اصفهان شرق

رتبه اول اصفهان در تعداد صنایع آلاینده

کدخبر: 17570
1393/02/04 در ساعت 16:19

به گزارش اصفهان شرق: رجبعلی قاسمیˈ افزود: در سال 91 تعداد 961 واحد آلاینده صنعتی در استان شناسایی و در سال گذشته تعدادی از آنها از لیست صنایع آلاینده خارج شد.
وی با بیان اینکه استان اصفهان   واحد آلاینده صنعتی دارد، اضافه کرد: این نهاد هر سال واحدهای صنعتی آلاینده را در استان پایش و کنترل می کند .
قاسمی ادامه داد: واحدهای صنعتی کوچک استان نیز توسط کارشناسان محیط زیست مورد نظارت و بررسی قرار می گیرد.
معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان افزود: اگر آلودگی این واحدها از حد استاندارد بیشتر باشد به مراجع قضایی معرفی می شود.
بگفته وی بزودی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گزارش کاملی از تعداد صنایع آلاینده معرفی شده به مراجع قضایی را اعلام می کند.
قاسمی تاکید کرد: هدف از اعمال قانون این است که صنایع با جدیت بیشتری اقدامات زیست محیطی که جزو وظایفشان است را انجام دهند و تا زمانی که خودشان را به استانداردها نرسانند و یا در جهت استاندارد شدن قدم برندارند، برنامه های حقوقی اداره کل محیط زیست استان همچنان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه استان اصفهان دارای سه صنعت آلاینده بزرگ شامل نیروگاههای شهید منتظری و اصفهان و ذوب آهن است، ادامه داد: در حال حاضر 10 واحد صنعتی متوسط استان درصدد رفع آلایندگی هستند.
وی اذعان داشت: در استان اصفهان 30 واحد صنایع کارگاهی آلاینده نیز وجود دارد که به طور متناوب کار نمی کنند.
قاسمی با بیان اینکه این صنایع کارگاهی، کوچک و فاقد درآمد هستند، اضافه کرد: این واحدها برای آلایندگی دچار مشکل هستند زیرا توانایی نصب فیلترهای رفع آلایندگی را از نظر مالی ندارند./س