سرویس: آخرین اخبار 12:59 - یکشنبه 05 شهریور 1402

نقش هدایای تبلیغاتی هدفمند در افزایش آگاهی مشتریان و تقویت برند

هدیه تبلیغاتی به هر محصولی گفته می‌شود که به صورت رایگان در اختیار مشتریان بالقوه قرار گرفته و برای تبلیغ یک برند، محصول یا خدمات شرکت استفاده می‌شود. بر روی هدایا نام برند حک شده و بسته به نظر کارفرما ممکن است پیام یا شعار شرکت هم در گوشه‌ای آن چاپ شود

به گزارش اصفهان شرق، طراحی، برنامه‌ریزی و توسعه یک طرح بازاریابی که شامل هدایای تبلیغاتی باشد، می‌تواند باعث موفقیت هر کسب ‌و کاری شود. صرف نظر از اینکه کسب‌وکار شما به صورت فیزیکی فعالیت دارد یا آنلاین، هدایای تبلیغاتی می‌تواند راه خوبی برای تبلیغ کسب‌وکار، ایجاد تصویری مثبت، شبکه‌سازی و حفظ مشتریان باشد. هدایای تبلیغاتی برای برندهای بزرگ، متوسط ​​و کوچک مفید بوده و می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر ذهن افراد جامعه داشته باشد.

هدیه تبلیغاتی چیست؟

هدیه تبلیغاتی به هر محصولی گفته می‌شود که به صورت رایگان در اختیار مشتریان بالقوه قرار گرفته و برای تبلیغ یک برند، محصول یا خدمات شرکت استفاده می‌شود.

بر روی هدایا نام برند حک شده و بسته به نظر کارفرما ممکن است پیام یا شعار شرکت هم در گوشه‌ای آن چاپ شود. هدایای تبلیغاتی محصولاتی هستند که مورد استقبال مشتریان قرار می‌گیرند مثل خودکار تبلیغاتی، ساعت های تبلیغاتی، هدایای دیجیتال و…

زمانی که شما یک هدیه در اختیار افراد خاصی قرار می‌دهید، هر زمان که از آن هدیه استفاده کند به یاد خدمات شما افتاده و از سمت دیگر اطرافیان فرد هم با نام برند آشنا می‌شوند. این موضوع به مرور زمان باعث افزایش آگاهی برند و فروش می‌شود. طبق مطالعات انجام گرفته تقریبا از هر ده کاربری که یک هدیه تبلیغاتی دریافت می‌کند، هشت نفر به دنبال اطلاعاتی درباره شرکت سازنده این هدیه بوده و نام برند را به خاطر می‌سپارند.

هدایای تبلیغاتی نه تنها برای مشتریان بالقوه در نظر گرفته شده، بلکه معمولاً به کارمندان جدید (بسته خوش آمدگویی)، شرکا، رسانه‌ها و … نیز داده می‌شود. پیروی از یک استراتژی بازاریابی که شامل هدایا تبلیغاتی باشد، مزایای زیر را به همراه خواهد داشت:

  • هدایای تبلیغاتی در مقایسه با سایر راه‌های تبلیغاتی، بهتر در ذهن مشتریان حک می‌شود، در نتیجه فروش خدمات و محصولات شما هم افزایش پیدا خواهد کرد.
  • تصویر برند را بهبود می‌بخشد.
  • امکان جذب مشتریان جدید را فراهم ساخته و به حفظ مشتریان فعلی کمک می‌کند.
  • نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی هزینه پایین‌تری دارد. برای رزرو تبلیغات تلویزیونی یا رادیویی به بودجه بسیار زیادی نیاز خواهید داشت اما امکان خرید هدایای تبلیغاتی با هر بودجه‌ای وجود دارد. با صرف کمترین هزینه ممکن، می‌توانید یک کمپین تبلیغاتی موفق برگزار کنید.
  • تبلیغات با کمک هدایا محدود به زمان خاصی نیست. روش‌های تبلیغاتی دیگر محدود به بازه 24 ساعته یا یک ماهه هستند اما در این روش، هدایا تا دو سال همراه مشتریان باقی مانده و وظیفه تبلیغاتی خود را انجام می‌دهد.

برای انتخاب هدایای تبلیغاتی باید به چه نکاتی توجه کنید؟

برای اینکه بتوانید بهترین هدایای تبلیغاتی را انتخاب کنید، بهتر است طبق مراحل زیر پیش رفته و انتخابی اصولی داشته باشید.

  • مرحله 1: اهداف خود را مشخص کنید مانند هر کمپین بازاریابی، اهداف استراتژی باید مشخص شود. قصد دارید با کمک هدایای تبلیغاتی از مشتریان قدیمی تشکر کرده یا مشتریان جدیدی را با کسب و کار خود آشنا کنید؟ گاهی اوقات هدف یک برند می‌تواند افزایش فروش و بالا بردن سود باشد.
  • مرحله 2: بودجه را بر اساس اهداف تعیین کنید

با توجه به اهدافی که برای خود تعیین کرده‌اید، باید بودجه‌ای را برای برگزاری کمپین مشخص کنید. برای برگزاری کمپین متکی بر هدایای تبلیغاتی، نیاز به اختصاص بودجه‌های  بسیار بالا نخواهد بود اما باید حداقلی برای آن در نظر بگیرید تا بتوانید هدایای با کیفیتی خریداری کنید. اقلامی که ارائه می‌دهید باید کیفیت مطلوبی داشته باشند تا اطمینان حاصل شود که در طول زمان دوام آورده و تصویر مطلوبی از شرکت ارائه می‌دهند.

  • مرحله 3: نوع محصول تبلیغاتی را انتخاب کنید

یکی دیگر از جنبه‌های مهم انتخاب هدیه مناسب، کاربردی بودن آن است. هدیه‌ای که انتخاب می‌کنید باید ارزش‌های شرکت را در بر گرفته و از سمت دیگر برای مشتریان مفید باشد. زمانی که بودجه تبلیغاتی مشخص شود، انتخاب شما بین محصولات محدود شده و می‌توانید خرید بهتری داشته باشید.

  • مرحله 4: کمپین را محدود به بازه زمانی خاصی کنیداگر قصد دارید از داده‌های بدست آمده از کمپین گزارش تهیه کرده یا در کمپین‌های بعدی استفاده کنید، بهتر است دوره تبلیغاتی مشخص باشد. به طور مثال ارائه هدایای تبلیغاتی یک هفته قبل از شروع سال جدید تا هفته اول سال جدید یک بازه مشخص است که بررسی داده‌ها را راحت‌تر می‌کند.

مرحله 5: نتایج را بررسی کنید با محدود کردن کمپین در بازه زمانی، می‌توانید نتایجی که به دست آورده‌اید را مشاهده کنید. به طور مثال ممکن است فروش محصول شما افزایش پیدا کند یا متوجه ترافیک بیشتر در سایت خود شوید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.