سرویس: اجتماعی 08:00 - یکشنبه 16 آبان 1395

گزارش 155 اُمین جلسه علنی شورای شهر:

دولتمردان به‌جای دعا مدیریت‌ خود را در حوزه آبریز زاینده‌رود تغییر دهند/ افتتاح ورزشگاه پیشکش؛ مشکل آب اصفهان را حل کنید

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خطاب به مسئولان عالی‌رتبه اجرایی گفت: تکمیل و افتتاح پروژه‌ها در مقابل حل مشکل آب اصفهان، مثل گرسنه‌ای می‌ماند که به‌جای غذا به او پفک می‌دهند.

به گزارش اصفهان شرق، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق‌ها و تذکرات یک‌صد و پنجاه و پنجمین جلسه علنی این شورا به مسائل و مشکلات عمومی و شهری پرداختند.

* شرق اصفهان مانند انبار باروت در حال انفجار است

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به افتتاح ورزشگاه نقش‌جهان در هفته گذشته با ابراز تأسف گفت: برخی از مشکلات این ورزشگاه هنوز به‌طور کامل برطرف نشده بود که بهره‌برداری رسید که از آن جمله می‌توان به کامل نبودن مسیرهای دسترسی به این ورزشگاه، نداشتن پارکینگ قابل‌قبول و کافی و کامل نبودن قسمت‌هایی از تأسیسات، روشنایی و سیستم صوتی اشاره کرد.

عدنان زادهوش با درخواست از استاندار اصفهان برای برطرف کردن این نواقص، اظهار کرد: خطاب به مسئولان عالی‌رتبه اجرایی می‌گویم که تکمیل و افتتاح این قبیل پروژه‌ها در مقابل حل مشکل آب اصفهان، مثل گرسنه‌ای می‌ماند که به‌جای غذا به او پفک می‌دهند، لذا از استاندار خواستار هستیم به‌طورجدی مصوبات 9 ماده‌ای شورای عالی آب را پیگیری نماید.

وی بابیان اینکه نگذارید مردم فکر کنند مسئولان فقط شعار می‌دهند، خاطرنشان کرد: در روز چهارشنبه به معاون سیاسی وزیر کشور اعلام کردم، ‌شرق اصفهان مانند یک انبار باروت در حال انفجار است و لازم است در این خصوص تدبیری اندیشه شود، اقداماتی مثل جلسه خصوصی با سیاسیون هم جناح در استانداری روش درستی برای حل مشکل نیست.

* طرح تحول سلامت یا طرح تحول در جیب پزشکان خاص!

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان با اظهار بر اینکه طرح تحول سلامت در سطوح بالا را باید طرح تحول در جیب پزشکان خاص نامید، گفت: اگر سابق بر این فقط معدودی پزشک متخلف پول زیادی می‌گرفتند، حالا هم پزشکان دولتی پول زیادی می‌گیرند و هم پزشکان خاص خصوصی پول خیلی خیلی زیاد می‌گیرند،به‌طوری‌که خیلی از حقوق‌های نجومی مربوط به این افراد است این بی‌عدالتی در بدنه کل وزارت باعث آسیب‌های جدی خواهد شد.

زادهوش بابیان اینکه بنده به‌عنوان رئیس شورای اسلامی شهرستان اصفهان در بازدیدی که روز چهارشنبه از شبکه بهداشت شهرستان اصفهان داشتم، اظهار کرد: متوجه شدم اکثر هزینه‌های طرح تحول سلامت به‌جای اینکه به سطح یک سلامت یعنی بخش‌های پیشگیری و آموزش اختصاص داده شود، به جیب افراد با کارانه‌های بالا در حال سرازیری است.

* زنگ خطر از بین رفتن میراث فرهنگی شهر به گوش می‌رسد

وی با اعلام‌خطر در خصوص از بین رفتن میراث فرهنگی در شهرستان به‌خصوص شهر اصفهان تأکید کرد: مسجد سید اصفهان ازجمله مکان‌های مهم میراثی اصفهان است که در حال نابودی است.

* دولتمردان به‌جای دعا مدیریت‌ خود را در حوزه آبریز زاینده رود تغییر دهند

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به حضور هفته گذشته معاون اول رئیس‌جمهور و تعدادی از وزرای کابینه دولت در شهر زیبای اصفهان اظهار کرد: این شهر زیبا با خشک شدن زاینده‌رود و رگ حیاتی‌اش زیبایی و طراوتش را ازدست‌داده است.

محمدرضا فلاح بابیان اینکه معاون اول رئیس‌جمهور در خصوص مشکلات و چالش خشک‌سالی در استان اصفهان مطالبی را اظهار کرد، توضیح داد: در آن جلسه گفت باید دعا کنیم که نزولات آسمانی افزایش پیدا کند ولی ای‌کاش به لزوم تغییر در سیاست‌ها و مدیریت‌ها در حوزه آب زاینده‌رود هم اشاره می‌شد.

وی ادامه داد: ای‌کاش مدیران استان، معاون اول رئیس‌جمهور و همراهان وی به شرق اصفهان هم می‌رفتند و از نزدیک مشکلات کشاورزان و مردم شرق را می‌دیدند، یا حداقل در بین کشاورزان متحصن جلوی استانداری می‌رفتند و به حرف‌ها و درد دل‌های آن‌ها گوش می‌دادند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بابیان اینکه کشاورزان در قبل و بعد از انقلاب نقش مؤثر و به سزایی در پیروزی انقلاب داشتند، تصریح کرد: کشاورزان شرق اصفهان را اغتشاشگر و ضدانقلاب نخوانید، بلکه آن‌ها دنبال این موضوع هستند تا مسئولان به وظیفه و وعده‌های داده‌شده خود عمل کنند.

فلاح با تأکید بر اینکه اگر دولت به فریاد کشاورزان نرسد، جمعیت زیاد کشاورزان نیز به خیل عظیم بیکاران کشور افزوده می‌شوند، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور در آخرین سفر خود به اصفهان به وزارت نیرو و استاندار اصفهان دستور داد اگر آب زاینده‌رود به‌اندازه کافی هم نباشد، نباید این رودخانه خشک شود و زاینده‌رود برای همیشه زنده خواهد ماند.

وی خطاب به رئیس‌جمهور تصریح کرد: جناب آقای روحانی، ریاست محترم جمهور، دستوری که دادید چه شد و نتیجه‌اش به کجا انجامید؟ دولت تدبیر و امید، در آینده نزدیک با چه امیدی می‌خواهد در جمع مردم اصفهان بالأخص کشاورزان برای کسب رأی حاضر شود.

* قبل از هر اقدامی برای احداث «دلفیناریوم» مجوزهای لازم اخذ شود

علیرضا نصر اصفهانی نایب‌رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن استقبال و حمایت از طرح‌های بزرگی که توسط مدیریت بخش مشارکت‌های شهرداری در حال انجام است، گفت: انتظار هست که شهردار نسبت به اطلاع‌رسانی به‌موقع و شفاف به اعضای شورای اسلامی شهر اقدام نماید ازجمله این اقدامات می‌توان به ایجاد دلفیناریوم توسط بخش خصوصی اشاره کرد که امیدوارم قبل از هرگونه اقدامی اطلاع‌رسانی لازم صورت و مجوزهای لازم اخذ گردد.

* شهرداری به نقشه جامع فرهنگی شهر توجه ویژه داشته باشد

ندا واشیانی‌پور عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به‌روز گذشته که به‌عنوان روز فرهنگ عمومی بود، اظهار کرد: فرهنگ یک جامعه تعیین‌کننده چگونگی تفکر و احساس اعضای جامعه است.

وی فرهنگ عمومی را به معنای فرهنگ غالب و گسترده‌ای که در میان عموم جامعه رواج دارد گفت: اگر در یک‌ نگاه‌ تاریخی به تحولات‌ مهم‌ گذشته‌ (حداقل‌ در چند قرن‌ اخیر) نگاه کنیم درخواهیم‌ یافت‌ که‌ فرهنگ‌ مهم‌ترین‌ نقش‌ را بر عهده‌ داشته‌ است.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان بابیان اینکه انقلاب‌ ‌ اسلامی‌ بیش‌ از هر چیزی‌ دارای رویکردی‌ فرهنگی‌ بود، خاطرنشان کرد: مردم‌ با اتکا به اسلام‌ ناب‌ محمدی (ص) و زنده شدن‌ دغدغه‌های‌ دینی‌ به‌ رهبری‌ مردی فرزانه‌ قیام‌ نموده‌ و پیروز گشتند.

واشیانی‌پور با اظهار بر اینکه فعالیت‌ فرهنگی‌ نه‌تنها فعالیتی‌ تجملی‌ و دست‌دوم‌ یا ثانویه‌ نیست، تأکید کرد: فرهنگ‌ اصل و اساس هر جامعه است، بنابراین هرگونه‌ اعوجاج‌ در آن‌ به‌منزله‌ پوک‌ شدن‌ عمود خیمه‌ جامعه‌ است.

وی سلیقه‌ای برخورد کردن بافرهنگ و امور فرهنگی را از مشکلات امروز جامعه گفت و افزود: کمبود محصولات فرهنگی نیز از دیگر مشکلات در این حوزه است، متأسفانه کارایی و تأثیرگذاری کافی در این حوزه وجود ندارد و ما باید به افزایش بهبود کمّی و کیفی محصولات فرهنگی توجه کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نبود سیستم نظارتی قوی بر عملکرد دستگاه‌های متولی فرهنگی و سمن‌های فرهنگی، تغییر روش‌ها و الگوهای تبلیغاتی فرهنگی و انجام برخی موازی کاری‌ها را ازجمله دیگر اشکالات در حوزه فرهنگی کشور برشمرد.

واشیانی‌پور با اشاره به تهیه نقشه جامع فرهنگی شهر در شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: امیدواریم شهرداری با جدیت و حساسیت ویژه در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی خود از این نقشه جامع بهره‌برداری بکند.

* آلودگی هوای اصفهان با شعار و توصیه برطرف نمی‌شود

عضو کمیسیون امور اقتصادی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه آلودگی هوای اصفهان با شعار و توصیه‌ها برطرف نمی‌شود و نیازمند یک کار عملی است، گفت: آب و آلودگی هوا یکی از مهم‌ترین مسائل و موضوعات شهر است.

عباس حاج رسولی‌ها با تأکید بر اینکه بخشی از آلودگی هوای شهر اصفهان ناشی از کمبود در بخش ناوگان حمل‌ونقل عمومی است، اظهار کرد: عمر ناوگان اتوبوس‌رانی اصفهان بالای هشت سال است و این عمر بالا آلودگی‌هایی را به همراه دارد.

وی گردوغبار موجود در اصفهان را ناشی از خشکی شرق اصفهان دانست و گفت: کویر در حال پیشروی از سمت شرق به‌طرف شهر اصفهان است،‌ لذا باید فکر اساسی برای پروژه بهشت‌آباد انجام شود.

* حفظ و توسعه سرانه فضای سبز شهر اصفهان را دست‌کم نگیرید

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان یکی از شاخصه‌های توسعه پایدار را متوازن بودن آن عنوان کرد و افزود: اگرچه پروژه‌های قطار شهری و عمرانی از اهمیت بالایی برخوردار است اما حفظ و توسعه سرانه فضای سبز کم‌اهمیت‌تر از آن نیست به‌ویژه در شرایط زیست‌محیطی و آلودگی که شهر اصفهان با آن درگیر است.

وحید فولادگر بابیان اینکه متأسفانه بررسی‌های تأمین اعتبار بودجه نشان می‌دهد باگذشت هشت ماه از سال، تأمین ردیف‌های تملک عرصه‌های فضای سبز بسیار ناچیز است و تأمین اعتبار تملک فضای سبز فراموش‌شده است، گفت: ضمن تذکر به شهرداری برای تأمین اعتبار تملک فضای سبز، درخواست می‌کنم در تنظیم بودجه سال 96 جبران تعلل در این مورد شود.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.