سرویس: اقتصادی 13:30 - سه شنبه 07 اردیبهشت 1395

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان:

هفته کارگر فرصتی مغتنم برای بیان دغدغه‌ها و معضلات کارگران است

قادری بابیان اینکه برخی از مشکلات و معضلات پیش روی کارگران و کارفرمایان استان اصفهان در سطح استان و ملی تهیه و شناسایی‌شده است از مدیران استانی خواست تا نسبت به رفع آن‌ها اقداماتی را انجام دهند.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از صاحب نیوز، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در همایش گرامیداشت از مقام کارگر صبح امروز در اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: کارگران و کارفرمایان، جهادگران ارتقای سطح اقتصاد و تولید کشور هستند.

غلامعلی قادری ادامه داد: هفته کارگر فرصتی است بر ای اینکه تا تمام کارگران و کارفرمایان بتوانند دغدغه‌ها و مشکلاتشان را به اطلاع مسئولین برسانند و فرصتی نیز وجود دارد تا مسئولین به فریاد مشکلات آن‌ها رسیدگی کنند.

وی بابیان اینکه معتقدیم نسل جدید خلاق و مبتکر که وارد کار می‌شوند نیاز  به یک برنامه‌ریزی بلندمدت دارند تا بتوانند در عرصه‌های کارآفرینی و ابتکارات در آینده حرفی برای گفتن در کشور و حتی عرصه‌های بین‌المللی داشته باشند.

قادری با اشاره به فراخوانی‌ای که برای انتخاب کارفرمایان نمونه و کارگر نمونه در فرصت مشخص انجام شد، گفت: با مراجعه و ثبت‌نام بیش از ۲۵۳۴ کارفرما و کارگر در سامانه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این تعداد در دستور بررسی قرار گرفتند و بر اساس ملاک و معیارهای مشخص مورد انتخاب قرار گرفتند.

وی ادامه داد: از بین این تعداد ۲۹ کارآفرین و ۱۳ کارگر و ۲۱ گروه کار نمونه انتخاب‌شده‌اند، که ازجمله عوامل انتخاب آن‌ها خلاقیت و نوآوری ، میزان گرفتن سهم بازار، ‌ایجاد اشتغال جدید، توسعه منابع انسانی، تلاش برای قطع وابستگی  و رعایت مسائل ایمنی بوده که توسط کمیته داوری موردبررسی قرارگرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کسب مقام برتر خانه بهداشت کارگری استان اصفهان در بین استان‌های کشور در سال ۹۴ خبر داد و گفت: در راستای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی تعداد ۲۰۰ خانه بهداشت کارگری در سطح استان راه‌اندازی شده است.

قادری با اشاره به تقدیم بیش از  ۶ هزار شهید کارگر از استان اصفهان به انقلاب اسلامی گفت: تمام کارگران این وجود و افتخار را نشان داده‌اند که هم در عرصه دفاع مقدس با تمام وجود فعال بوده‌اند و امروز هم در عرصه سازندگی کشور خاضعانه تمام تلاش خود را می‌کنند.

وی در پایان از مدیریت استان خواست با توجه به تهیه و شناسایی برخی از مشکلات و معضلات پیش روی کارگران و کارفرمایان استان اصفهان در سطح استان و ملی ، نسبت به رفع آن‌ها اقداماتی را انجام دهند تا استان اصفهان در حوزه اقتصاد و تولید به جایگاه مطلوب خود بازگردد.

در این مراسم از ۴۲ کارآفرین و کارگر نمونه استان و همچنین ۲۱ گروه کار برتر استان تجلیل به عمل آمد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.