سرویس: اخبار شهرستان 10:30 - سه شنبه 03 مرداد 1396

در شورای گردشگری جرقویه علیا مطرح شد؛

گردشگری کویر نمونه بارز تحقق اقتصاد مقاومتی است/ رشد درآمد و اشتغال عامل کاهش مهاجرت روستایی

پیش از ظهر امروز شورای گردشگری جرقویه علیا با حضور بخشدار، شهردار، دهیاران روستاها، خیرین و طبیعت دوستان منطقه برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق، قابلیت های گردشگری و آثار تاریخی که در منطقه کویر جرقویه علیا وجود دارد، طی سالیان گذشته مورد بی توجهی و بی مهری قرار گرفت که همین موضوع باعث شد تا تعداد زیادی از این آثار از بین برود.

امروز طبیعت دوستان و مسئولان شهر در صدد زنده کردن این آثار تاریخی بر آمدند و در اولین اقدام شورای گردشگری در منطقه را تشکیل دادند، شورایی متشکل از بخشدار، شهردار، دهیاران روستاها، خیرین و طبیعت دوستان منطقه.

استفاده بهینه از فرصت های کویر

بخشدار جرقویه علیا در ابتدای جلسه به قابلیت های منطقه از جمله تپه های ماسه ای، کوه های اطراف منطقه، معدن و دریاچه نمک،خانه های سنتی ، قنوات چند هزار ساله، چشمه ها ، صنایع دستی و … اشاره ای داشت.

حسین بهزادفر با بیان این که مسئله بیکاری دغدغه همه مسئولان کشور است، اظهار کرد ما باید با ساماندهی و برنامه ریزی مناسب و همکاری، تعامل و کمک خیرین، سرمایه گذاران بومی و غیربومی بتوانیم از فرصت ها ی کویر استفاده کنیم.

وی افزود: رونق دادن به صنعت گردشگری منطقه یک درآمد خوب کسب خواهد کرد، چرا که در بیشتر کشورها صنعت گردشگری جایگزین صادرات نفت شده است و با این کار می توان تا حدی بیکاری را کاهش داد.

بخشدار جرقویه علیا با اشاره به این که گردشگری کویر نمونه بارز اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است، تصریح کرد: برای گردش و بوم گردی نیازی به سفر به کشورهای خارجی نیست چرا که انواع جاذبه های گردشگری متعدد را در کشور و منطقه خود داریم.

غافل شدن از صنعتی پردرآمد در منطقه

در ادامه شهردار شهر حسن آباد با اشاره به مهم بودن صنعت گردشگری در جهان اظهار کرد: گردشگری در کشورهای مختلف به یک صنعت اقتصادی تبدیل شده است.

حسین ایروانی ادامه داد: متأسفانه در کشور ما و منطقه جرقویه علیا با توجه به قابلیت های فراوان توجه لازم به این صنعت پر درآمد نشده است.

وی با بیان این زنده کردن این صنعت مهم در منطقه همفکری  واحد و برنامه ریزی دقیق را می طلبد، افزود: امید است با تشکیل این شورا بتوان در آینده نزدیک از کلیه امکانات در جهت رونق و زنده کردن این صنعت در کویر بکر جرقویه علیا استفاده کرد.

ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت

یکی از خیرین منطقه نیز با اشاره به مهم بودن صنعت گردشگری در منطقه محروم جرقویه علیا گفت: صنعت گردشگری می تواند برای ایجاد شغل، جذب سرمایه، معرفی فرهنگ منطقه به دیگران و جذب توریست نقش داشته باشد.

حسن قیصری ادامه داد: اگر امروز جمعیت زیادی از شهر حسن آباد و روستا های مجاور به علت بیکاری و عدم درآمد به شهر مهاجرت کردند، ما با همکاری شما می توانیم این صنعت مهم را زنده کنیم.

ایجاد مجمع خیرین در منطقه، آماده سازی خانه های سنتی موجود در شهر حسن آباد و روستاها برای گردشگران، احداث مهمان خانه سنتی در منطقه، جمع آوری وسائل قدیمی در یک مکان مشخص و ایجاد موزه، بازسازی خانه های قدیمی بزرگ و ایجاد کمپ گردشگری مهم ترین مصوبات این شورا بود.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.