اصفهان شرق

هدف اصلی آموزش فنی و حرفه ای تربیت نیروی کار مفید برای جامعه است

کدخبر: 99930
1395/02/06 در ساعت 22:37

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از شاهتور، رئیس دانشگاه علمی کاربردی هرند در جمع اولیا دانش آموزان شاهتوری به نقش آموزش های فنی و حرفه ای در کارآفرینی و اشتغالزایی اشاره و گفت: آموزش های فنی و حرفه ای با هدف انتقال مهارت های مختلف به فراگیران و نیز اشتغال فارغ التحصیلان این دوره از طریق مزد بگیری و خوداشتغالی توسط سازمان آموزش های فنی و حرفه ای پیگیری می شود.

مالکی با توجه به محدودیت بازارهای سازمانی و غیرسازمانی(آزاد) جهت جذب فارغ التحصیلان آموزش های فنی و حرفه ای توجه به مقوله کارآفرینی در این آموزش ها را امری ضروری و اجتناب پذیر دانست.

وی هدف اصلی آموزش های فنی و حرفه ای را تربیت نیروی کار مورد نیاز بخش های مختلف جامعه عنوان و افزود: به نظر می رسد آموزش های فنی و حرفه ای به سبب انعطاف پذیری نشأت گرفته از خصیصه های بازار کار و اوضاع اقتصادی کشور و نیز به دلیل آموزش و ایجاد مهارت های لازم در افراد برای توانایی در احراز مشاغل، نقش به سزایی در اشتغال دارد.

این مسئول دانشگاهی اظهار کرد: این آموزش ها مهارت های خاص مورد نیاز صنعت و هم مهارت های عمومی بازار کار را فراهم می سازد و همچنین برای شاغلینی که به دلیل تغییرات تکنولوژی دچار کاهش کارایی می شوند، امکان به روز شدن و تکمیل مهارت را فراهم می کند لذا به این نوع آموزش ها به عنوان ابزاری برای مقابله با بیکاری بالاخص بیکاری در شرق اصفهان نگاه ویژه داشت.

وی ادامه داد: آموزش های فنی و حرفه ای به نوعی پرورش «کارآفرینی» است، به این معنی که افراد پس از کسب مهارت و تخصص دانش فنی، قادر خواهند بود که فرصت های شغلی مناسبی را به دست آورند و یا در نهایت فرصت شغلی ایجاد کنند.

ایشان تآکید بسیاری بر این داشت که این  یکی از اهداف آموزشی کارآفرینی در آموزش های فنی و حرفه ای است که بهبود توانایی های فردی و تخصصی مهارت دانش آموزان را به همراه می آورد.

مالکی با توجه به فرصت های ایجاد شده در راستای مهارت های فنی و حرفه ای خاطرنشان کرد: آموزش فنی و حرفه ای می تواند از طریق دانش افزایی، باعث افزایش فرصت های بازار شده و سطح تقاضای کارآفرینی را ارتقاء بخشد.

گفتنی است به مناسبت هفته مشاغل، نمایشگاه مشاغل در هنرستان شبانه روزی پسرانه معین امین روستایی شاهتور برگزار شد.

03 3 04 4 06 8 17 18  114 400 1100 4450