سرویس: رپورتاژ آگهی 15:42 - شنبه 12 فروردین 1402

خرید گز کرمانی در تهران

گز یکی از تنقلات معروف و سنتی ایران است که اصلی‌ترین سوغات اصفهان، کرمان، یزد، و چهار محال و بختیاری است. این شیرینی از شکر، سفیده تخم مرغ، مغز بادام و پسته، هل، و گلاب تهیه می‌شود و در مناطق مرکزی ایران، به ویژه استان‌های اصفهان، چهار محال و بختیاری، کرمان، و فارس تهیه می‌شود. […]

گز یکی از تنقلات معروف و سنتی ایران است که اصلی‌ترین سوغات اصفهان، کرمان، یزد، و چهار محال و بختیاری است. این شیرینی از شکر، سفیده تخم مرغ، مغز بادام و پسته، هل، و گلاب تهیه می‌شود و در مناطق مرکزی ایران، به ویژه استان‌های اصفهان، چهار محال و بختیاری، کرمان، و فارس تهیه می‌شود.

گز

در گذشته، شیرینی گز فقط برای پادشاهان سرو می‌شد و مردم عادی برای سال‌ها قادر به تجربه طعم آن نبودند.

گز اصفهان، مرغوب‌ترین نوع گز است و نود درصد گز کشور، یعنی در حدود ۶۵۰ هزار تن در سال، در اصفهان تولید می‌شود. گزاصیل؛ این شیرینی دارای کمی عصاره‌ی گرانبهای گزانگبین است. ارزش گزنگبین دار، که بیشتر در نواحی خوانسار و برخی نواحی چهارمحال و بختیاری به دست می‌آید، معمولاً ۴ تا ۵ برابر ارزش گز معمولی است.

گفته می‌شود گز، که یکی از شیرینی‌های محبوب اصفهان است، در دوران صفویه و همزمان با شکوفایی فرهنگ و هنر ایرانی در این شهر به وجود آمد. در دوران قاجار، این شیرینی به کشورهای دیگر صادر شد و به عنوان هدیه به پادشاهان کشورهای دیگر تقدیم می‌شد. ادامه به معرفی یکی از بهترین برند های تولید کننده گز اصفهان می پردازیم. برند گز کرمانی تولید کننده بهترین گز اصفهان را بیشتر بشناسید.

درباره برند گز کرمانی

مؤسسه گز کرمانی با بیش از 120 سال سابقه در حوزه غذا و تغذیه، به عنوان یکی از مجموعه‌های موفق و کارآمد در فضای کسب و کار و صنایع ممتاز کشور شناخته می‌شود. با به‌روزرسانی سیستم‌ها و اجزاء مختلف خود و بهره‌گیری از تجربیات طولانی مدت، این مؤسسه اقدامات گسترده‌ای را برای تجهیز و بهینه‌سازی آزمایشگاه‌های کنترل کیفی و استخدام کارشناسان با تجربه انجام داده است. در حال حاضر، چشم‌انداز تحقیق و توسعه در دستور کار این مؤسسه قرار دارد تا به‌طور پایدار بهبود و توسعه خدمات خود را ارائه دهد.

تاریخچه گز کرمانی

موسسه تولیدی گز کرمانی در سال ۱۲۸۱ خورشیدی توسط حاج میرزا حسین کرمانی و اخوان محسن زاده تأسیس شد. در آن زمان، کیفیت گز اصفهان به شدت کاهش یافته بود و معروفیت آن در خطر بود. با تأسیس گز کرمانی، کیفیت تولید گز به سطحی بالاتر از پیش رسید و گز اصیل اصفهان با کیفیتی مثال زدنی و بسیار خوب به بازار بازگشت. سه برادر موسس، همواره به صداقت و درستی مشهور بودند و این اصول را در تولید گز و سوهان اصفهان به کار بستند که نتیجه خوبی را به دنبال داشت. این تلاش‌ها به نحوی بود که گز اصفهان به عنوان قسمت اصلی و مهم پذیرایی‌ها در مهمانی‌ها، جشن‌های خانوادگی، همایش‌های ملی و هر مناسبت دیگری شناخته شد.

گز کرمانی، با تجربه‌های قبلی و پشتوانه‌ی صداقت و درستکاری، صنعت گزسازی را با به‌روزرسانی و تبدیل روش‌های سنتی به شیوه‌های صنعتی نوین، بهبود داد. این برد  کارگاه‌های تولیدی گزسازی را به شهرک صنعتی جی منتقل کرد و با بهبود ماشین‌آلات، ابزارهای تولید و با بهره‌گیری از آزمایشگاه‌های کیفی و کارشناسان زبده، کیفیت و کمیت تولید گز را باز هم بالاتر برد. این مجموعه تولیدی سیاست بهبود هر چه بیشتر تولیدات و بالا بردن تنوع محصولات را در چشم‌انداز تحقیق و توسعه‌ خود قرار داده است و موفق شده است انواع گواهینامه‌های استاندارد ملی و بین‌المللی را به دست بیاورد. گز کرمانی با کمک مصرف‌کنندگان، به عنوان یک محصول نمونه و منحصر به فرد با کیفیت، در سراسر دنیا شناخته شده است. استفاده از انگبین‌های گیاهی، جذابیت بیشتری برای مشتاقان گز فراهم کرده است. گز کرمانی به عنوان یک مؤسسه با قدمت ۱۱۸ سال و با شهرتی نیکو و مثال زدنی در حوزه غذا و تغذیه، با به روز نمودن سیستم‌ها و استفاده از کارشناسان زبده، اقدامات گسترده‌ای انجام داده است و در پی تحولات و پیشرفت‌های انجام شده، کلیه محصولات تولیدی گز کرمانی دارای تاییدیه سازمان غذا و دارو هستند.

انواع گز گزکرمانی را بشناسید

تغییرات کوچک در فرآیند تهیه گز، باعث تغییرات چشمگیر در طعم آن می‌شود در لیست زیر انواع گز با طعم مختلف از برند گز کرمانی آشنا می شوید:

  • گز لقمه
  • گز آردی
  • گز جعبه کادویی
  • گز براساس درصد مغز

خرید گز کرمانی در تهران از فروشگاه ارمغان پارسی

فروشگاه ارمغان پارسی یکی از فروشگاه های آنلاین ارائه دهنده محصولات برند گز کرمانی، خرید گز کرمانی در تهران را برای مشتریان این برند میسر کرده، با مراجعه به فروشگاه آنلاین ارمغان پارسی می توانید انواع گز کرمانی را بر اساس طرح، طعم، ترکیب و نوع آنها انتخاب و سفارش دهید.  شما عزیزان می توانید جهت انتخاب و خرید بهترین گز اصفهان از ارمغان پارسی، سفارش خود را به رایگان در تهران تحویل بگیرید. ارمغان پارسی یکی از مطرح ترین فروشگاه های ارائه دهنده سوغات شیرینی ایران، از جمله سوغات اصفهان که گز اصفهان جزء بهترین سوغات آن و برند گز کرمانی نیز جزء مرغوب ترین و محبوب ترین گز اصفهان شناخته می شود را برای شما به ارمغان آورده و سعی و تلاش ارمغان پارسی این است که کیفیتی که انتظارش را دارید در اختیار شما قرار بگیرد.

سوالات متداول

گز کرمانی چه گواهی نامه هایی دارد؟

تمامی محصولات گز کرمانی دارای پروانه بهداشتی یا سیب سلامت از سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت می باشد. همچنین  برند گز کرمانی دارای نشان ملی استاندارد از سازمان ملی استاندارد ایران می باشد. وجود این گواهی نامه ها و مجوز ها باعث می شود که اولین خریداران محصولات گز کرمانی اطمینان خاطر از خرید خود داشته باشند. اما آنچه باعث می شود خرید مشتریان از این برند تکرار شود، کیفیت بی نظیر گز کرمانی است.

گز کرمانی در تهران نمایندگی دارد؟

طبق اطلاعات و مشخصات درج شده در وبسایت رسمی گز کرمانی، شعب اصلی این برند در اصفهان بوده و فروشگاه هایی در سرایر ایران از جمله تهران عاملیت فروش محصولات این برند هستند. ارمغان پارسی به عنوان فروشگاه سوغات اصفهان، یکی از فروشگاه های آنلاین فروش گز کرمانی در تهران می باشد.

چرا باید گز کرمانی را انتخاب کنیم؟

دلایلی که باعث می شود شما به عنوان اولین مشتریِ این برند، تصمیم بگیرید گز کرمانی را انتخاب کنید اینها هستند:

  • گزکرمانی 120 سال سابقه درخشان و نامی پرآوازه در صنعت تولید شیرینی های سنتی دارد. هیچ گونه افزودنی شیمیایی در محصولات گزکرمانی استفاده نمی شود.
  • افزودنی های طبیعی مانند : ترنجبین، عسل، بیدمشک و انگبین های گیاهی، که طعم و خواص درمانی اثبات شده ای دارند، که در گزکرمانی استفاده می شود.
  • بسته بندی های متنوع و بسیار شیک محصولات گز کرمانی، دلیلی است که باعث شده به عنوان یکی از گزینه های مطرح در تقدیم هدیه شیرین باشند. ساختار و استاندارد بودن این بسته بندی ها باعث شده کیفیت کالای آن در حمل و نقل حفظ شود.
  • و دلایل دیگری که باعث شده، گزکرمانی بیش از 120 سال کام مشتریان خود را شیرین نگاه دارد.

 سخن پایانی

در این مقاله به اصلی ترین سوغات شیرینی اصفهان، یعنی گز اصفهان پرداختیم. برای خرید گز اصفهان در تهران یکی از مشهور ترین برند های گراصفهان یعنی گزکرمانی را معرفی کردیم به تاریخچه گزکرمانی و انواع گزکرمانی اشاره کردیم. همچنین فروشگاه ارمغان پارسی را برای خرید گز کرمانی در تهران معرفی کردیم. به سوالات متداولی که ممکن است مطرح شود پاسخ دادیم.

حالا فقط شیرین کامی شما باقی مانده.

ارمغان پارسی، شیرین کامی را برایتان به ارمغان آورده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.