سرویس: اقتصادی 11:30 - یکشنبه 05 اردیبهشت 1395

نماینده مردم اصفهان در مجلس نهم و دهم:

امکان تشکیل فراکسیون سوم در مجلس دهم نیست/ یارانه فقط به سه دهک پایین جامعه پرداخت شود

فولادگر با بیان اینکه ترکیب مجلس دهم در گرو منتخبین مردم در مرحله دوم انتخابات است، گفت:جمع بندی اصولگرایان منتخب مجلس دهم و لاریجانی براین شد که فراکسیونی فراگیر که شامل همه سلایق اصولگرایی و مستقلینی که مایل به حضور در جبهه اصلاح طلبان را ندارند، تشکیل شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از صاحب نیوز، حمید رضا فولادگر شامگاه شنبه در جمع عده ای از مردم اصفهان در مسجد صاحب الزمان(عج)  در راستای سلسله نشست های بصیرت افزایی و تبیین مهمترین مسائل سیاسی و اجتماعی روز  اظهار کرد: بحث یارانه ها و حذف عده ای از  دهک ها یکی از دغدغه های  مهم مردم شده است،  مجلس نهم تلاش  کرد در طول دو سال گذشته  پرداخت نقدی یارانه ها هدفمند شود.

وی با بیان اینکه بحث هدفمندی یارانه ها امری ضروری و لازم بود و آغاز آن بسیار خوب شروع شد ولی در  طول سال های گذشته در روند اجرا با مشکلاتی از منظر اجرایی روبرو شد، گفت: وجود قاچاق سوخت  و تفاوت میان قیمت سوخت های فسیلی میان داخل کشور و خارج یکی از اموری است که هدفمندی یارانه ها و اهداف ان را با مشکلات روبرو ساخته است.

  • نظر مجلس حذف یارانه ۲۴ میلیون نفر پردرآمد جامعه است

فولادگر با تاکید براینکه رکود شدید سال های اخیر باعث شد  اهداف هدمندی یارانه ها به طور کامل و جامع  اجرا و محقق نشود، تصریح کرد: در حال حاضر ارزش یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان نسبت به ابتدای طرح هدفمندی یارانه ها به یک سوم کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: هدف گذاری در بحث یارانه ها این بود تا ۵ سال اول یارانه به همه پرداخت شود و پس از آن دیگر نیازی به پرداخت یارانه نقدی به همه دهک ها نباشد و جز دهک های نیازمند و پایین جامعه یارانه نقدی دریافت نکنند، ولی رکود و مشکلات اقتصادی مانع از تحقق این امر شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه دولت به دلیل مشکلات اقتصادی تا پایان سال۹۴ آغاز به حذف یارانه  پردرآمدهای جامعه کرد که در مجموع منجر به حذف ۳میلیون یارانه بگیر شد، اذعان کرد: در همین راستا مجلس نهم گام بلندی برای کمک به دولت و اجرای اهداف طرح هدفمندی یارانه کرد و  به حذف یارانه سه دهک بالای جامعه  که شامل ۲۴ میلیون نفر می شود، رای داد که البته دولت زیاد استقبال نکرد ولی تصویب مجلس شد و در صورت تصویب شورای نگهبان، قانون می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: ما در بحث یارانه ها باید به سمتی حرکت کنیم که یارانه فقط به سه دهک پایین جامعه فقط پرداخت شود.

وی در ادامه پیرامون انتخابات ۹۶ و  ترکیب مجلس دهم ابراز کرد: بر طبق سفارش ائمه اطهار و بزرگان سیاسی، افرادی را برای  انتخابات آتی ریاست جمهوری باید انتخاب کرد که قوی رای، بلند همت و اهل تدبیر و تفکر باشند.

فولادگر اضافه کرد: ترکیب مجلس دهم بر طبق انتخابات مرحله اول و براساس لیست های سیاسی منتخبین مردم، جناح اصلاح طلب و اصولگرا به یکدیگر نزدیک هستند و قطعا مرحله دوم انتخابات در تعیین ترکیب مجلس دهم موثر است.

* جمع بندی اصولگرایان منتخب مجلس دهم و لاریجانی: تشکیل فراکسیونی فراگیر شامل همه سلایق اصولگرایی و مستقلین مخالف اصلاح طلبی

وی یادآور شد: برآورد هر دو جناح مطرح سیاسی کشور  این است به تعدادی که نمایندگان هر جناح سیاسی در دور دوم انتخابات یشتر رای بیاورند، تعداد منتخبین همان جناح سیاسی در مجلس دهم بیشتر بوده و ترکیب آتی مجلس را رقم میزند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس بیان کرد: در اسفندماه بود که بحث سه فراکسیون اصولگرایان، اصلاح طلبان و فراکسیون اعتدال گرایان از هر دو جناح  برای مجلس دهم مطرح شد، اما پس از یکسری جلسات  متعدد، نمایندگان به این نتیجه رسیدند که فقط امکان  تشکیل دو فراکسیون  اصلاح طلب و اصولگرا در مجلس دهم است و فراکسیون سومی تشکلی نمی شود.

وی عنوان کرد: جمع بندی اصولگرایان منتخب مجلس دهم  و لاریجانی بر این شد که فراکسیونی فراگیر که شامل همه سلایق اصولگرایی ومستقلینی که مایل به حضور در جبهه اصلاح طلبان را ندارند، تشکیل شود.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس با بیان اینکه برای ریاست مجلس دهم تا کنون فقط آقایان لاریجانی و عارف کاندیدا هستند و نفر سومی مطرح نیست، گفت: جمع منتخب اصولگرایان مجلس که از اصفهان حجت الاسلام سالک به عنوان عضو اصلی و من به عنوان عضو مشاور دعوت شده ام  با ائتلاف اصولگرایان کشور با محوریت آیت الله موحد کرمانی و حجت الاسلام تقوی جلسات خوبی برگزار کرده اند و به نتایجی هم رسیده اند.

وی ادامه داد: امروز منتخبین حامیان دولت برای مجلس دهم، به صراحت اعلام کرده اند که برای ریاست مجلس  نظر روی عارف دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.