سرویس: اجتماعی 22:37 - دوشنبه 06 اردیبهشت 1395

رئیس دانشگاه علمی کاربردی هرند:

هدف اصلی آموزش فنی و حرفه ای تربیت نیروی کار مفید برای جامعه است

دکتر مالکی گفت: باید به آموزش های فنی و حرفه ای به عنوان ابزاری برای مقابله با بیکاری بالاخص بیکاری در شرق اصفهان نگاه ویژه داشت.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از شاهتور، رئیس دانشگاه علمی کاربردی هرند در جمع اولیا دانش آموزان شاهتوری به نقش آموزش های فنی و حرفه ای در کارآفرینی و اشتغالزایی اشاره و گفت: آموزش های فنی و حرفه ای با هدف انتقال مهارت های مختلف به فراگیران و نیز اشتغال فارغ التحصیلان این دوره از طریق مزد بگیری و خوداشتغالی توسط سازمان آموزش های فنی و حرفه ای پیگیری می شود.

مالکی با توجه به محدودیت بازارهای سازمانی و غیرسازمانی(آزاد) جهت جذب فارغ التحصیلان آموزش های فنی و حرفه ای توجه به مقوله کارآفرینی در این آموزش ها را امری ضروری و اجتناب پذیر دانست.

وی هدف اصلی آموزش های فنی و حرفه ای را تربیت نیروی کار مورد نیاز بخش های مختلف جامعه عنوان و افزود: به نظر می رسد آموزش های فنی و حرفه ای به سبب انعطاف پذیری نشأت گرفته از خصیصه های بازار کار و اوضاع اقتصادی کشور و نیز به دلیل آموزش و ایجاد مهارت های لازم در افراد برای توانایی در احراز مشاغل، نقش به سزایی در اشتغال دارد.

این مسئول دانشگاهی اظهار کرد: این آموزش ها مهارت های خاص مورد نیاز صنعت و هم مهارت های عمومی بازار کار را فراهم می سازد و همچنین برای شاغلینی که به دلیل تغییرات تکنولوژی دچار کاهش کارایی می شوند، امکان به روز شدن و تکمیل مهارت را فراهم می کند لذا به این نوع آموزش ها به عنوان ابزاری برای مقابله با بیکاری بالاخص بیکاری در شرق اصفهان نگاه ویژه داشت.

وی ادامه داد: آموزش های فنی و حرفه ای به نوعی پرورش «کارآفرینی» است، به این معنی که افراد پس از کسب مهارت و تخصص دانش فنی، قادر خواهند بود که فرصت های شغلی مناسبی را به دست آورند و یا در نهایت فرصت شغلی ایجاد کنند.

ایشان تآکید بسیاری بر این داشت که این  یکی از اهداف آموزشی کارآفرینی در آموزش های فنی و حرفه ای است که بهبود توانایی های فردی و تخصصی مهارت دانش آموزان را به همراه می آورد.

مالکی با توجه به فرصت های ایجاد شده در راستای مهارت های فنی و حرفه ای خاطرنشان کرد: آموزش فنی و حرفه ای می تواند از طریق دانش افزایی، باعث افزایش فرصت های بازار شده و سطح تقاضای کارآفرینی را ارتقاء بخشد.

گفتنی است به مناسبت هفته مشاغل، نمایشگاه مشاغل در هنرستان شبانه روزی پسرانه معین امین روستایی شاهتور برگزار شد.

03 3 04 4 06 8 17 18  114 400 1100 4450

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.