سرویس: سیاسی 12:38 - یکشنبه 05 اردیبهشت 1395

کارشناس مسائل سیاسی و منطقه:

دشمنی آمریکا علیه انقلاب از طبس ۵۹ تا امروز ثابت بوده/ انقلابی بودن و ماندن راه بقای نظام

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه همواره دشمنی و رفتار خصمانه آمریکا علیه انقلاب اسلامی در ۳۷ سال گذشته ثابت بوده گفت: انقلابی بودن و ماندن با سازش و مذاکره با شیطان و دزد نمی شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ سید رضا حجازی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز در تحلیل و ارزیابی خود  از رفتار صحیح با دشمن و چرایی عدم خوشبینی به آمریکا در سالروز واقعه طبس در سال ۵۹ و بدعهدی های اخیر آمریکا در غارت اموال ایران، اظهار کرد: در حال حاضر پس از ۳۷ سال از پیروزی انقلاب اسلامی شاهدیم که آمریکا  در راهبرد سوم نظام سلطه در مقابل با انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه  گام اول نظام سلطه به سرکردگی آمریکا علیه انقلاب اسلامی، تغییر ساختار حاکمیتی انقلاب بود که با ابزار حمله نظامی چون واقعه طبس و فتنه ها  قصد اجرای آن را داشتند که به سرانجام نرسید، گفت:  گام دوم تغییر رفتار انقلاب اسلامی و گام سوم مهار انقلاب اسلامی است.

طبس

کارشناس مسائل سیاسی و منطقه با تاکید بر اینکه تمدن سازی انقلاب اسلامی که گام پنجم مسیر انقلاب اسلامی است گفت: هنوز نظام سلطه نتوانسته تغییراتی در آن ایجاد کند و به همین منظور در گام سوم آمریکا به دنبال شیوه و روش های مهار انقلاب اسلامی است.

*طرح چند لایه  آمریکا علیه انقلاب با مذاکرات رقم خورده است

وی افزود: دشمنی آمریکا با ایران  و انقلاب اسلامی دیرینه است و حداقل یک سابقه  ۳۷ ساله دارد، در گام های اولیه  پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا و غرب به سمت رفتارهای تجزیه طلبانه  رفتند و حتی برای آزاد سازی  گروگان های خود در طبس مخفیانه  نیروی نظامی  پیاده کردند ولی شن ها به تعبیر امام راحل  مامور خدا شدند واز انقلاب اسلامی محافظت کردند.

حجازی تصریح کرد: واقعه طبس و دشمنی های مکرر آمریکا را باید به کسانی که امروز بیش از حد به آمریکا خوش بین هستند گوشتزد کنیم، رفتار و دشمنی امریکا علیه ایران و انقلاب اسلامی در این سال ها همواره ثابت بوده است.

وی ادامه داد: سناریوی مهار انقلاب اسلامی از سوی آمریکا سه لایه دارد، ابتدا مهار در داخل که با امید بستن به افرادی که دلداده آمریکا هستند، لایه دوم مهار در منطقه و شرایط منطقه ای انقلاب و لایه سوم مهار شرایط بین المللی ایران است.

کارشناس مسائل سیاسی و منطقه اذعان کرد: طرح چند لایه آمریکا علیه انقلاب با مذاکرات در حال رقم خوردن است، مسیر مذاکراتی که رهبری از ابتدا مکررا اعلام کردند به آن خوش بین نیستیم، بحث اصلی اینجا است که  چرا به دشمنی که خوب با توطئه هایش اشنا هستیم اعتماد می کنیم و حتی رفتار خصمانه ان را بزک می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر آمریکا در ۵ اردیبهشت ۵۹ مفتضحانه از ایران رفت دست از دشمنی خود برنداشت، دشمنی امریکا علیه انقلاب اسلامی از طبس ۵۹ تا امروز ثابت بوده است.

حجازی تصریح کرد: براساس فرمایشات رهبری در جمع نمایندگان خبرگان رهبری، تنها راه  مقابله با استکبار  و پیروز شدن در برابر نظام سلطه  انقلابی بودن وماندن است، انقلابی بودن و ماندن، با سازش و مذاکره  با شیطان و دزد نمی شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.