سرویس: تولیدی 02:20 - دوشنبه 15 خرداد 1396

به بهانه آغاز زعامت رهبر معظم انقلاب؛

عبور از بحران در 28 سال اخیر با مدیریت بی نظیر امام خامنه ای/ نعمتی عظیم که در سال 68 به کشور هدیه شد

امام خامنه ای توانست در طول حدود سه دهه رهبری جامعه اسلامی، امت را از شرایط خطیر و حساس عبور دهد و با همه مشکلاتی که از داخل و خارج ایجاد شده و می شود، بهترین شکل هدایتگری را به نمایش بگذارد.

اصفهان شرق_سید روح الله رفعتی پور؛ با ارتحال امام عظیم الشأن بسیاری از دوستان دچار این نگرانی شدند که آیا کسی هست که در این دنیای پُرآشوب و در این شرایط خطیر بتواند خلأ به وجود آمده در جایگاه رهبری امت اسلام را پُر کند و سکان هدایت جامعه اسلامی را به دست گیرد؟؟ و از سوی دیگر، دشمنان امیدوار شدند که با رفتن خمینی کبیر، دیگر کسی نخواهد توانست این کشتی طوفان زده را نجات بخشد. اما امیدشان واهی بود؛ چرا که خداوند صادق، براساس آیه ی 106 سوره ی بقره که فرمود «مَا نَنْسَخْ مِنْ آيَةٍ أَوْ نُنْسِهَا نَأْتِ بِخَيْرٍ مِنْهَا أَوْ مِثْلِهَا أَلَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ»- با بردن هر آیتی، بهتر از آن یا مثل آن را خواهد آورد- وعده فرموده که جامعه اسلامی را بدون حجت نخواهد گذارد.
در این میان، البته افرادی نیز خود یا اطرافیانشان سودای رهبری در سر می پروراندند؛ اما از آنجا که «… اللَّهُ أَعْلَمُ حَيْثُ يَجْعَلُ رِسَالَتَهُ…» خداوند دلها و توجهات را به سوی کسی هدایت فرمود که کورسوی امید دشمنان را خاموش و امید دوستان و مستضعفان را روزافزون نمود.

آیت الله سیدعلی حسینی خامنه ای که به حق باید او را نزدیک ترین شخصیت به تفکر و عمل بنیانگذار راحل انقلاب اسلامی دانست، با ویژگی های منحصر به فرد خود که نتیجه ی تقوا و اتصال به خدا و توسل به معصومین علیهم السلام و احاطه ی کم نظیر بر مبانی دین مبین اسلام است، توانست در طول حدود سه دهه رهبری جامعه ی اسلامی، امت را از شرایط خطیر و حساس عبور دهد و با همه ی مشکلاتی که از داخل و خارج ایجاد شده و می شود، بهترین شکل هدایتگری را به نمایش بگذارد.

ذهن فعال و پرنبوغ و قدرت مدیریت مثال زدنی که حتی پیش از رهبری نیز در ایشان وجود داشت، موجب شده شخصیت های بزرگ دینی و سیاسی، زبان به تمجید و اعتراف گشوده و تعابیر خاص و والایی درباره ی ایشان به کار برند.

*امام خامنه ای مدظله العالی از منظر علمای دین

به عنوان نمونه می توان به تعبیر والای علامه ی بزرگوار حسن زاده ی آملی اشاره کرد که فرمود:
«سینه ی خود را شکافتم، به هرجای آسمان رفتم این سید را دیدم. باید قنبر حضرت خامنه ای کبیر بود.»
همچنین پس از حضور رهبر فرزانه ی انقلاب در منزل آیت الله بهاءالدینی، وقتی از آن مرحوم درباره ی این حضور سؤال شده بود، فرموده بودند: «بله؛ چند دقیقه خورشید تابید و رفت.»

از مرحوم میرزا اسماعیل دولابی نیز نقل شده که فرمود: «امام خمینی مظهر مهابت بود و رهبری مظهر محبت. خداوند متعال به امام نعمت ها را یکجا داد و امام هم این نعمت ها را برای استقرار نظام جمهوری اسلامی مصرف کردند. ولی نعمت ها به حضرت آقا را خدا تدریجی به ایشان می دهد و در هر مرحله ای متناسب با شرایط، خدا نعمت هایی را به ایشان می دهد یعنی شرایط آن نعمت ها را خود آقا فراهم می کنند.»

به جرأت می توان گفت بالاترین و والاترین تعبیر را امام راحل عظیم الشأن درباره ی امام خامنه ای عزیز مطرح فرمودند. آنجا که خطاب به ایشان مرقوم داشتند:
«… در بین دوستان و متعهدان به اسلام و مبانی اسلامی از جمله افراد نادری هستید که چون خورشید روشنی می دهید.»

اما…
خوش تر آن باشد که سرّ دلبران
گفته آید در حدیث دیگران

*امام خامنه ای مدظله العالی از منظر برخی شخصیت های سیاسی جهان

در میان شخصیت های سیاسی جهان نیز تعابیر قابل توجه و تأملی در مورد رهبر حکیم انقلاب وجود دارد که در این جا صرفاً به دو نمونه اشاره می شود:
اول- پوتین رییس جمهور روسیه در سفر به ایران و پس از دیدار با رهبر عزیز انقلاب این گونه می گوید: «من کمونیستم، خانم من مسیحی ارتدوکس است، در خانه ما کتاب های مسیحی یافت می شود و من آنها را خوانده ام. من آنچه را که درباره عیسی مسیح خوانده بودم همه را در چهره ی رهبر ایران دیدم. حال فهمیدم چه تدبیری کشور را اداره می کند و این خاطره ی ماندگار در من می ماند.»

دوم- کاندولیزا رایس وزیر خارجه ی اسبق آمریکا نیز در گفت و گو با رویترز می گوید: « رهبر ایران می‌تواند نقشه‌هایی را که بهترین ذهن‌ها با صرف بیش‌ترین بودجه‌ها در زمانی بسیار طولانی کشیده و مجریانی ماهر اجرای آن را به عهده گرفته‌اند، با یک سخنرانی یک‌ساعته خنثی کند.»
در پایان به خاطره ای که برای بنده فراموش نشدنی است اشاره می کنم. سال ها پیش در سفر به مشهد مقدس، با یکی از دوستان جوان انقلابی افغانستان همسفر بودیم. در یکی از گفت و گوهایی که با هم داشتیم، او به بنده گفت: «شما قدر رهبرتان را نمی دانید؛ در کشورهای اطراف به سر ایشان قسم می خورند اما شما در کشورتان او را حرص می دهید.»

نمی دانم آیا او راست می گفت؟ شاید ما همچون ماهی در آب که قدر آب را نمی داند، قدر اماممان را ندانیم. امیدواریم اینگونه نباشد و خداوند ما را قدردان چنین رهبری قرار دهد و توفیق زمینه سازی ظهور ولیّ مطلق حق امام عصر ارواحنا فداه را با اطاعت از نایب او به ما عطا فرماید.
متّعنا اللهُ بظلّ وجوده الشریف

انتهای پیام/ اصفهان شرق

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.