سئو سایت پزشکی + چند تکنیک بسیار مهم در سئو پزشکی
فعالیت در حوزه سئو پزشکی و دستیابی به صفحه اول گوگل، اقدامی بسیار مهم در برندینگ و مارکتینگ آنلاین است. بیمارکشی و جذب بیماران به روشهای تبلیغاتی دیگر، نمیتواند با برندینگی که از حضور در صفحه اول گوگل برای پزشکان به دست میآید، مقایسه شود. مجموعهی لارن مارکتینگ، علاوه بر ارائه خدمات سئو سایت پزشکی، طراحی سایت پزشکی با موضوعات وحیطههای مختلف را نیز به عمل میآورد.
در حال حاضر، موتورهای جستجو دارای نقش بسیار مهمی در تصمیمگیری بیماران هستند. بالغ بر ۸۸ درصد از بیماران برای یافتن مراکز درمانی یا پزشکان، از جستجوی آنلاین استفاده میکنند. بیمارِ درمورد شناخت پزشک موردنظر خود اطلاعی ندارد، بلکه تمامی انتخابها، با توجه به نتایج اینترنتی است. ما، حضور شما در جستجوهای گوگل را در بهترین جایگاهها و نمایش در برترین صفحهها، به شما ضمانت میکنیم.
موتورهای جستجوی ارگانیک همچنان در حال رشد هستند. تعداد بیش از ۲۸۰ میلیون کاربر اینترنت در ایالات متحده، همیشه به دنبال جستجو و استفاده از کلمات کلیدی و محتوای ارائه شده در وبسایتها هستند. این کار باعث افزایش رتبه شما در نتایج ارگانیک گوگل میشود.
صفحههایی که در صفحه اول نتایج جستجو مشاهده میشوند، ۹۲ درصد از ترافیک را تشکیل میدهند، در حالی که درصد ترافیک در صفحه دوم به سختی به ۵ درصد میرسد. با توجه به این مسئله، بازاریابی موتورهای جستجوی پزشکی یکی از استراتژیهایهم در بازاریابی پزشکی محسوب میشود.
توضیح زیادی برای مفهوم سئو لازم نیست؛ سئو به معنای بهینه کردن وبسایت برای دیده شدن در نتایج جستجو است و سئو سایت پزشکی به معنای اجرای تمامی فرایندهای سئو روی وبسایتهای حوزه سلامت و پزشکی است. در این حرکت، تلاش میکنیم که وبسایت مورد نظر را برای چندین دسته کلمه مهم بهینه سازی کنیم:
- دسته اول کلماتی مرتبط با نام خودت پزشک است؛ به عبارت دیگر، باید کاری کنیم که وقتی کاربری به نام دکتر محمد محمدی جستجو میکند، وبسایت شما در صفحه اول نتایج جستجو قرار گیرد.
- دسته دوم تلاش مان برای سئو کردن وبسایت پزشکی، بر روی کلمات مرتبط با حوزه تخصصی پزشکی است؛ به عنوان مثال، عباراتی مانند دکتر دندانپزشک، دکتر دندانپزشک تهران، دکتر دندانپزشک غرب تهران و …
- دسته سوم، به کلماتی مرتبط با هزینهها میرود؛ پس به عبارت دیگر، به کلماتی مانند هزینه کامپوزیت دندان یا هزینه پرکردن دندان. کاربرانی که به دنبال این کلمات جستجو میکنند، شانس تبدیل به مشتری خوبی دارند.
- دسته چهارم به بازاریابی محتوا مربوط میشود و بر روی کلماتی کار میکنیم که مخاطبان مربوط به حوزه شما درباره آنها سوال دارند. به عنوان مثال، چطور میتوان دنداندرد را درمان کرد یا چگونه میتوان دندان سیاه را به سفید منتقل کرد.
موارد زیر عوامل و فاکتورهای موثر در سئو سایت پزشکی هستند:
- استفاده از کلمات کلیدی بهینه: استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با حوزه پزشکی، خدمات پزشکی و نام پزشکان در متن، عنوان و توضیحات سایت بسیار مهم است.
- محتوای کیفی و مناسب: ایجاد محتوای کیفی، آموزشی و مفید برای کاربران در سایت، سبب درک بهتر و افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو میشود.
- ساختار مناسب سایت: استفاده از ساختار مناسب و طراحی خوب در سایت، به کاربران کمک می کند تا به راحتی اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند که باعث افزایش رتبه در نتایج جستجو میشود.
- بهینهسازی تصاویر: بهینهسازی تصاویر استفاده شده در سایت (به عنوان مثال، تگ ALT) باعث افزایش سرعت بارگذاری سایت و افزایش رتبه در نتایج جستجو میشود.
- ارتباط با شبکههای اجتماعی: به روز بودن و ارتباط با شبکههای اجتماعی پزشک، سبب ایجاد اعتبار و افزایش شناخت وبسایت و البته سئو آن میشود.
- لینک سازی داخلی: لینک دادن به صفحات دیگر سایت داخلی، بهبود ساختار سایت و افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو می شود.
- لینک سازی خارجی: لینکهایی که از سایتهای دیگر به سایت شما ارجاع میدهند، بهبود سئو سایت شما را تضمین میکنند.
- داشتن SSL: استفاده از گواهینامه SSL میتواند باعث افزایش اعتماد کاربران به سایت شما و سئو آن شود.
- سرعت بارگذاری اینترنت: سرعت بارگذاری سایت بر روی دستگاههای مختلف از جمله فاکتورهای مهم سئو است. بنابراین فرآیند بهینهسازی سایت برای اینترنت سریع و پایدار، اهمیت دارد.
دو شیوه رایج برای بهینه سازی سایت در حوزه سلامت وجود دارند. در روش اول، هدف اصلی تنها دستیابی به رتبه برتر در موتورهای جستجو است. این روش در گذشته پرمخاطب بوده است و همچنان بسیاری از کاربران این شکل از بهینه سازی را انتخاب می کنند. در این روش، تولید محتوا به صورت فله ای انجام می شود. به عبارت دقیق تر، کارشناسان سئو تعداد زیادی محتوایی با کلمات کلیدی مختلف روی یک موضوع مانند هزینه عمل دماغ، نکات عمل دماغ و آیا عمل دماغ درد دارد، در یک بازه زمانی معین تهیه می کنند.
با این وجود، کیفیت محتوا در این شیوه همیشه به اندازه ای که باید نبوده و هدف اصلی به آن رسیدن در موتورهای جستجو بوده است. برای کاربران، ارزش اطلاعاتی این محتوا بسیار کم بوده و حتی در صورت رسیدن به رتبه برتر، این صفحات نمی توانند به شدت بازدهی داشته باشند.
روش دوم بهینه سازی سایت های پزشکی به شکل تخصصی است. در این روش، به منظور ایجاد محتوایی با کیفیت بالا، معمولا از خدمات نویسندگان حوزه پزشکی استفاده می شود. به عنوان مثال، کارشناسان سئو می توانند یک فهرست کلمات کلیدی با هزینه عمل دماغ، نکات عمل دماغ و غیره را به پزشک ارائه کنند و از وی خواهش کنند که برای هر کلمه، تجربیات خود را به صوت و یا ویدئو ارسال کنند. با این ترتیب، نویسنده محتوا می تواند با استفاده از تخصص پزشک، محتواهایی با ارزش واقعی تولید کند که بهترین بازدهی در موتورهای جستجو و البته نرخ تبدیل را دارد.
آیا می خواهید بدانید که هزینه سئو سایت پزشکی چقدر است؟ این پرسش بسیار شبیه به سؤال هزینه عمل است؛ زیرا پاسخ به آن، بهوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال؛ نوع عمل، مشکل بیمار، بیمارستان مورد نظر، زمان لازم برای عمل و سایر عواملی که در نظر گرفته می شوند.
اصولاً هزینه های سئو به سطح رقابت در بازار ببستگی دارد. (مثلاً رقابت در خرید بلیط قطار و سایر حوزه های مرتبط در وب فارسی بسیار بالاست.) در نتیجه، اگر می خواهید که سایت پزشکی خود را در بازاری که رقابت کمتری دارد ، بهینه کنید، هزینه آن کمتر خواهد بود. با این حال، بهبود رتبه یک سایت پزشکی، که مثلاً در حوزه دندانپزشکی یا چشم پزشکی فعالیت می کند، با هزینه های بسیار بالاتری همراه است.
یک عامل دیگر که برای تعیین قیمت سئو پزشکی نقش مهمی دارد، نیاز کارفرماست. مثلاً، یک کارفرما ممکن است تنها بخواهد با 5 کلمه کلیدی در صفحه اول گوگل قرار بگیرد، در حالی که کارفرمای دیگر نیاز به 40 کلمه کلیدی دارد. این نیازهای متفاوت باعث شده تا قیمت تعیین شده برای هر کارفرما متفاوت باشد.