سرویس: سیاسی 08:30 - دوشنبه 06 اردیبهشت 1395

ثمره‌ی «تقریبا هیچ»!

آقای روحانی دو دو تا می شود چهار تا/ خرداد ۹۶ سخت نزدیک است

نامزدی سال ۹۲ سطح وعده های انتخاباتی اش را تا حد «سرشار کردن درآمد مردم به قدری که احتیاجی به یارانه ۴۵ هزار تومانی نداشته باشند» بالا برد اما امروز که اندکی بیش از یک سال از عمر دولتش باقی است «تقریبا هیچ» نصیب ملت کرده است!

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از صاحب نیوز، درباره برجام خیلی ها گفتند و نوشتند اما … تا زمانی که مردم اثرات برجام را به عینه لمس نکنند هیچ چیز رخ نداده است؛ هیچ به همان معنایی که آقای سیف به آن اقرار کرد.

حجت الاسلام روحانی مدام تکرار می کند که هنوز برخی صدای انتخابات را نشنیده اند؛ چه چیز را باید می شنیدند که شما عمل کردید و آن ها انکار می کنند؟ وعده های صد روزه را؟ رفع یک باره ی تحریم ها را؟ آزادی بیان و نقد دولت را؟ سرشار کردن درآمد مردم به قدری که احتیاجی به یارانه ۴۵ هزار تومانی نداشته باشند را؟ … چه چیز را؟!

رئیس جمهور به درستی یکی از اهداف برجام را آماده کردن فضای اقتصادی کشور برای رونق می داند اما زمان بر شمردن موارد این موضوع دستانش خالی است!

شما را و وجدانتان را!

اگر تا پیش از این در سفرهای هوایی به کشورهای اروپایی (که مختص جامعه ی بسیار کوچکی از کشور است) مجبور بودیم برای سوخت گیری در کشور ثالثی فرود میان راه داشته باشیم اما حالا به مدد خرید هواپیما از فرانسه (و رونق اقتصاد هوایی این کشور!) بدون نیاز به این فرود اضطراری، مسیر مستقیم را طی می کنیم؛ آیا این دست آورد نمک گیر اقتصادی برجام است (؟!) که رئیس جمهور در سفر به استان سمنان در دیدار مردمی خود به آن اشاره می کند؟! یقین ما بی سوادیم!

برگردیم به اقرار آقای سیف و عبارت «تقریبا هیچ» که این روزها به عنوان یک عبارت سیاسی اقتصادی آشنا برای همه ی مردم شناخته شده است.

برادران اصلاح طلب معتقداند این اظهارات برای فشار بر آمریکا در سطح جامعه ی جهانی است تا در اجرای تعهدات خود که تا کنون بنا به اقرار «تقریبا هیچ» دبه کرده است فعال شود!

اما دو سوال به ذهن نگارنده آمده که عینا پرسیده می شود:

اولا اگر قضیه اظهارات آقای سیف آنگونه است که دوستان اصلاح طلب می گویند چرا رسانه های دوم خردادی به جای روشن گری در مورد خوی استکباری آمریکا، متعرض رسانه های طیف مقابل می شوند؟!

ثانیا چگونه این ادعای رسانه های اصلاح طلب را بپذیریم در حالی که همین چند ماه اخیر در زمان نزدیک به انتخابات ۷ اسفند ۹۴، رئیس جمهور محترم ما رسانه ها و تریبون های بیگانه را مکانی مناسب برای ابراز مخالفت های (غیر قانونی!) خود با روند (قانونی!) شورای نگهبان قرار داده بود؟ آن چه بود و این رفتار آقای سیف چیست؟!

با توجه به آنچه که گفته شد قضیه واقعا همانی است که آقای سیف گفته؛ یعنی آمریکا دبه کرده و دست آورد ماه های اخیر ایران در برجام «تقریبا هیچ» است! اما سیاست مداران دولت که حاضر نیستند خطاهای خود را بپذیرند از قبول این موضوع طفره می روند!

برجامی که روزهای ابتدایی چون خورشید بود اما چندی بعد پشت ابر رفت و امروز نیز طوری شده که اگر در مورد آن سوالی بپرسیم و نقدی بنویسیم کفر نعمت کرده ایم!

جناب آقای رئیس جمهور!

باور کنید میلیون ها ایرانی همچو منی نه سفرهای هوایی اروپایی می رویم، نه توان خرید ماشین های چند ده میلیونی را داریم و نه وسع مالیمان به قدری است که بخواهیم در مورد این چیزها فکر کنیم.

از عمر دولت یازدهم اندکی بیش از یک سال باقی است. دعوای اقتصاد دانان موافق و مخالف منش اقتصادی دولت شما به کنار؛ اینکه چه قدر از مشکلات نیز مربوط به دولت قبل است آن هم به کنار! اما شما در طول این سه سال همه چیز را و حتی آب خوردن کشور را به برجام گره زدید ولی آنچه که از ثمرات اقتصادی لمس کرده ایم از زبان آقای سیف به شما می گوییم: «تقریبا هیچ»!

حال شما امثال مرا کر و کور هم بخوانی یا نخوانی در نتیجه ی «تقریبا هیچ!» هیچ تفاوتی نخواهد کرد!

امیدوارم در این فرصت باقی مانده تدبیری نو بیندیشید که خرداد ۹۶ سخت نزدیک است!

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.