سرویس: اجتماعی 08:15 - دوشنبه 06 اردیبهشت 1395

گرایش بالای بانوان ایرانی به چادر/سهم ۵ درصدی تولید داخلی چادر

معاون مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت گفت: پوشش بیش از ۵۰ درصد دختران و زنان ایرانی چادر است.

به گزارش اصفهان شرق؛ فرشته جراحی  با بیان اینکه نیمی از زنان و دختران ایرانی پوشش چادر دارند، افزود: با توجه به اینکه گرایش بانوان کشورمان به چادر در سطح بالایی قرار دارد باید بتوانیم برای این نیاز روزافزون تولیدات در خورِ زن ایرانی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد پارچه چادری در کشورمان تولید کارخانجات شرق آسیا به ویژه کره است که این با اصول اقتصاد مقاومتی همخوانی ندارد و باید با حمایت از تولید داخلی سهم کارخانجات کشورمان را در تولید پارچه چادری افزایش دهیم.

معاون مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت تاکید کرد: سهم ۵ تا ۱۰ درصدی تولید داخل در پارچه چادری به هیچ وجه شایسته کشورمان نیست و تولیدکنندگان داخلی باید توان رقابت با رقبای خارجی را کسب کنند.

جراحی اضافه کرد: تحقیقات نشان داده که پارچه های سنگین که در تولید چادر مورد استفاده قرار می گیرد در بروز آرتروز گردن موثر است و به همین دلیل تولیدکنندگان خارجی به سمت پارچه های سبک وزن رفته اند و تولیدکنندگان داخلی هم گام هایی در این زمینه برداشته اند.

وی خاطرنشان کرد: معتقدیم پوشش چادر بهترین نوع پوشش برای بانوان کشورمان است اما باید تولیدات مناسبی برای برآورده کردن سلیقه بانوان داشته باشیم.

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.