سرویس: سیاسی 15:00 - دوشنبه 06 اردیبهشت 1395

ظریف:

رای دادگاه آمریکا را به رسمیت نمی‌شناسیم/ کمیته ویژه در دولت برای بررسی برداشت آمریکا از اموال ایران تشکیل شده

وزیر امور خارجه گفت: ما رسما در مورد دو میلیارد دلار دارایی های ایران اعلام کردیم که دولت آمریکا را مسوول حفظ اموال خود می دانیم.

به گزارش اصفهان شرق؛ وزیر امور خارجه گفت: ما رسما در مورد دو میلیارد دلار دارایی های ایران اعلام کردیم که دولت آمریکا را مسئول حفظ اموال خود می دانیم.

محمدجواد ظریف روز دوشنبه در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه مقدونیه در واکنش به حکم دیوان عالی آمریکا در توقیف دو میلیارد دلار از دارایی های ایران افزود: اگر به اموال ایران دست اندازی شود، به طور حتم در زمان لازم در برابر دولت آمریکا ادعای خسارت خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: ما اعلام کردیم از ابتدا رای محاکم آمریکایی را به رسمیت نمی شناخته ایم و تصمیم دست اندازی به اموال ایران را غیرقانونی می دانیم چرا که خلاف مقررات حقوق بین الملل است.
رییس دستگاه دیپلماسی ایران ادامه داد: این موضوع را به آقای کری وزیر خارجه آمریکا تاکید کردم و قبلا هم وی موضع ما را می دانست، از زمانی که محاکم آمریکایی این گونه اقدامات غیرقانونی انجام دادند رسما هم موضع خودمان را اعلام کردیم.
ظریف همچنین گفت: تمام تلاش ما این است که مانع دسترسی آمریکا به اموال ایران شویم و روش آن این است که اجازه ندهیم اموال این کشور وارد آمریکا شود و به این موضوع توجه داشته باشیم.
وی با تاکید بر این که در این زمینه تمام پیگیری های حقوقی انجام می شود، گفت: دولت تصمیم گرفته کمیته ویژه ای تشکیل دهد تا نخست بررسی شود چرا این اتفاق افتاده و برخلاف همه تذکرهایی که داده شده بود، پول ایران در آمریکا یا درمواردی که آمریکا به آن دسترسی دارد، سرمایه گذاری شده بود،.
وزیر امور خارجه افزود: دوم این که چگونه می توان مانع تکرار چنین مواردی شد و سوم اینکه چطور می توان مانع اجرای این حکم و دسترسی به اموال ایران شد.

ایرنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.