نما یکی از پرتقاضا ترین خدمات در صعنت ساختمان سازی و همچنین بازسازی نمای ساختمان می باشد.اجرای رنگ آمیزی نمای ساختمان در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی بسیار راحت تر از قبل شده و برای اجرای این خدمات دیگر نیازی به بستن داربست نمی باشد. کلیه خدمات رنگ آمیزی نمای ساختمان امروزه […]

امروزه رنگ آمیزی نما یکی از پرتقاضا ترین خدمات در صعنت ساختمان سازی و همچنین بازسازی نمای ساختمان می باشد.اجرای رنگ آمیزی نمای ساختمان در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی بسیار راحت تر از قبل شده و برای اجرای این خدمات دیگر نیازی به بستن داربست نمی باشد.

کلیه خدمات رنگ آمیزی نمای ساختمان امروزه با استفاده از دسترسی طناب و بدون نیاز به بستن داربست انجام می شود. و هزینه های اجرای خدمات رنگ کردن نمای ساختمان با روش راپل کاری بسیار کمتر از قبل شده است.

یکی از مشکلات ساختمان ها و برجها پوسته شدن وترک خوردن رنگ نمای ساختمان میباشد.گروه ارتفاع کاران آماده است تا درخصوص رنگ آمیزی نما ونقاشی نمای ساختمان به شما مشتری عزیز کمک کند. رنگ آمیزی نمای ساختمان

رنگ آمیزی نما باعث ایجاد جلوه ای تازه و جدید در نمای ساختمان شما میشود . همانطور که میدانید با گذشت زمان رنگ نمای سیمانی ساختمان بر اثر بارش برف و باران و هرگونه آلودگی و گرد و غبار دچار کهنگی در ظاهر و فرسایش نما می شود. و احتیاج به رنگ آمیزی نما دارد.با وجود روش های جدید، انجام این کار نسبت به قبل حرفه ای‌ تر و راحت‌تر شده است. برای گرفتن نتیجه مطلوب از فرآیند رنگ آمیزی نما، باید این کار را به افرادی که در این زمینه تخصص و مهارت کافی دارند، بسپارید.

رنگ آمیزی نمای سیمانی

همان طور که میدانید در مرحله اول بر سطوح نمای سیمانی انجام میشود. اگر نمای ساختمان شما سیمانی می باشد و برای اولین بار است که میخواهید رنگ آمیزی نما بر روی سطوح انجام شود باید به دو مورد بسیار مهم توجه کرد که شامل:

  • رنگ آمیزی نمای سیمانی تازه ساخت
  • رنگ آمیزی نمای سیمانی پر از آلودگی و قدیمی

این دو مورد بسیار مهم هستند و باید قبل از اجرای رنگ آمیزی نما به آن توجه کرد چون هم در اجرا هم در قیمت باهم تفاوت دارند.

1:رنگ آمیزی نمای سیمانی تازه ساخت

اگر نمای شما تازه ساخت می باشد و سطوح نما و سطح نما به هیچ وجه کثیف نیست هزینه اجرای رنگ آمیزی نما بسیار کمتر از نمایی است که آلوده و کثیف میباشد. زیرا هیچ هزینه ای برای نماشویی نمای خود نخواهید پرداخت. در این وضعیت فقط زیر سازی های لازم انجام میشود و سپس فرایند اجرای رنگ نمای ساختمان شروع میشود.

2:رنگ آمیزی نمای سیمانی قدیمی

  • اگر چند سال است که از سیمان کاری نمای ساختمان شما گذشته است و طی سالیان دراز به دلیلی آلودگی یا.. سطوح نمای شما آلوده و کثیف شده است.باید اول قبل از شروع رنگ آمیزی نما حتما شست و شو شود. چون شست و شو نما باعث بلند شدن الودگی ها و گرد و غبار ها از نمای ساختمان شما خواهد شد. و به همین دلیل رنگ ماندگاری بیشتری خواهد داشت. شست و شو نما قبل از اجرای نقاشی نمای سیمانی فواید دیگری هم دارد مثلا با شستشو نما قسمت هایی که فرسوده شده و وضعیت چسبندگی مناسبی ندارند از نما ریزش میکند و در مراحل درز گیری و ترمیم درست می شوند.

بعد از به پایان رسیدن فرآیند شستشو نمای سیمانی ، نمای ساختمان شما باید درزگیزی ، ترک گیری و ترمیم سطوح شود و سپس زیر سازی های مربوط به قبل از اجرای رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان انجام شود.پس از این که تمامی مراحل به درستی انجام شد نوبت به مراحل اجرای اصلی پروژه یعنی اجرای رنگ آمیزی نما با دسترسی طناب می باشد.

برای حفاظت از مخازن ،خطوط لوله ،دیواره کشتی ها ،سکوها ،دکل های نفتی ،سازه های فلزی و…جهت داشتن یک سطح پاک و عاری از هر نوع لک و چربی و رسوب و اجرای پوشش رنگ الزامی میباشد.همچنین برای بستر سازی و تمیز کردن سطوح مربوطه از سندبلاست یا واترجت یا واتر سندبلاست جهت دستیابی و پاک سازی جرم های خارجی ،آلودگی ،زنگ زدایی و در نهایت رسیدن به سطوحی مثل فلز ،بتن و… و ایجاد زبری مناسب در سطوح در راستای چسبندگی بهتر پوشش استفاده میشود.

مراحل رنگ آمیزی نما

  • اجرای عملیات آستر سازی و سپس رنگ آمیزی نما با وسایل رنگ آمیزی مثل: قلم مو ،غلطک ،پیستوله های رنگ آمیزی و گان ایرلس به شرایط ساختمان
  • شستن کامل نما برای جلوگیری از پوسته شدن رنگ نمای ساختمان و جلوگیری از کاهش کیفیت رنگ آمیزی
  • اجرای پرایمر رنگ و زیرسازی برای چسبندگی برای ایجاد چسبندگی و جذب بیشتر رنگ بر روی سطح
  • ترمیم و درزگیری سطوح به وسیله بتونه های مخصوص نما جهت ایجاد سطح صاف و یکنواخت

روش های اجرای رنگ آمیزی نما

رنگ آمیزی نما با داربست

یکی از مرسوم ترین روش ها از گذشت تا به امروز نسب داربست است.داربست از نظر تسلط برکار و حرکت به صورت افقی کار را خیلی آسان میکند ،اما در مواردی مشکلاتی هم به بار می آورد که ممکنه است خطراتی را با خود داشته باشد .یکی از مهم ترین این خطرات خطر واژگونی است.در صورتی که داربست به خوبی مهار نشود در صورت طوفان های شدید امکان واژگونی وجود دارد که ممکن است خسارت زیادی به عابرین و ساختان ها وارد کند.دیگر مشکلاتی که به وجومی آورد اشغال فضای بسیار است.برای نسب داربست معمولا تمام اطراف نما با داربست محصور میشود و فضای بسیاری را میگیرد که ممکن است در تردد افراد و ماشین ها مشکل ساز شود.در کل در حال حاضر افراد معدودی از این روش استفاد میکنند و تیم ایتوک هم به شما این روش را پیشنهاد نمیدهد.

رنگ آمیزی نما به روش راپل

امروزه بیشترین روشی که از ان استفاده میشود روش راپل است.برخلاف داربست که حرکت نما به صورت افقی است در راپل حرکت اپراتور در اجرای رنگ آمیزی به صورت عمودی است.به این شکل که راپل کار 1.5 تا 2 متر از عرض نمارا از بالاترین سطح نما شروع به کار میکند و تا پایین ادامه میدهد .سپس برمیگردند به پشت بام و تدو متر دیگر از نمارا از بالا تا پایین ادامه میدهند.ظاهرکار با طناب برای نقاشی نما ترسناک است اما واقعیت اسن است که روش کاملا ایمنی است.و در صورت رعایت کردن مسائل ایمنی احتمال به خطر افتادن جان اپراتون بسیار کم است.

اصول اجرای رنگ آمیزی نما

  • درواقع نقاشی نما بیشتر از آن چیزی است که فقط برای رنگ آمیزی بصری باشد.یک رنگ آمیزی خوب باعث جلوگیری از صدمه زدن آب ،باد و سایر عوامل طبیعی به ساختمان و خانه خود میشود.یعنی یک پوشش محافظتی در برابر عوامل جوی برای مصالح زیرین میباشد.در صورتی که رنگ آمیزی با رنگ خوب اجرا شوند باعث طولانی شدن عمر رنگ آن نما و صرفه جویی در هزینه میشود.همچنین شما باید سعی کنید بهترین زان را برای رنگ آمیزی نمایتان انتخاب کنید .در هوای خیلی سرد یا خیلی گرم مخصوصا روزای بارانی اصلا مناسب نمیباشد.
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.