سرویس: اجتماعی » علمی 07:53 - شنبه 21 دی 1392

دکتر تقیان

با قلمی آرام و منصفانه به طرح مشکلات شرق اصفهان بپردازیم

رئیس دانشگاه پیام نور ورزنه گفت: جوانان می بایست خواسته های خود را با قلمی محترمانه و منطقی طرح کنند و پیگیر طرح خواسته باشند، هر قدمی و فکری که برای حل مشکلات شرق اصفهان تلاش کند باقیات الصالحات خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اصفهان شرق: در راستای مرور بر اخبار و هیاهوی شرق اصفهان، می بایست جهت تغذیه ی روح و روان خود در جستجوی افرادی برآیم که مصداق علم و اگاهی و تجربه ی چندین ساله می باشند و آسمان کویر و هیاهوی شرق را به افتخار بر پسوند نام خود دارند.

دکتر تقیان که بود
دکتر رضا تقیان دوران متوسطه را در ورزنه به اتمام رساند و از سال 64 وارد دانشگاه شهید بهشتی تهران شد و تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته ی علوم اجتماعی و فلسفه غرب به پایان رساند.
عرق ملی استاد او را بر آن داشت که در منطقه ی بن رود خدمات آموزشی خود را شروع کند و در شنا سنامه ی خود سا بقه ی مدیریت و تدریس 20 ساله در آموزش و پرورش را حک کرد.
در کنار تدریس عزم استاد او را بر آن داشت تا ادامه ی تحصیل دهد و در رشته ی فلسفه ی اخلاق و عرفان اسلامی دکتری خود را به پایان رساند.
وی در سال 82 مسئول راه اندازی دانشگاه پیام نور ورزنه بود تا بتوان زمینه ی تحصیل کرده های بومی منطقه را سبب بشود.

رییس-دانشگاه-پیام-نور-ورزنه
دکتر تقیان در ابتدای گفتگو با اشاره به اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان بیان نمود: برخی از مشکلات آن هم در سطح کلان وجود دارد و از آن جمله عدم وجود مراکز جذب فارغ التحصیلان می باشد که موجب اثرات سوء در انگیزه جوانان منطقه است و این در حالی است که اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان بومی بخش بن رود استعدادهای بالایی را در زمینه ی تحصیل و کسب علم دارا می باشند. توجه استاد در زمینه ی اشتغال جوانان ما را بر آن داشت تا نظر استاد را در رابطه با مشکلات شرق اصفهان در زمینه ی کشاورزی جویا شویم.

 

 کلام استاد نسبت به شرق اصفهان
وی در این رابطه اظهار داشت: نگاه ما به منطقه و ویژگی کشاورزی بودن آن می بایست طوری قرار می گرفت که موجب تدبیر و ارائه راه حل در نبود آب برای کشاورزانی می شد که عمری را صرف این کار کرده اند و اگر آبی برای کاشتن نباشد، شغلی برایشان مهیا نیست.
رییس دانشگاه پیام نور ورزنه به حضور مسئولین و تدبیر آنها در حقابه کشاورزان در مناطق شرق اشاره و عنوان کرد:

نخستین عامل در جهت شناخت مشکلات، پذیرش کشاورزان می باشد و اگر مردم بفهمند مسئولین در پی حل مشکلات هستند مطمنا اعتماد متقابلی به مسئولین خواهند داشت و خوشبختانه این حضور روز به روز پر رنگ تر می شود.
کلام استاد سوالی را در رابطه با آب استفاده شده در صنعت و ارتباط آن با وضیعت کشاورزان به وجود آورد.
وی در این زمینه گفت: افرادی که آب را در صنعت می برند بهتر بود بخشی از آن صنعت را در مناطق محروم و ضربه دیده در خشکسالی می آوردند تا کشاورز بداند اگر آبی در صنعت می آید آنها سهم و بهره ای از آن در پیشرفت خود خواهند داشت.
در ادامه مصاحبه ی امروز خود با دکتر تقیان و در راستای مقالات استاد از اثار شهید مطهری از ایشان در رابطه با مشخصات فکری استاد مطهری و تاثیر آن بر قلم جوانان در مناطق شرق اصفهان پر سیدیم.
وی با توجه به قلم شیوا و روان و البته منصفانه ی استاد مطهری افزود: استاد مطهری در نگارش اثار منصفانه عمل می کرد و نقاط مثبت متفکران را می دید و افکار را می پروراند، جوانان می بایست در مسائل مربوطه نظر قرآن و اولیا بزرگ اسلام را مورد توجه قرار دهند و مشاهده کنند که چطور اسلام نقاط قوت را بیان و نقاط ضعف را محترمانه ذکر می کند.
اهل قلم می بایست ابتدا مخاطب را بشناسند و با تناسب  درک مخاطب و علاقه ی وی پاسخ درست و دقیق را ارائه دهند تا مخاطب بتواند با نوشته ی بر گرفته از زیرساختهای صحیح و پر بارفکری، به قضاوت برسد.
دکتر تقیان با اشاره به مشکلات جوانان و طرح آن به صورت آرام و منطقی بیان کرد: جوانان می بایست خواسته های خود را با قلمی محترمانه و منطقی طرح کنند و پیگیر طرح خواسته باشند تا با شیوه ی معقول در مطالبه ی حق خود بتوانند از کمک مسئولین استفاده کنند، به هر حال هر قدمی و فکری که برای حل مشکلات شرق اصفهان تلاش کند باقیات الصالحات خواهند بود.
از سخنان استاد در زمینه ی پیگیری مطالبات جوانان زمینه ی این سوال مطرح شد که با توجه به سمت شغلی شما ، در زمینه ی علمی و دانشگاهی چه اقدامات مفیدی برای بخش صورت گرفته است.
وی در این زمینه گذری کوتاه در رابطه با دانشگاه داشته و تصریح کرد: توجه به علم و کوشش جوانان به سنگر دانش زمینه ی احداث دانشگاه پیام نور ورزنه را به همت تنی چند از خیرین و فرهنگیان بن رود به وجود آورد.
در این دانشگاه سعی براین شد تا رشته های تحصیلی متناسب با منطقه از جمله علوم تربیتی گرایش پیش دبستانی در دانشگاه ارائه شود تا علی رغم کمبود معلمین بومی و مشکلات رفت وآمد معلمین غیر بومی بتوان از فارغ التحصیلان بومی در اداره اموزش و پرورش استفاده شود.

سخن پایانی
در ضمن خدا را شکر می کنیم که در این زمان و با مقایسه ی سالها قبل و عدم تحصیل دختران منطقه بنا به شرایط بخش، در حال حاضر اکثریت دانشجویان و فارغ التحصیلان از خواهران بومی منطقه میباشند و در کارنامه ی خود درجه ی مثبتی از نظر جذب دانشجویان با استعداد منطقه را خواهیم داشت.

 

همچنین بخوانید:

2 نظر در مورد “با قلمی آرام و منصفانه به طرح مشکلات شرق اصفهان بپردازیم”

  1. احمد رضا گفت:

    از زبان استاد شنیدن ارزش یک عمر زندگی را دارد.
    خیلی خوشحال شدم که دکتر تقیان را دیدم.
    برایشان آرزوی بهروزی دارم

  2. صادق عرب سعیدی گفت:

    ضمن تبریک میلادبا سعادت رسول اکرم وامام جعفر صادق
    با اینکه بنده شاگرد ایشان در دانشگاه پیام نور اصفهان در کارشناسی ارشد فلسفه اخلاق بوده ام اما لیاقت استفاده از کلاسهای استاد رابه خاطر کارمند (معلم)بودن نداشته ام ولی از مطالعه مقالات ایشان بخصوص در بحث دین لذت برده وایشان را میستایم .با سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.